Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transparentnost měnové politiky a kredibilita centrální banky
Holinka, Tomáš ; Mandel, Martin (vedoucí práce) ; Brůna, Karel (oponent) ; Filáček, Jan (oponent)
Disertační práce se pokouší analyzovat vliv transparentnosti a kredibility centrální banky na finanční trh. Jakkoli je téma transparentnosti centrální banky v literatuře hojně rozpracováno, propojení institucionálního rámce s její empiricko/ekonometrickou charakteristikou doposud nebylo dostatečně popsáno. Motivací této studie je překlenout absenci této vazby a pokusit se kvantifikovat transparentnost a kredibilitu centrální banky, stejně jako analyzovat vliv mezi nimi. Analýza transparentnosti je provedena u Sveriges Riksbank, Bank of England, European Central Bank, Reserve Bank of New Zealand, Bank of Australia, Bank of Canada, Federal Reserve System, Bank of Japan a Swiss National Bank, National Bank of Poland a Hungarian National Bank a České národní banky, zatímco analýza kredibility je provedena pouze u ECB, Fedu a ČNB. V poslední části studie je analyzován vliv transparentnosti a kredibility ČNB na úrokové sazby a inflační očekávání soukromých subjektů. Výsledky analýzy ukazují, že u centrálních bank v posledním desetiletí došlo ke zvýšení jejich transparentnosti. Mezi dvě nejvíce transparentní centrální banky lze zařadit Sveriges Riksbank a ČNB. Rozsah používaných komunikačních kanálů, které zvyšují transparentnost měnové politiky, však pravděpodobně mají minimální dopad na kredibilitu centrální banky. Jsou to především verbální komentáře centrálních bankéřů, jejich naplňování či srozumitelnost, které ovlivňují čitelnost měnové politiky a nejvíce přispívají ke zvýšení její predikovatelnosti. Matoucí komunikace tak nemůže být eliminována ani maximální otevřeností dané centrální banky, a je tak hlavním viníkem její nízké kredibility. Transparentní a důvěryhodná měnová politika České národní banky rovněž v období dluhové krize snižuje nejistotu na trhu a přispívá k racionální tvorbě inflačních očekávání soukromých subjektů. Je tedy patrné, že soukromé subjekty svá očekávání formují spíše racionálně, kdy jejich inflační očekávání závisí na prognóze inflace ČNB a nikoli na aktuální inflaci.
Transparentnost obecních rozpočtů
Bastlová, Irena ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Obecní rozpočet je velmi důležitý dokument, který poskytuje veřejnosti informace o hospodaření obce. Předkládaná diplomová práce se věnuje analýze transparentnosti obecních rozpočtů. Cílem práce je analyzovat a srovnat transparentnost rozpočtových dokumentů ve dvaceti vybraných obcích. Na základě vytvořeného dotazníku je zhodnocena dostupnost a srozumitelnost rozpočtové dokumentace zveřejněné na internetových stránkách obcí. Kromě toho jsou navrhnuta doporučení, která mohou přispět ke zveřejňování rozpočtových dokumentů ve formě přístupné občanovi bez zvláštních účetních nebo ekonomických znalostí. Doporučeno bylo především podrobněji popisovat jednotlivé rozpočtové položky, doplnit rozpočtové dokumenty o shrnující tabulky a grafy a přikládat shrnutí a komentáře k rozpočtovým dokumentům.
Transparentnost veřejných zakázek
JANÁČIK, Rastislav
Po formální stránce je práce členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k zákonu o veřejných zakázkách. Dále jsou zde rozebrány základní principy týkající se standardů transparentnosti veřejných zakázek, jak je definuje OECD, jakožto instituce, která má v této oblasti největší renomé. Rovněž jsou zde blíže specifikovány dvě evropské směrnice o zadávání veřejných zakázek jako součást evropské legislativy. Následně je tady popsán stav v České republice z hlediska transparentnosti veřejných zakázek a také obecná korupční rizika společně s relevantními informacemi v jednotlivých fázích procesu veřejné zakázky. Praktická část se zaměřuje na vybrané příklady z praxe, které se týkají netransparentních veřejných zakázek a jež zároveň objasňují v čem byl porušen zákon. Praktická část rovněž obsahuje statistický přehled o veřejných zakázkách v České republice a přehled o veřejné dostupnosti informací o veřejných zakázkách ve vybraných zemí OECD. Zároveň je v této části práce porovnání zákonných opatření v České republice s principy transparentnosti veřejných zakázek, jak je definuje OECD a současně jsou zde navrženy možné změny směřující k vyšší transparentnosti veřejných zakázek v České republice.
Prosazování konceptu CSR v ČR
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.
Kritické zhodnocení koncepce PPP
Chadimová, Kristýna ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací koncepce PPP v České republice. Jejím primárním cílem je upozornit na rizika, která koncepce PPP přináší. Práce se věnuje teoretickým i praktickým rizikům koncepce, přičemž dochází k závěru, že hrozba rizik je mnohem významnější v případě, kdy je koncepce PPP implementována v nedostatečně vhodném prostředí. V praktické části nachází práce odpověď na otázku, zda je koncepce PPP vhodná pro implementaci v České republice. Pomocí analýzy právního a institucionálního prostředí a faktorů, jako je stav zadávání veřejných zakázek, míra korupce, transparentnost a stav veřejných financí, je v diplomové práci dokázáno, že za současných podmínek není implementace koncepce PPP v České republice vhodná. Vyvozený závěr je potvrzen v rámci rozboru dosavadního vývoje zavádění koncepce PPP v České republice. V závěru práce jsou vyslovena doporučení ohledně budoucí aplikace koncepce PPP v České republice.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
ETF from investor's point of view
Víťazka, Peter ; Witzany, Jiří (vedoucí práce) ; Pumprová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem moderního produktu exchange traded funds neboli burzovně obchodovatelných fondů. Práce přibližuje vlastnosti, vývoj a fungování nového investičního nástroje. Je v ní zpřehledněna orientace v tématu a rozebírá výhody a rizika v komparaci se zvoleným produktem pro investora. Účelem poslední analytické části je načrtnout vytvoření korunového ETF navázaného na index PX. Práce přináší podklady pro možnosti zavedení tohoto plánu.
Transparentní veřejná správa v ČR - IT pro snížení korupce a zvýšení efektivity
Kulhánek, Petr ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Ptáček, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá využitím informačních technologií ve veřejné správě a je zaměřena na elektronizaci veřejných zakázek. Jejím cílem je informovat o možných řešeních, jež zvyšují transparentnost a efektivitu výběrových řízení. Popisuje teoretické aspekty veřejné správy a korupčního jednání, dále předpoklady a překážky pro zavedení informačních technologií ve veřejném sektoru. Elektronizace veřejných zakázek je uvedena do kontextu dle postupů na evropské a národní úrovni a situace České republiky je srovnána se zahraničím. Dále jsou uvedeny nástroje a systémy, které jsou v našem prostředí dostupné na úrovni ústřední a místní veřejné správy. Závěrečná analytická část ukazuje elektronické zadávání na příkladu konkrétního orgánu veřejné správy.
Transparentnost přidělování grantů v obcích České republiky
Vlčková, Gabriela ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Osersová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá přidělováním grantů ve vybraných obcích České republiky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a podle jakých kritérií, rozhodují úředníci či političtí zástupci v komisích, radách a zastupitelstvech o rozdělení peněžních prostředků na grantové programy, které vyhlašují obce ve své samostatné působnosti. Výzkum byl proveden v konkrétních 10 obcích. Pro primární sběr dat byla využita metoda standardizovaného rozhovoru s příslušnými zaměstnanci úřadu zainteresovaných do grantové problematiky. Pro sekundární získání dat byla použita metoda desk research. Ve výzkumné části práce bude testovaná hypotéza, že grantové programy v obcích jsou nastaveny zcela transparentně. Mezi zkoumanými proměnnými budou cíle grantu, požadavky k získání grantu, kdo tvoří granty, kdo o nich rozhoduje, komu jsou přidělovány, do jaké výše jsou hrazeny, kontrola čerpání peněžních prostředků a zveřejňování grantových projektů.
Transparentnost veřejných rozpočtů
Popelářová, Šárka ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Bušovská, Monika (oponent)
Předmětem práce je porovnat hlavní současné standardy transparentních veřejných rozpočtů (IMF, OECD, OBI) z hlediska celkového pohledu na fiskální transparentnost a z hlediska obsahového pokrytí pomocí analýzy příslušných dokumentů a formulace určitých kritérií. Dalším cílem práce je analýza transparentnosti příjmů státního rozpočtu a zhodnocení, zda zveřejnění informací o příjmech státního rozpočtu samo o sobě splňuje požadavek fiskální transparentnosti, a to pomocí výpočtu přesnosti predikce příjmů státního rozpočtu v České republice a porovnáním se standardy transparentnosti. Zjistila jsem, že přístupy organizací k transparentnosti se liší svým rozsahem i strukturou. Z obsahového hlediska se všechny přístupy shodují jen v polovině kritérií. Zveřejnění dat o příjmech státního rozpočtu s ohledem na dosaženou přesnost predikce v České republice splňuje základní požadavek transparentnosti, je zde však velký prostor pro její zlepšení, a to vhodným komentářem zveřejňovaných dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.