Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Creating a Python-based Automated System for Recognizing Emotions from Facial Expressions.
Zima, Samuel ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
This thesis examines facial expression recognition (FER) using deep learning by focusing on its application in devices with limited memory and computational resources. It begins by researching emotions and facial expressions from psychological, biological, and sociological perspectives. The core of this thesis involves the design and implementation of an automated FER system using the FER-2013 dataset. This system uses a customized SqueezeNet architecture enhanced with a simple bypass, dropout layers and batch normalization layers. This system achieves an accuracy of 66.37 % on the FER-2013 dataset. For comparative analysis, this model was compared with a customized VGG16 architecture which achieved an accuracy of 65.09 %. This thesis provides valuable insights into the development of smaller, more efficient machine learning models for FER which are usable in a wide range of devices, including low-performance CPUs and embedded devices.
The impact of facial expressions on 3D face recognition.
Kováč, Peter ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Pleško, Filip (vedoucí práce)
The thesis "The impact of facial expressions on 3D face recognition" focuses on studying the effect of facial expressions on the accuracy of 3D face recognition. The first chapters explore various 3D modeling techniques and their applications, including 3D Morphable Models (3DMMs), blendshape models, and neural network-based methods like FLAME (Faces Learned with an Articulated Model and Expressions). The thesis then presents a new approach for reconstructing 3D face models from 2D images and proposes an evaluation framework to measure the impact of facial expression changes on 3D face recognition. Experimental results demonstrate how different expressions, such as anger, happiness, and fear, influence recognition accuracy. The findings of this work contribute to a deeper understanding of facial expressions’ role in 3D face recognition and propose potential improvements for enhancing recognition systems.
Detekce mimiky obličeje
Kozák, Roman ; Krček, Petr (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a tvorbou aplikace pro rozpoznávání výrazů obličeje. V úvodu práce je popsána problematika zpracování obrazu, především algoritmy, které jsou použity v dalších částech. Dále je věnována pozornost metodám detekce obličeje, zejména detektoru Viola-Jones. Poté následuje stručný popis základních obličejových výrazů, které budou aplikací rozpoznávány. Poslední dvě části se věnují samotnému návrhu a realizaci aplikace a zhodnocení výsledků.
Asymetrie obličeje a faciálních expresí ve vztahu k preferenci ruky
Hřebcová, Eliška ; Velemínská, Jana (vedoucí práce) ; Kožejová Jaklová, Lenka (oponent)
Asymetrie obličeje se vyvíjí v různém rozsahu u každého člověka a může mít vliv na jeho život. Její studium má význam nejen v oblasti plastické chirurgie, estetické medicíny a ortodoncie, ale také ve forenzních vědách, bioarcheologii a sociokulturní antropologii. Její míra může být ovlivňována různými faktory, mezi nimi i lateralizací mozkových hemisfér pro kognitivní a motorické funkce. Preference horní končetiny u člověka je podle literatury nejvýznamnější formou laterality, která má pravděpodobně vztah k obličejové asymetrii. Pozorovaná asymetrie se liší nejen mezi leváky a praváky, ale rovněž mezi muži a ženami. Také emoční výrazy jsou na obličeji exprimovány asymetricky. Zaznamenány byly rozdíly mezi pozitivními a negativními emocemi a také mezi výrazy spontánními a vynucenými. Různé druhy laterality motorických a kognitivních mozkových funkcí spolu navzájem souvisí a jejich vztah k obličejové asymetrii je proto velmi komplexní.
Komplexní aspekty komunikace - gestika a mimika
Růžičková, Eliška ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Název bakalářské práce: Komplexní aspekty komunikace - gestika a mimika Klíčová slova: Nonverbální komunikace, emoce, gestika, mimika, interpretace Abstrakt: V své práci jsme se zabývali mezinárodní srozumitelností komplexních aspektů komunikace, zejména nonverbální složky. Z této nonverbální složky jsme se zabývali zejména gestikou a mimikou. Vzhledem k tomu, že domény nonverbální komunikace spolu úzce souvisí, jsou v naší práci zmíněny všechny domény, avšak nějvíce prostoru je věnováno mimice a gestice. Pro výzkum jsme zvolili formu dotazníku, kdy respondenti měli za úkol se identifikovat a následně interpretovat námi zvolené mimické výrazy a gesta. Výzkum ukazuje situace, kdy komunikace vedena pouze na nonverbální rovině může selhat. Dále jsme se zabývali možnostmi uplatnění nonverbální komunikace v práci pedagogů.
The variability of facial expressions in relation to age and sex: pilot study for monitoring the treatment of facial palsy.
Danková, Simona ; Velemínská, Jana (vedoucí práce) ; Schmidová, Kamila (oponent)
Predložená diplomová práca sa zaoberá 3D analýzou morfologických zmien a variabilitou tvaru a formy tváre počas vyjadrovania 5 konkrétne definovaných faciálnych expresií (zdvihnutie obočia, zatvorenie oboch očí, špúlenie pier, nafúknutie oboch líc, úsmev). Zmeny expresívnej tváre boli vyhodnocované vo vzťahu k pohlavnému dimorfizmu a vekovej kategórii probandov prostredníctvom metód geometrickej morfometrie (Dense Correspondence Analysis, Paired Analysis, Principal Component Analysis, Shell-to-Shell Deviation) v programe Morphome3cs a RapidForm. Analýza spočívala vo vyhodnotení povrchových zmien mäkkého tkaniva tváre, kú ktorým dochádza v dôsledku kontrakcie mimických svalov. Materiálom sú 3D povrchové faciálne modely dospelých zdravých ľudí českej národnosti (63 žien, 58 mužov) vo vekovom intervale 20 - 60 rokov. Za korektnejší považujeme metodický postup, kedy sme na základe Párovej analýzy pracovali len s diferenciami medzi neutrálnym výrazom a konkrétnou mimickou expresiou. Voľbou Párovej analýzy sme zabránili tomu, aby sa do výsledkov premietli morfologické znaky tváre, ktoré sú prejavom pohlavného dimorfizmu alebo faktoru veku ako takého, no nie sú podstatou samotných faciálnych expresií. Týmto spôsobom sme analyzovali tvar ľudskej tváre po odškálování jej veľkosti.V tvare faciálnych expresií sa...
Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti
Prucek, Jan ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti Klíčová slova: komunikativní přístup, fonetika, fonologie, výslovnost, prozodie, aktivita, hudba, rytmus, rytmizace, melodie, tempo, intonace, přízvuk, píseň, rap, gesta, mimika, výraz Abstrakt: Tato práce se zabývá výukou fonetiky francouzštiny. Uvažuje nad postavením fonetiky v komunikativně orientovaném vyučování a dochází ke skutečnosti, že výuka fonetiky a fonologie není prioritou komunikativního přístupu. Práce dokazuje důležitost takového vyučování a hledá proto cesty, jak by se dala výuka výslovnosti či určitých jejích komponent zatraktivnit. Na základě dokázaného vztahu hudby a řeči coby jevů auditivní povahy, je rozvíjena myšlenka o vzájemně se prolínajících prvcích těchto dvou oblastí. Cílem práce je prozkoumat, jak by se dal rytmus, melodie, tempo, frázování aj. využít ve výuce francouzské výslovnosti především v rovině suprasegmentální. Práce nabízí základní inventář cvičení, která těží z této charakteristiky a která byla ověřena v praxi, a v závěrečné analýze shrnuje jejich efektivitu v cizojazyčném vyučování.
Řeč těla, řeč díla
Jírová, Josefína ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem řeči těla ve výtvarném umění a pojetím řeči těla coby synergie niterného prožitku a vlastní zkušenosti tělesné formy. Poznatky pro teoretickou část jsem získala z odborné literatury oboru psychologie a antropologie a uměleckohistorické literatury české i zahraniční produkce. Teoretická část vychází z koncepce provázanosti procesů přijímání smyslových vjemů, jejich kognitivního zpracování a následné odpovědi zpět k našemu okolí s ohledem na subjektivitu těchto procesů. Hlavním východiskem pro praktickou část diplomové práce a vytvoření didaktického výtvarného projektu pro základní a střední školu jsou poznatky získané v rámci teoretické části a podněty především současného výtvarného umění (Eva Koťátková, Erwin Wurm, Miriam Cabessa a další). Cílem didaktické části je sledování výše zmíněných procesů s důrazem na tvůrčí vyjádření prostřednictvím výtvarné akce a prožitek jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.