Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Kompaktní město - rehabilitace městského území v okolí historického jádra Brna - ,,brněnský Bronx"
Peterka, Jiří ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rehabilitací městského území v těsné blízkosti historického jádra města Brna. Třetinu plochy řešeného území zaujímají areály brownfields. Cílem práce je nalezení jejich nového funkčního využití, zejména areálu bývalé továrny Mosilana, nalezení potenciálu Svitavského náhonu a vytvoření nových městských prostor a předprostor nově využívaných budov. Úpravy dále zahrnují vytvoření nábřeží určeného pro chodce, vybudování cyklostezky, napojení území na městskou hromadnou dopravu, vybudování vlakové stanice, výstavbu bytových domů s aktivním parterem a maximální průchodnost území. Důraz návrhu je kladen na kompaktnost zástavby, polyfunkčnost objektů a hierarchii dopravy, kdy se do popředí dostává člověk a jeho každodenní život a potřeby. Koncept návrhu odráží moderní urbanistické trendy 21. století.
Kompaktní město - rehabilitace městského území v okolí historického jádra Brna - ,,brněnský Bronx"
Floriánová, Jitka ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá urbanistickou úpravou části brněnského katastrálního území Zábrdovice. Analyzuje problémy vybraného území, hledá příčiny a řešení problémů spojených s jeho obýváním či návštěvou. Nabízí možné řešení vedoucí k zprůchodnění a zprůjezdnění území a zlepšení jeho návaznosti na centrum Brna.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Varmužová, Adéla ; Galeová, Nicol (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Využitím kolejiště vlečky pro osobní vlakovou dopravu se výrazně zvýší intenzita jejího provozu. Protože trať bude elektrifikovaná, budou se muset definovat přejezdy a přechody pro chodce. Z železnice, která má městu a jeho obyvatelům pomoct, se tak paradoxně stane omezení bránící v průchodnosti a budoucím rozvoji. Proto jsem se rozhodla část trati vést po železničním viaduktu. Viadukt je podchodný. Cestujícím umožňuje rozhled po krajině, kterou projíždějí. Nabízí pohled na město z jiné perspektivy. Právě tohle je v mém návrhu ona „brána do města“. Viadukt je koncipován jako struktura v krajině, která je kromě železniční dopravy nositelem i dalších funkcí. Je prostupný jak příčně, tak podélně. Podélná prostupnost definuje cestu, příčná propojení. V krajině převažuje cesta. Pod Viadukt umisťuji cyklostezku, in-line dráhu a pěší trasu, která dále navazuje na další cesty v okolí. Čím blíž je viadukt městu, tím víc se zaplňuje jednotlivými provozy až je ukončen halou terminálu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
Příprava realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou
Šťastný, Jiří ; Doubek, Rostislav (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přípravou realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou. Realizace hlavních technologických etap je řešena ve stavebně technologické studii. Technologické postupy jednotlivých dílčích pracovních etap jsou doplněny o technologické předpisy, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, kontrolní a zkušební plán, plán BOZP, časový a finanční plán stavby, rozpočet stavby, plán zajištění materiálových zdrojů. Dále je vypracována technická zpráva zařízení staveniště. Jednotlivé části diplomové práce jsou doplněny o potřebné výkresy. V rámci diplomové práce je také zpracován návrh sanace spodní stavby železničního viaduktu v rozsahu technologických předpisů pro sanační práce a výkresů.
RING! - dostavba městského okruhu v Brně
Chomjaková, Zuzana ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Nová urbanistická štruktúra počíta s odsunom dopravného uzla v podobe železničného a autobusového nádražia. Tieto pozemky sa premenia na verejné priestory. Na telese koľajiska je riešený mestský park a v jeho vnútri sa ukrýva hromadná garáž. Celé teleso sa do ulice Koliště otvára novými prenajímateľnými priestormi. Silueta starého viadukt je ponechaná len po konštrukciu z 19. storočia. Viadukt je navrhnutý v novom nasmerovaní do centra mesta, je teda novou spojnicou, novým peším ťahom pre obyvateľov mesta a zástavby, ktorá je s ním prevádzkovo spojená. Jednotná, šesť podlažná zástavba administratívnych budov pozdĺž mestskej triedy chráni navrhovanú zástavbu obytných blokov pred nadmerným hlukom. Riešený blok sa delí na dve časti. Časť administratívnych budov s prenajímateľnými priestormi v parteri a časť obytných budov s parkingom a prenajímateľnými priestormi v prvom nadzemnom podlaží. Vstup do novej štvrte je akcentovaný výškovým prevýšením nad súvislú líniu administratívy v podobe obytnej veže s unikátnymi výhľadmi na mestskú panorámu. Vnútroblok riešeného bloku je zvýšený na úroveň viaduktu, v dvoch podlažiach pod jeho úrovňou je navrhované parkovanie. Zelená strecha slúži ako súkromná zeleň pre rezidentov obytných domov.
Aktivace Fragmentu v krajině
Mosler, Štěpán ; Mrva, Kamil (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Rehabilitace chátrající průmyslové technické pamatky. Vytvoření programu pro její zpětné využití. Návrch vytváří jistý druh memta na původní velkolepost konstrukce a snaži se ji přiblížit lidem.
Kulturní stavba v jižním centru
Matěnová Kocmanová, Eva ; Vydrová, Zdeňka (oponent) ; Beránková, Eva (vedoucí práce)
EVA MATĚNOVÁ KOCMANOVÁ Kulturní stavba v jižním centru Ve své diplomové práci jsem navrhovala kulturní stavbu, konkrétně galerii výtvarného umění. Této práci předcházelo zpracování návrhu parku, do kterého jsem následně galerii umisťovala. Jedná se o lokalitu navazující na nově navrhované nádraží města Brna. Parcela pro umístění galerie se nachází v jihovýchodní části parku, sousedící s rušným koridorem Opuštěná a slepou ulicí U Severní dráhy, s nově navrhovaným blokem administrativy a bydlení, na druhé straně potom s klidným prostorem parku a viaduktem. Jejím urbanistickým účelem je tedy jejich propojení, ale také ukončení severojižní osy parku, na které vytváří protiváhu původní Malé Americe. Jižní část parku je v mém návrhu nejvýrazněji koncipována do formy lužního lesa a mokřadů v minulosti se zde přirozeně vyskytujících. Objem zeleně chrání park před rušivým vlivem procházející komunikace. Tento prostor je kouskem divoké a cenné přírody uprostřed města. Umístění galerie a určení vstupu bylo vzhledem ke složité urbanistické situaci náročné. Proto jsem se rozhodla pro jasný koncept, jednoduchá stavba se zvýrazněným vstupem masivní konzolou. Takto pojatá stavba zřetelně určuje vstup a vztah galerie s přilehlým okolím. Má tak vstup z ulice , ale současně je schopná přijímat i návštěvníky z parku – přijímat je ze dvou směrů. Fasáda je bílá hladká – v kontextu města se jedná o výraznou barvu, ale v kontextu zeleně parku je to přirozená barva pozadí. Galerie má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. V prvním podlaží s nachází rozsáhlé foyer, které má několik částí – pult s informacemi a pokladna, vlevo samoobslužné šatny a vpravo veřejná čítárna / bookshop s pohodlnými křesílky s výhledem na zelený park a panorama Petrova. Centrem pozornosti a srdcem budovy je vertikální komunikace vytvořená pomocí jednoduchého monolitického šroubovitého schodiště. Jeho prostor má zvláštní atmosféru tvořenou přirozeným stoupavým pohybem a přímým svazkem venkovního světla, které propouští vysunutý světlík. V přízemí se dále nachází kavárna a menší výstavní prostor, který však nabízí multifunkční využití - konference, performance, rauty. Přestože skrytou, ale o to důležitější částí přízemí je i přejímací a aklimatizační sklad uměleckých děl. Odpočinková plocha u vrcholu schodiště v druhém patře nabízí pohledy (vertikálními okny) na park i křivky Petrova. Po stranách jsou dva velké výstavní sály, které osvětluje mírné přirozené nebo umělé světlo rozptýlené pomocí textilních podhledů. Do klidnějšího druhého patra jsou také umístěny umělecké dílny se zázemím. Podzemní patro nabízí 39 plnohodnotných parkovacích stání a technické zázemí s provozně-skladovacími prostorami. Provoz jednotlivých částí – výstavních prostor, dílen, kanceláří i kavárny je nezávislý, ale všichni příchozí mohou využít komfortu vstupního foyer. Z kavárny v prvním patře je přístup na venkovní plošinu nad mokřadem. Každé jaro kolem galerie rozkvétají bledule a sněženky. Konstrukce je železobetonová, nosný systém stěnový, doplněný dle potřeby sloupy. V podzemním podlaží, kombinovaný systém z důvodu parkovacích stání. Fasádu galerie jsem zvolila bílou hladkou omítku vyztuženou skleněnými vlákny, lehce se třpytící. Nedochází tak k rozčlenění budovy, optické porušení konzoly a tím vyniká jednoduchost stavby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.