Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mužská a ženská identita v současné společnosti
Šobek, Jan ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na mužskou a ženskou identitu ve společnosti. Jejím hlavním cílem je postihnout tuto problematiku a zjistit, jak se na ni dívají respondenti zařazení do výzkumu. Úvodní kapitola přibližuje vývoj společenských vztahů mezi muži a ženami. Následuje uvedení do problému identity a jejího vývoje. Na něj navazuje postavení muže a ženy v soudobé společnosti a jejich vztahy. Zabývám se také některými odlišnostmi mezi muži a ženami, zejména jejich myšlením, komunikací a potřebami. Praktická část práce obsahuje výzkum, který zjišťuje názory respondentů na problematiku mužské a ženské identity.
Ženy ve vedoucích funkcích
KASTNEROVÁ, Tamara
Práce je rozdělena do dvou částí: teoretická a praktická. Teoretická si klade za cíl popsat situaci žen v průběhu lidských dějin ve světě a v české společnosti, jaké měly v jednotlivých etapách postavení, roli, co měly za úkol. Objevují se zde i počátky prosazování žen. Dále se tato část věnuje problematice genderu a rovnosti mužů a žen v současnosti na trhu práce. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jak se ženy ve své funkci cítí, jak ji vnímají, jak zvládají svůj profesní a soukromý život. Samotný výzkum se týkal žen ve vedoucích funkcích v Karlovarském kraji. V přílohové části najdeme čtyři významné ženy v různých historických etapách. Jsou to Polyxena z Pernštejna, návrhářka Coco Chanel, anglická královna Alžběta II. a bývalá ministryně obrany Vlasta Parkanová, u které je přiložen i rozhovor.
Fyzická zdatnost hasičů (mužů) a možnosti jejího zdokonalování (České Budějovice).
BOUBAL, Vojtěch
Práce se zabývá vznikem organizovaných hasičů až po dnešní Hasičský záchranný sbor a jeho problematiku. Dále je zjišťována současná testová baterie sloužící k ověřování fyzické zdatnosti příslušníků Hasičského záchranného sboru. Pro praktické šetření bylo vylosováno deset příslušníků Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, u kterých bylo porovnáno bodové ohodnocení výkonů v testu {\clqq}Ověřování fyzické zdatnosti`` po dobu pěti let. Byly navrženy změny a doplňky v současném přezkušování fyzické zdatnosti příslušníků.
Aspekty ovlivňující získávání zaměstnání u mužů a žen v České republice
DVOŘÁKOVÁ, Eliška
Téma diplomové práce se týká současného postavení žen a mužů na pracovním trhu v České republice, konkrétně v oblasti Jindřichohradecko. Se vstupem naší republiky do Evropské unie toto téma ještě nabylo na aktuálnosti, neboť Ústavní zákon EU stanoví, že rovnost mezi ženami a muži je jedním z cílů Evropského společenství. Cílem práce byla informovanost o podmínkách, které vytvářejí zaměstnavatelé při přijímání do pracovního poměru, ale i o názorech zaměstnanců na problematiku rovných příležitostí žen a mužů na pracovním trhu v oblasti Jindřichohradecko. Cíl práce byl splněn.
Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů
Aunická, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Horák, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje základní porovnávání různých úloh kladených na muže a ženy v inzerci českých a italských periodik. Jsou zde analyzovány odlišné role určené jednotlivým pohlavím, odlišné styly prezentací na základě propagovaných produktů a různý přístup využití rozdílů pohlaví. První -- teoretická část této práce obsahuje hlavní definice a standartní pojmy umožňující správné porozumění definicím a termínům specifickým pro oblast tohoto výzkumu. V druhé -- praktické části této práce je popsán výzkumný postup a statistické vyhodnocení výsledků. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla použita především k vyhodnocení odlišného poslání mužů a žen v inzertním průmyslu obou zemí. Získané výsledky poskytují aktualizovaný přehled genderových stereotypů používaných v současnosti v české a italské inzerci.
Postavení žen a mužů v managementu podniku
Šefčíková, Jana ; Dědina, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je komparace mužů a žen manažerů z hlediska jejich způsobilosti a vhodnosti. Tedy jedná se o potvrzení či vyvrácení hypotézy o vhodnosti a způsobilosti žen uplatnit se v manažerské sféře.
The positions of men and women to the advertising of beer
Bosáková, Júlia ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké postoje zajímají muži a ženy různých věkových kategorií a dosaženého vzdělání k reklamě na pivo. Na které reklamní apely reagují nejvíc a ke kterým se stavějí negativně.Jaký je jejich postoj k reklamě na pivo, když bereme v úvahu, že je to reklama na alkoholický výrobek a jak velkou roli sehrává aspekt reklamy při kupném rozhodování. Na základě výzkumů marketingových společností i vlastního výzkumu provedeného metodou dotazování jsem dospěla k požadovaným výsledkům. Práce je rozdělená do dvou hlavních častí, a to části teoretické, která stručně pojednává o marketingové komunikaci, reklamě a pivním průmyslu, jelikož to souvisí s tématem, a praktické části věnované již zmíněnému výzkumu.
Muži a ženy v reklamě
Juráň, Michal ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koplíková, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá zobrazením mužů a žen v reklamě, jejich stereotypizací, symbolikou, genderem. V první části lehce nastiňuje základní teoretické poznatky, týkající se tohoto problému. Cílem této diplomové práce je podat analýzu a zhodnocení výsledků dosažených při elektronickém dotazování na téma zobrazení mužů a žen v reklamě a také zhodnocení obsahové analýzy televizních reklam z hlediska vyobrazení mužů a žen v reklamách.
Analýza využití mužů a žen v reklamě
Slezáková, Lucie ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vondrák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou využití mužů a žen v tištěných inzerátech lifestylových magazínů pro muže a pro ženy. V práci je použita obsahová analýza tištěných reklam a individuální interview s vybranými respondenty. Středem zájmu obsahové analýzy je, jakým způsobem lifestylové magazíny využívají mužských a ženských postav v reklamách. Individuální rozhovory jsou zaměřeny na to, jak se jednotliví respondenti staví k mužským a ženským rolím. Práce se dále věnuje otázce, zda reklama lifestylových magazínů má vliv na názory respondentů. Výsledky obou výzkumů jsou konfrontovány a je odhaleno, že mínění respondentů je ovlivněno reklamou lifestylových periodik. Závěr je věnován hypotézám, které byly na počátku práce vysloveny. V samotném závěru práce jsou navržena doporučení vztahující se k problematice využití mužů a žen v reklamě.
Muži a ženy v reklame
Rusnáková, Miroslava ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Boček, Martin (oponent)
Diplomovová práca sa zaoberá zobrazovaním mužov a žien v reklame, tým ako sú vykresľovaní, aké sú ich typické úlohy, role v reklame. Zisťuje, či sú v reklame osoby vyobrazované vo svojich typicky prisudzovaných vlastnostiach, tzv. genderových stereotypoch. Neopomína taktiež pojmy ako sexizmus a diskriminácia a porovnáva, ako sa to u jednotlivých pohlaví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.