Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažer jako zdroj stresu svých podřízených
Fridrichovská, Iveta ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií stresu a jeho faktory, kterými působí manažer na své podřízené. V teoretické části definuji pojmy stres, stresor, osobnost manažera a prvky jeho chování, které zapříčiňují stres podřízených. Dále uvádím způsoby prevence a řešení problémových situací. Praktická část obsahuje dotazníkový průzkum této problematiky ve vybraných firmách, jeho vyhodnocení, vypracování závěrů vyplývajících z výsledků a vhodná doporučení.
Vliv kadmia na stresový metabolismus špenátu
Pavlíková, D. ; Staszková, L. ; Pavlík, Milan ; Szaková, J. ; Najmanová, J.
Aktivita glutamát kinasy jako stresového indikátoru rostlinného metabolismu byla určena a významně snížena aktivita po aplikaci vyšších dávek kadmia byla pozorována.
The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.
Typologie pracovních stresů a jejich prevence u učitelů základních škol
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Ve studii je provedeno rozdělení pracovních stresů učitelů do tří skupin (stresy související s objektivními podmínkami, stresy související s kvalifikací, stresy související s osobnosti učitele) a naznačena jejich možná prevence ve smyslu primární, sekundární a terciální prevence.
Význam pohybové aktivity pro psychické zdraví učitele, trenéra a kouče
Blahutková, M. ; Řehulka, Evžen
Studie se zabývá možnostmi regulace psychického napětí a odbouráváním stresu pomocí pohybových aktivit u učitelů, trenérů a koučů. Častým jevem u těchto profesí je hypokinéza a nabídka pohybových aktivit je jimi velmi vítaná. Sdělení charakterizuje pouze první etapu výzkumného úkolu, který dále pokračuje.
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učitely a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
Strategie zvládání stresu u učitelek záklaadních škol
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Studie uvádí poznatky o zvládání stresu u učitelek základních škol, a to jednak na základě výzkumů v letech 1992 a 2002, který byl proveden stejnou metodou výzkumu v roce 2004, který byl proveden dotazníkem SVF 78 ( strategie zvládání stresu) od W. Janka a G. Erdemannové. Srovnání všech údajů umožňuje relativně jednotnou prezentaci, která ukazuje na důležitost sociální opory a náhradních aktivit při zvládání stresu u učitelek základních škol a na péči o větší využívání pozitivních copingových strategií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.