|
Základní škola v Moravanech u Brna
Paul, Zbyněk ; Blažek, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je novostavba základní školy. Práce je zpracovaná ve formě prováděcí projektové dokumentace. Navržený objekt je umístěn na mírně svažitém pozemku parc. č. 1013/122 v Moravanech k.ú., Moravany u Brna. Jedná se o dvoupodlažní, nepodsklepený objekt. V objektu se nachází výuková, stravovací, administrativní a tělovýchovná část.
|
|
Základní škola
Králíková, Zuzana ; Mikošek, Marek (oponent) ; Hlavačka, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh novostavby základní školy pro první stupeň. Budova je situována v městě Letohrad v Pardubickém kraji. V návrhu školního zařízení je sportovní sál pro žáky i pro možné využití veřejností. Součástí objektu je jídelna s výdejovou kuchyní. Konstrukční systém objektu je stěnový z keramického příčně děrovaného zdiva s vnějším kontaktním zateplením. Objekt je nepodsklepený. Provozně je budova tvořena třemi částmi, výukovou, jídelnou s výdejovou kuchyní a sportovním sálem se zázemím. Ve výukové části je objekt dvoupodlažní, zbylá část je jednopodlažní s vegetační střechou. Všechny střechy jsou řešeny jako ploché jednoplášťové. Objekt je navržen pro výuku 150 žáků. Větrání budovy je zajištěno vzduchotechnickým zařízením. Vstup do objektu je bezbariérový, uvnitř budovy je instalován výtah.
|
|
Stavebně technologický projekt ZŠ Otevřená, Brno - Žebětín
Novák, Martin ; Liška, Pavel (oponent) ; Novotný, Michal (vedoucí práce)
Stavebně – technologický projekt základní školy, v městské části Brno – Žebětín, obsahuje technickou zprávu, posouzení širších dopravních vztahů, časový a finanční plán stavby, hlavní technologické etapy hl. stavebního objektu, technickou zprávu zařízení staveniště, hlavní stavební stroje a mechanismy, technologický předpis pro spodní stavbu, kontrolní a zkušební plán pro spodní stavbu, propočet stavby po objektech, zpráva BOZP a smlouvu o dílo.
|
|
Základní škola v Moravanech u Brna
Strouhalová, Lenka ; Oravec, Pavel (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je novostavba základní školy. Základní škola je koncipována pro 390 dětí ve věku od šesti do patnácti let. Objekt je zasazen do rovinatého terénu na vybraném pozemku v Moravanech u Brna. Skládá se ze šesti navzájem propojených a funkčně dělených částí. Diplomová práce řeší dvě vybrané části komplexu základní školy. Jedná se o tělovýchovnou část a odborné zázemí druhého stupně základní školy. Objekt je dvoupodlažní a hlavní vstupy jsou orientovány na severozápad a na východ. Budova je navržena ze systému KM BETA.
|
|
Základní škola
Šmejdířová, Zuzana ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh základní školy pro první a druhý stupeň, která je situována v městské části Pardubičky ve městě Pardubice. Jedná se o čtyřpodlažní objekt, kde se bude nacházet celkově 18 kmenových učeben a další odborné učebny (např. počítačová učebna, učebna fyziky, učebna chemie). Objekt je určen pro 540 žáků. Budova je postavena z cihelného systému Heluz, střecha je plochá. V každém nadzemním podlaží je hygienické zázemí jak pro chlapce, dívky, tak i pro učitele a pro osoby se sníženou pohyblivostí. V 1 NP se nacházejí šatny, učebny a hygienické zázemí. Ve 2 NP jsou učebny, zázemí pro učitele a kabinety. Ve třetím nadzemním podlaží jsou kmenové a odborné učebny a ve 4 NP se nachází strojovna vzduchotechniky, a učebny. Vstup do objektu je bezbariérový, v budově se nacházejí výtahy.
|
|
Základní škola
Forman, Daniel ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je základní škola, konkrétně se jedná o přístavbu ZŠ Havlíčkův brod, Konečná 1884. Navrhuji pavilon I. stupně a pavilon školní jídelny s kuchyní. Pavilony jsou založeny na základových pasech. Navrženy jsou ze stěnového obousměrného systému HELUZ. Stropní konstrukce jsou ze železobetonových desek křížem vyztužených, střecha je plochá jednoplášťová s klasickým pořadím vrstev. Kromě konstrukčního a dispozičního řešení jsem řešil také statiku budovy ve specializaci Betonové konstrukce. Dále jsou hodnoceny také tepelné a akustické požadavky a požadavky na požární bezpečnost staveb. Nové pavilony jsou řešeny jako bezbariérové. Pavilon I. stupně má dvě nadzemní podlaží, kde je 5 tříd kmenových, 1 odborná a 2 třídy jsou vyčleněny pro školní družiny. Tento pavilon je napojen na spojovací krček mezi bývalým pavilonem A a pavilonem B. Pavilon jídelny má jedno nadzemní podlaží, které je dělené na školní jídelnu a školní kuchyni, napojen je na spojovací krček vedoucí do tělocvičny. Pozemek je mírně svažitý k jižní straně. Všechny konstrukce odpovídají platným normám ČSN.
|
| |
|
Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení
Barilková, Eva ; Vrtalová, Jana (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
BARILKOVÁ, E. Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Diplomová práce. Brno: VUT v Brně, 2013. V diplomové práci se zabývám finančním řízením příspěvkových organizací zřizova-nými územním samosprávným celkem se zaměřením na základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části obecně charakterizuji příspěvkové organizace a analyzuji systém financování základního školství v České republice. V praktické části se snažím aplikovat teorii na konkrétní případ základní školy. Především se zaměřuji na finanční toky plynoucí do tohoto rezortu ze státního rozpočtu a rozpočtu obce, jakožto zřizovatele základní školy. Také zde rozebírám alternativní způsoby financování, které škola získává vlastními aktivitami (čerpání zdrojů ze strukturálních fondů Evropské unie). Práce ve svém závěru obsahuje návrh zefektivnění financování dané základní školy.
|
| |
|
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dohnalová, Martina ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadáním práce bylo vytvořit školní zařízení při použití aktuálních poznatků a trendů. Řešená parcela se nachází v Ostravě v blízkosti Černé louky, historického centra, řeky Ostravice a nově vznikajícího bytového komplexu Nová Karolína. Díky tomu se lokalita stává vhodným místem pro vytvoření nového školského zařízení. Hlavní myšlenkou bylo vytvoření školy nejen pro děti, ale i pro širokou veřejnost. Centrem komplexu je dvůr a vstupní hala, která rozděluje objekt na prostory soukromé, využívané jen žáky školy (třídy, kabinety, kantýna…) a na prostory přístupné i veřejnosti (tělocvična, posilovna, lezecká stěna, jídelna, výtvarný ateliér, knihovna…). Díky veřejným prostorám škola „žije“ i v odpoledních hodinách.
|