Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava učitelů na vzdělávání nadaných žáků
Ruth, Barbora Rebeka ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy učitelů pro práci s nadanými žáky na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje pojem nadání, analyzuje vývojovou charakteristiku nadaného dítěte v předškolním a školním věku. Práce se soustředí také na legislativní rámec a aktuální situaci. Dále je vymezena role učitele a jeho vliv v životě nadaných žáků. Cílem empirického šetření je popsat možnosti pregraduálního vzdělávání učitelů v oblasti nadaných žáků. Empirická část je dále věnována učitelům, kteří popisují tyto dopady na jejich pedagogickou praxi. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně obsahovou analýzou a případovou studií. Obsahová analýza se soustředila na hledaní obsahu věnovaného problematice nadaných žáků ve studijních programech učitelství prvního stupně na českých vysokých školách. V případové studii bylo řešeno u vybraných učitelů na prvním stupni základní školy hodnocení vlastní připravenosti na práci s nadaným žákem. Výsledky práce přinesly poznání o momentálním stavu výuky v rámci pregraduálního vzdělávání ve vztahu k problematice nadaných žáků a hodnocení této přípravy s dopadem do praxe učitelů prvního stupně základní školy.
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.