Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybraná regionální značka kvality
BOŠTIČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce pojednává o regionálním značení, resp. o regionálních značkách sdružené v Asociaci regionálních značek (ARZ), jimiž jsou označovány produkty, za kterými stojí dobrá kvalita, tradice, jedinečnost, podíl ruční práce a šetrnost k přírodě. Autorka se zabývá jednou z těchto značek, tj. Kraj blanických rytířů - regionální produkt (registrovaná značka). Teoretická část je věnována vymezení pojmů regionálního značení, část praktická je soustředěna na výzkum, který naplní hlavní cíl práce - zjistit povědomí a názory spotřebitelů na vybranou regionální značku. Mezi další záměry patří zjištění názorů držitelů certifikátu značky a činnost koordinátora značky. K provedení výzkumu bylo užito jedné kvalitativní a jedné kvantitativní metody, jimiž byly řízené hloubkové rozhovory a dotazování. Praktická část je dále zaměřena na vyhodnocení výsledků a její závěr se věnuje prostoru pro možné návrhy na zlepšení povědomí vybrané regionální značky.
Hodnocení vlivu marketingové komunikace
VAŇKOVÁ, Veronika
Cílem této diplomové práce na téma Hodnocení vlivu marketingové komunikace byl rozbor používaných nástrojů marketingové komunikace, které využívají mnou vybrané značky kvality potravin, a na straně druhé byly navrženy změny ovlivňující nákupní chování a vnímání značek cílovou skupinu. Pro zhodnocení vnímání marketingové komunikace z pohledu výrobců byl proveden kvalitativní výzkum, který čítá 51 oceněných výrobců značkou Regionální potravina a Chutná hezky. Jihočesky. Dále byly provedeny řízené rozhovory se zástupci značek kvality. Z pohledu spotřebitelů byl proveden kvantitativní výzkum s celkovým počtem 268 respondentů. Výsledky byly následující. První hypotéza, která tvrdí, že značka Regionální potravina je v Jihočeském kraji více známá z vybraných akcí na podporu prodeje než značka Chutná hezky. Jihočesky, byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti znají ze všech těchto akcí více značku RP než značku CHJ. Značka CHJ by mohla být mnohem více vidět na farmářských trzích či ve specializovaných obchodech. Prostředky pro to zvolené: roll-upy umístěné v bezprostřední blízkosti prezentujících se potravin, wobblery upozorňující spotřebitele na oceněné výrobky v regálech a samozřejmě samolepky přímo na výrobcích či na cenovkách. Hypotéza číslo dvě, která říká, že značka Chutná hezky. Jihočesky je známější z místních médií, než značka Regionální potravina byla vyvrácena. Značka CHJ je u respondentů známější pouze z místních rádií a venkovní reklamy. Co se týče formy prezentace, kterou by měla zvolit značka CHJ, aby byla mezi spotřebiteli více známá, je podle mého, v poměru cena/výkon reklama v místních rádiích. Tuto marketingovou komunikace by měl obstarávat administrátor značky, tedy RAK JK. Náklady prezentace formou radiových spotů se odvíjí od počtu odvysílaných spotů, času vysílání a na nasmlouvaných cenách (množstevní slevy, dary, apod.). Tato forma prezentace by měla být především kumulována do období, kdy probíhají nejrůznější ochutnávky, slavnosti a jiné akce, jako pozvánka na ně. Třetí hypotéza se stejně jako druhá, nepotvrdila. Povědomí o značce Regionální potravina a Chutná hezky. Jihočesky z farmářských obchodů a prodejen zdravé výživy není pro obě značky rovnocenné. Značka RP je z těchto obchodů téměř jednou tak známá mezi spotřebiteli než značka CHJ. Výsledky o povědomí značky RP a značky CHJ z farmářských obchodů a prodejen zdravé výživy, může být brána jako velice znepokojující. Obě značky jsou ve svém principu zřízeny na podporu malých a středních výrobců, většinou jde tedy o drobné zemědělce a malé prvovýrobce. Jejich výrobky jsou charakterizovány tím, že jsou čerstvé a bez zbytečných přídatných látek, vyznačují se tedy vysokou kvalitou. Přesně takové výrobky chodí spotřebitelé cíleně nakupovat do těchto specializovaných obchodů. Proto by měli být hlavně výrazně označeny. Jak již bylo uvedeno výše buď samolepkami, wobblery či například něčím výraznějším, jako jsou podlahové samolepky. V každé takovéto prodejně by měly být pro zákazníky k dispozici prospekty nebo katalogy oceněných výrobků. Takovéto propagační materiály, které si mohou zákazníci přinést domů a v klidu prolistovat, zvyšují povědomí o značce. Navíc pokud bude katalog řešen tak, že krom základních informací o výrobku zde bude například poutavý příběh či historie výrobce, spotřebitel si s daným výrobkem spojí příběh a umocní se tak jeho příští rozhodování o nákupu. Poslední, ale velice důležitý návrh je na zajištění proškoleného personálu v těchto prodejnách, který je schopen zákazníka seznámit s principem značky Regionální potravina i Chutná hezky. Jihočesky a doporučit to nejlepší od místních, oceněných výrobců. Závěrem lze říci, že obě značky jsou v očích respondentů díky marketingové komunikaci mezi spotřebiteli známé a v porovnání s ostatními značkami kvality si stojí dobře.
Marketingová komunikace a brand management regionálních značek
Šmídová, Tereza ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Práce je zaměřena na posouzení komunikace regionální značky PRÁCHEŇSKO regionální produkt. Cílem práce je na základě analýzy regionální značky a realizace marketingového výzkumu znalosti značky podat návrhy pro zvýšení efektivity komunikace značky PRÁCHEŇSKO regionální produkt. Teoretická část pojednává o řízení značky a marketingové komunikaci. Dále je zde definován pojem region a regionální značka. V další části je provedena analýza regionálních značkových programů na českém trhu a regionální značky PRÁCHEŇSKO regionální produkt. V souvislosti se značkou je představen region Prácheňsko a systém udělování značky a certifikace produktů touto značkou. Závěrem je provedena kritická analýza marketingové komunikace značky a marketingový výzkum, který je zaměřen na zjištění znalosti značky PRÁCHEŇSKO regionální produkt. V závěrečné části práce jsou podány návrhy, které by měly vést k zefektivnění marketingové komunikace značky a zvýšení povědomí spotřebitelů o této značce.
Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin
ŽÁK, Martin
Diplomová práce se zabývá regionálními značkami a jejich úlohou na spotřebitelském trhu potravin, kde v teoretické části jsou na úvod vysvětleny základní pojmy, týkající se spotřebitelského chování a vztahu spotřebitelů k regionálním značkám. Následuje vysvětlení pojmů, jako jsou kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních výrobců a co si lze představit pod pojmy značka a regionální značka. V teoretické části je dále uveden literární přehled vybraných regionálních značek v Jihočeském kraji, České republice a státech Evropské unie (vybrány sousední státy České republiky), jenž je na závěr doplněn přehlednou analýzou regionálního značení. V praktické části bylo vytvořeno dotazníkové šetření, skládající se z celkem 25 otázek, na které odpovídali respondenti, kteří byli voleni na základě metody kvótního výběru, kde hlavním kritériem byl věk jednotlivých respondentů. Cílem dotazníkového šetření bylo především zjištění nejvýznamnějších regionálních značek a jejich pozice na regionálním spotřebitelském trhu Jihočeského kraje.
Strategické řízení regionální značky - region Českosaské Švýcarsko
Mádlová, Ivana ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou značky z pohledu strategického řízení. Práce je rozdělena do dvou na sebe navazujících částí, na část teoretickou a část praktickou.
Strategické řízení regionální značky - region Českosaské Švýcarsko
Mádlová, Ivana ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou značky z pohledu strategického řízení. Práce je rozdělena do dvou na sebe navazujících částí, na část teoretickou a část praktickou.
Role regionálního produktu v regionálním rozvoji
Moravová, Petra ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Miloš, Miloš (oponent)
Cílem této práce je návrh možností, jak využít regionální produkty pro rozvoj regionu k posílení sounáležitosti a soudržnosti s daným krajem spolu s důrazem na identitu a kulturní dědictví. Práce porovnává regionální produkty ve dvou konkrétních oblastech odlišných zemí, a to Klatovska v České republice a Pays du Revermont ve Francii. Charakterizuje konkrétní prostředí, úlohu regionálních organizací, vymezení kvality, certifikaci původu a značení regionálních tradičních potravin. Provedené kvantitativní a kvalitativní šetření ukazuje, že zájem o tradiční produkt u spotřebitelů je vysoký a je zřetelná spojitost mezi spotřebitelem, regionálním produktem a konkrétním regionem. Národní hrdost a důležitost ochrany kulturního dědictví se ukázala jako jedna z priorit dnešní doby. Výsledky práce mají umožnit praktickou využitelnost. Mohou být užitečnou informací a podkladem pro představitele města v otázkách dalšího rozvoje regionu a spolupráce v různých oblastech v rámci národní i mezinárodní úrovně.
Zavedení regionální značky v Jihočeském kraji
Jarolímková, Kamila ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem a zavedením regionální značky sdružené do Asociace regionálních značek, z. s. Tato asociace zastřešuje v současné době 26 regionů s vlastní značkou na území České Republiky i za jejími hranicemi. V teoretické části jsou rozebrána všechna potřebná východiska související s tímto procesem. Pro simulaci zavedení signifikace byla vybrána část Jihočeského kraje. V praktické části práce byly krok za krokem splněny požadavky asociace na vznik nové značky. Bylo zjištěno, že celý proces zavedení je finančně i časově velmi náročný. Přesto je výsledkem práce doporučení, novou regionální značku na vybrané území zavést. Oblast je bohatá na tradiční jihočeské produkty a řemeslné výrobky, které by zasloužily docenění. Závěrem autorka práce upozorňuje na možné vyskytující se komplikace při procesu zavádění značky a jsou zde stanovena doporučení pro její úspěšný rozvoj do budoucna.
Vnímání regionální značky
PŘÍVĚTIVÁ, Iva
Bakalářská práce zjišťuje, na základě analýzy, vnímání v oblasti regionálních značek, konkrétně na vnímání regionální značky. Cílem této bakalářské práce je analyzovat a navrhnout změny v budované identitě této značky, a to pomocí různých marketingových nástrojů. V první části, jež je teoretická, se vysvětluje základní přístup ke značce, hodnotě značky a k jejímu řízení. Druhá část je částí praktickou zabývající se vybraným regionem a regionálními značkami uvnitř zvoleného regionu. Dále se zde pojednává o certifikaci výrobků a služeb. Cíl marketingového výzkumu se zaměřuje na informovanost spotřebitelů o regionálních značkách a jejich oblíbenosti. Konkrétně se jedná o regionální značku "Šumava originální produkt". K dosažení cíle je použito dotazníkového šetření a řízených rozhovorů s držiteli značky. Bylo zjištěno, že značka "Šumava originální produkt" je vnímána jako méně známá značka. Proto byly navrženy možnosti k rozšíření povědomí o této značce. A to pomocí QR kódů, soutěže, popřípadě mobilní aplikace.
Vnímání regionální značky
NĚMCOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vnímání vybrané regionální značky. Cílem této bakalářské práce je na základě analýzy vnímání vybrané regionální značky navrhnout změny v budované identitě této značky. Teoretická část popisuje základní pojmy, postupy a názory jednotlivých autorů na problematiku značky. Cílem je porovnat tyto odlišné pohledy. Bakalářská práce využívá metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Marketingový výzkum získává informace od spotřebitelů a uživatelů značky. Na začátku marketingového výzkumu byly stanoveny hypotézy. Praktická část prezentuje výsledky šetření, jejichž cílem bylo zjistit vnímání spotřebitelů. Strukturované rozhovory prezentují postoj uživatelů značky. Doporučení v identitě značky je založeno na analýze odpovědí marketingového výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.