Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizující metody ve vyučování hudební výchovy
Nováková, Marie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizujícími metodami a jejich aplikací do hudebně výchovného procesu. V teoretické části se práce orientuje na konkrétní např. komiks, cadlení, vizualizace poslechu, živé obrazy nebo didaktická hra. Jejich výběr je podmíněn jednak rozsahem, který diplomová práce umožňuje, jednak vzorkem tříd, kterých jsou metody v rámci hudební výchovy základního studia využity. Výzkumná část práce se zaměřuje na zavádění aktivizujících metod do výchovně vzdělávacího procesu. Výzkum byl realizován na 1. stupni základního studia, ročníky realizaci aktivizujících metod v hodinách HV byly voleny tak, aby práce pokryla celý první stupeň základních škol. Mladší školní věk přináší specifické rysy, které jsou z hudebních schopností a dovedností žáků zásadní a umožňuje naplno aplikovat uvedené metody do vyučování hudební výchovy. Závěr práce ústí do metodických materiálů, jak s aktivizujícími metodami v hudebně výchovném procesu pracovat. Metodické listy jsou myšleny jako zdroj inspirace pro studenty učitelství, ať už v oboru hudební výchovy či jiných předmětech, které umožňují mezioborovou spolupráci.
Hra ve filosofické a didaktické reflexi a uplatnění simulačních her ve výuce společenských věd
Němcová, Lenka ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku lidské hry, a to z několika hledisek, a sice z filosofického, pedagogického a didaktického. Práce je strukturována do tří částí. Teoretická část se zabývá filosofickými úvahami týkajících se fenoménu hry, kde hra vystupuje zejména jako princip ontologický, a teorií hry, která je analyzována podle vybraných autorů. Druhá část se poté věnuje hře užívané v pedagogickém procesu, respektive didaktické hře jako výukové metodě v oblasti společenských věd a jejího významu ve vyučování na ZŠ a SŠ. Praktická část je zaměřena na uplatnění simulačních her v rámci výuky vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ.
Rozvoj numerických a strukturálních dovedností u žáků ZŠ při hraní hry Abaku
Richter, Lukáš ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá eskou hrou Abaku, která vznikla jako variace hry Scrabble s použitím íslic namísto písmen. Cílem práce je zjistit, jakými numerickými a strukturálními dovednostmi disponují žáci základní školy, kte í se ú astní finále Ligy Abaku, a jaký je jich vztah k matematice. Použitými metodami jsou analýza odehraných partií kvalifika ních kol Ligy Abaku, dotazník pro finalisty ligy a rozhovor s n kolika z nich. Pro analýzu bylo autorovi poskytnuto celkem 165 640 odehraných partií, z nichž bylo analyzováno 1 157. Dotazník vyplnilo 38 hrá a rozhovoru se zú astnilo sedm z nich. Dotazník sestává z otázek týkajících se obliby matematiky, etnosti a délky hraní Abaku a deseti úloh, pomocí nichž se zjiš ovaly numerické a strukturální dovednosti, jimiž hrá i disponují. Výzkum p edevším ukázal, že zkoumaní hrá i Abaku se dob e orientují v ploše, ovládají práci s mocninami a projevují zvídavost o další matematické disciplíny. Teoretická ást práce se skládá z rešerše dostupné literatury týkající se Abaku, p edstavení samotné hry v etn pravidel a vývojových fází hrá e, srovnání Abaku s hrami podobného typu a vztahu Abaku ke kurikulu. V záv re né ásti práce jsou uvedeny odpov di na položené výzkumné otázky, omezení výzkumu a doporu ení pro další výzkum. KLÍ OVÁ SLOVA u ební strategie, po etní dovednost,...
Využití her ve výuce německého jazyka se zaměřením na rozvoj psaní
Albertová, Denisa ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce je možný rozvoj písemného projevu v německém jazyce skrze didaktické hry u žáků základních škol. Teoretická část zasazuje písemný projev do oblasti cizojazyčné didaktiky a popisuje jeho důležité aspekty, jako jsou vývoj, funkce a přínos ve výuce cizího jazyka. Dále se soustředí na pojetí písemného projevu ve Školním vzdělávacím plánu vybrané základní školy, kde byl výzkum práce realizován. Také představuje hry jako možnou výukovou metodu, která je zacílená na rozvoj psaní. V souvislosti s hrami se zabývá hodnocením, rolemi učitele, významem her ve výuce a jejich klasifikací. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu práce. Nejprve popisuje písemné hry, které dělí na tři fáze - přípravné, výstavbové a strukturující, a které mají žáky v jejich písemném projevu postupně rozvíjet. Z navržených her bylo vybráno 6 her, jež byly s žáky prakticky ověřeny. K praktickému ověření možného rozvoje písemného projevu u žáků vybrané školy sloužily dvě výzkumné metody, metoda experimentální a dotazníková. Cílem práce bylo zjistit, zda navržené hry přispěly k rozvoji písemného projevu žáků dané základní školy. Z výsledků výzkumu je patrné, že písemné hry přispěly k celkovému rozvoji písemného projevu žáků vybrané školy. KLÍČOVÁ SLOVA němčina jako druhý cizí jazyk, řečové...
Uplatnění didaktické hry ve výuce Občanského a společenskovědního základu v modulu Občan ve státě
Veber, Luděk ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na didaktickou hru ve výuce společenských věd především v oblasti výuky politologického celku na gymnáziích. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá didaktickou hrou jako takovou, jaký má význam pro člověka, jakou má roli ve výuce a jak na hru pohlíží filosofie. Prostor je věnován hře z pohledu didaktického a nebude opomenuté ani projektové vyučování, které je s tímto tématem úzce spjato. Praktická část bude vycházet z monitoringu vybraných škol. Tato část bude zaměřena na přípravu konkrétních učebních témat a jejich následných rozborů z pohledu vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, vyučovací metody, politologie, občanský a společenskovědní základ
Pohybové aktivity ve výuce chemie
Kuncipálová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Šarboch, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohybovými aktivitami ve výuce chemie na základní a střední škole. V teoretické části se zaměřuje na motivaci žáků a výukové metody, zejména na didaktickou hru, jako jednu z aktivizujících výukových metod. Praktickou částí je rešerše dostupných materiálů obsahujících pohybové hry pro výuku chemie, a zároveň obsahuje nově vytvořené návody na pohybové aktivity, které se dají využít v rámci výuky chemie na základní a střední škole.
Výuka frazémů v rámci českého jazyka na 2. stupni ZŠ
PETERKOVÁ, Klára
Diplomová práce je zaměřena na výuku frazémů v rámci českého jazyka na 2. stupni základní školy, především na výuku v 7. ročníku. Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. Cílem teoretické části je vymezit základní přehled frazeologie jako lingvistické disciplíny a didaktické hry jako aktivizující metody výuky. Empirická část popisuje tvorbu a užití didaktických pomůcek pro výuku frazémů a dále shrnuje výsledky dotazníkového šetření.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakováni učiva chemie přírodních látek.
NERAD, Oldřich
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití počítačové hry (adventury) při výuce chemie přírodních látek. Tato hra je určena zejména žákům druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Cílem hry je studenty motivovat a aktivizovat při výuce učebního předmětu chemie. Adventura je zasazena do malebného prostředí města Pelhřimova a přilehlého okolí.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakování chemie kovů
ČISLAKOVÁ, Patricie
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití chemické počítačové hry (adventury) ve výuce chemie, konkrétně při opakování tématu kovů. Cílem této hry je motivovat, aktivizovat a rozvíjet mezipředmětové vztahy u žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Děj adventury se odehrává v Jihlavě, kde se hráči seznamují i s historií a památkami tohoto města.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakování chemie životního prostředí
BARTŮŠKOVÁ, Jenifer
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu a využití počítačové hry (adventury) při výuce chemie životního prostředí především u žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Cílem této adventury je žáky motivovat, aktivizovat a rozvíjet mezipředmětové vztahy. Výuková hra je lokalizována do prostředí Šumavy, konkrétně Kvildska a Vimperska, kde se atraktivní formou seznamují nejen s přírodovědnými poznatky, ale i s historií, památkami a kulturou této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.