Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh podzemních garáží pod obytnou budovou
Císařová, Kateřina ; Hrubý, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je posouzení a návrh vybraných železobetonových prvků konstrukce podzemních garáží administrativní budovy, a to na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle EC2: Navrhování betonových konstrukcí. Konkrétně je řešena konstrukce monolitické stropní desky, průvlaků a sloupů. Ostatní části objektu práce neřeší. Textová část práce je věnována popisu posuzovaných konstrukcí a zatížení na ně působících. Dále je zde popsán způsob navrhování konstrukcí, metody výpočtu vnitřních sil, a také způsob modelování konstrukce v programu SCIA Engineer. Přílohy tvoří především statický výpočet, který textovou část doplňuje a rozvádí, a výkresová dokumentace.
Návrh výroby kompozitní kyvné vidlice
Gregor, Lukáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh technologie a výroba funkčního prototypu jednostranné kyvné vidlice pro terénní motocykl. Teoretická část přibližuje konvenční druhy kyvných vidlic, základní vlastnosti kompozitů a technologii jejich zpracování. Praktická část popisuje výrobu kyvné vidlice, návrh přípravků a postup pro kompletaci s dalšími komponenty vidlice. V závěru práce je provedeno měření tuhostních vlastností kyvné vidlice s využitím fotogrammetrického systému TRITOP.
Návrh řízení vozidla Formule Student
Pospíšil, Jaromír ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje jednotlivé části řízení, jejich nejběžněji používané typy a hodnotí jejich výhody a nevýhody. Tyto poznatky přenáší do návrhu mechanismu řízení Formule student. Dále je zde uveden postup určení zatížení řízení, které je zohledněno při návrhu řízení. Výsledná podoba mechanismu řízení je posléze podrobena analýze tuhosti.
Vliv změny tvaru a rozměrů na charakteristiku vinuté tlačné pružiny
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá změnou tvaru pružiny s cílem usnadnění její montáže v sestavě regulátoru plynového kotle. Úvodní část se týká seznámení s danou problematikou. Poté, na základě algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka, je upraven výpočetní program pro výpočet stávající kónické pružiny, a dále je modifikován pro další tvary pružin. Přesnost vytvořených algoritmů je ověřena porovnáním výsledků s komerčními výpočtovými softwary. Na základě výpočtů jsou navrženy nové tvary, jsou vyrobeny a experimentálně otestovány. Na závěr práce je posouzena možnost aplikace vytvořených alternativních tvarů.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Analýza chování koleje na účinky železničních vozidel
Kopeček, Josef ; Plášek, Otto (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sestavením numerických modelů klasické koleje pomocí metody konečných prvků, a to v několika variantách. Modely jsou porovnány s výsledky získanými na analytických modelech. Komplexnější modely simulují reálné chování koleje pojížděné železničním vozidlem. Účelem je vytvoření metodiky modelování železniční tratě pro praktické využití při její statické a dynamické analýze.
Stanovení závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu
Beseda, Vojtěch ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu. Vlastnostem, použitím a chováním pryže je věnována první část práce. Navazuje část, kde je uveden popis problému a rozbor technologie výroby dané součásti. Práce pokračuje přípravou a prováděním jednotlivých testů stanovených na základě informací plynoucích z první části a z požadavků firmy. Na závěr jsou z naměřených dat vyhodnoceny potřebné závislosti a doporučení pro správná měření. Diplomovou práci uzavírá technologicko-ekonomické zhodnocení, ve kterém jsou uvedeny jednotlivé náklady pro přípravu, realizaci a rozbor testů.
Návrh stabilizátoru automobilu
Krasula, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh stabilizátorů pro vůz formule student. Začátek práce je věnován seznámení s funkcí stabilizátoru a vysvětlení jeho vlivu na vozidlo včetně rozboru různých konstrukcí. Druhá část osvětluje soutěž formule student. Východiskem pro návrh je analýza stabilizátoru formule Ford. V části zabývající se návrhem stabilizátorů je navrženo několik konstrukčních variant, provedena analýza napjatosti součástí a pro finální řešení jsou vytvořeny multibody modely mechanismů stabilizátorů pro další analýzy jízdních vlastností vozidla.
Experimentální ověření optimálního tvaru nosníku
Uríček, Matúš ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom optimalizovaných tvarov nosníkov, ich následnou výrobou pomocou technológie 3D tlače a experimentálnym overovaním ich vlastností. Sleduje sa spôsob porušenia pri dosiahnutí medznej pevnosti. Informácie získané pri experimentoch sú zrovnávané s predpokladmi z numerických metód.
Návrh a analýza vlastností hydraulického servomechanismu řízení malého a rychlého letounu
Cäsar, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout servomechanismus vhodný k řízení malých rychlých letounů, jako jsou business jety a lehké víceúčelové bojové letouny. Hlavním úkolem bylo poté vzít navržené parametry a využít je při počítačové analýze a posoudit, jaký mají jejich změny vliv na vlastnosti servomechanismu. Dále bylo navrženo, jak by tyto charakteristiky byly ověřeny experimentálně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.