Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 326 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím pohádky
MATĚJKOVÁ, Eva
Teoretická část se věnuje ilustraci a významným českým ilustrátorům dětské literatury. Dále se zaměřuje na pohádku jako umělecký útvar a na význam pohádky v předškolním věku. V praktické části je popsána realizace osmi pohádek s konkrétní skupinou, jejich průběh a návrh metodických postupů jak pracovat s těmito pohádkovými příběhy a rozvíjet tak výtvarné tvořivé aktivity dětí. Vše je doplněno fotografiemi.
Guerilla marketing, problematika hodnocení a využití v kultuře
Šafaříková, Kateřina ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá guerilla marketingem jako jedním z netradičních nástrojů propagace. V teoretické části popisuje hlavní specifika guerilly, zkoumá situaci v České republice, legislativní úpravu, která se k problematice vztahuje a uvádí příklady kampaní. Ve stěžejní praktické části se zaměřuje na využití guerilly při propagování kulturních událostí -- například filmů, hudebních festivalů nebo knih. Analyzuje několik kampaní, zhodnocuje vhodnost jejich použití a snaží se zjistit, co mají společné a čím se odlišují. Kultura je kreativní oblastí a kampaně, aby byly úspěšné, by tedy také měly být kreativní, což se analýzou potvrzuje.
Možnosti rozvoje tvořivosti u zaměstnanců vybrané organizace
Pochman, Martin ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvořivostí a možnostmi jejího rozvoje. Tvořivost je každodenní součástí lidského života. Prosperita každého podniku závisí na jeho inovační schopnosti. Hlavním zdrojem inovací jsou její zaměstnanci, a to zejména ti, kteří nejvíce zvyšují tvůrčí potenciál firmy. Dílčím cílem této práce je teoreticky popsat problematiku tvořivosti a jejího významu pro hospodářskou organizaci. Na teoretické poznatky z oblasti kreativity navazuje jejich praktická aplikace v konkrétní organizaci. Hlavním cílem práce je analýza kreativního prostředí ve vybrané společnosti. Tato společnost je lídrem na trhu mléčných výrobků v ČR. Metodou rozhovoru a dotazníku byly získány potřebné informace k určení silných a slabých stránek společnosti v oblasti kreativity. Na základě těchto informací jsou navrhnuta osobní doporučení této firmě.
Teorie kreativní třídy Richarda Floridy
Katakalidis, Thomas ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je představit teorii kreativní třídy Richarda Floridy a způsob, jakým se měří index kreativity, tedy ukazatel kreativního prostředí a rozvojového potenciálu města či regionu. Zabývá se kreativitou jako faktorem rozvoje společnosti v historii a kriticky hodnotí dnešní přístup k tomuto fenoménu. Polemizuje s Floridovou teorií na teoretické bázi a poukazuje na případné nedostatky při měření pomocí indexu kreativity. Mimo to mapuje kritiku této teorie z akademického i jiného prostředí.
Tvořivost studentů a studentek VŠE
Jandáková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Stěžejní oblastí této bakalářské práce je lidská schopnost nazývaná tvořivost neboli kreativita. V teoretické části se nejprve nachází definice pojmu tvořivost a vymezení kritérií tvořivosti, která slouží k posouzení míry kreativity. Následují faktory ovlivňující kreativitu, jež se z biologicko-psychosociálního hlediska člení na biologické, psychologické a sociální. Práce se věnuje především posledním dvěma zmíněným skupinám činitelů. V části o psychologických faktorech jsou rozebírány základní rysy přispívající k tvořivé osobnosti, u sociálních faktorů je řešen vliv rodiny, školy, společenské odměny a období života. Podkapitola o překážkách tvořivosti (tzv. blocích) zahrnuje kromě příčin těchto bariér i mýty o tvořivosti, které lze považovat za jeden z největších bloků kreativity. Konec teoretické části se zabývá podporou tvořivosti. Cí-lem praktické části je posouzení míry tvořivosti studentů a studentek VŠE. Na základě údajů zjištěných pomocí dotazníku, který vychází z poznatků získaných při studiu literatury pro teore-tickou část, dochází k porovnání kreativity studentů a studentek, jednotlivých fakult a hlavně po-souzení studentů a studentek VŠE jako celku. Na závěr jsou navrhnuta doporučení pro studenty.
Zadejte název práce
Selep, Ján ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Organizácia Creative Commons (CC) vytvorila v roku 2003 šesť licencií, ktoré používajú iba časť copyright ochrany, kým zvyšné časti ponechávajú voľné. Následkom toho sa znižuje cena diel slúžiacich ako vstupy pre budúce diela a výsledkom je zvýšená kreativita a počet vytvorených diel. Na druhej strane, CC slúžia aj ako substitút k plnej copyright ochrane. Práca skúma tento vplyv analyzovaním počtu registrácií z United States Copyright Office a CC linkback dát. Výsledky ukazujú nesignifikantnosť vplyvu. Napriek tomu, konzistentne pozitívne koeficienty naznačujú komplementárny vzťah. Posledným zistením je nerozdielnosť vplyvu medzi jednotlivými typmi CC licencií ako determinantov počtu copyright licencií.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na SŠ
BLAŽKOVÁ, Petra
Hlavním tématem této diplomové práce je videosekvence, její tvorba a využití ve výuce fyziky na základních i středních školách. Výuka obohacená o krátká videa je dynamická a názorná. Žáci před sebou vidí situaci, o které jinak mohou jen číst ve strohém zadání příkladu v učebnici. Základem je předpoklad, že názorná ukázka, jako doplnění výuky, je vhodným prostředkem pro získání i ověření teoretických znalostí. Pokud ji navíc vytvoří samy děti bude i vhodnou metodou k rozvíjení jejich schopností a tvořivosti, která je při učení stejně důležitá jako znalosti samotné.
Aplikace výtvarných činností s přesahem do prosociální výchovy v práci s mladými dospělými ve výkonu vazby
JANSKÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné činnosti s přesahem do prosociální výchovy v oblasti sociální práce s mladými dospělými ve výkonu vazby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část vymezuje některé základní pojmy, charakteristiku cílové skupiny s důrazem na výkon vazby a aktivity realizované v této oblasti. Vymezuje také pedagogiku a pedagogické disciplíny, které se vztahují k penitenciárnímu prostředí. V teoretické části dále definuje pojmy související s výtvarnými činnostmi, uměním a prosociálností a jejich význam v lidském životě. Praktická část je realizována ve Vazební věznice v Českých Budějovicích se zaměřením na cílovou skupinu mladých dospělých ve výkonu vazby. Poznatky z teoretické části jsou zde aplikovány na základě výtvarných činností prostřednictvím vlastního projektu s názvem ?Putování Malého prince?, který je zaměřen na rozvoj kreativity a spolupráce v rámci prosociálnosti. Nabízí nám pohled na jednu z možností smysluplného využívání volného času u obviněných osob.
Návrh a aplikace metodických pomůcek pro výuku jezdectví v zájmovém útvaru
OCELÁKOVÁ, Romana
Práce se zabývá návrhem metodických pomůcek pro výuku teorie jezdectví v zájmových útvarech pro žáky základních škol nebo nižších ročníků víceletých gymnázií. Dále nabízí možnosti využití těchto pomůcek. Předpokládá, že se tak výuka stane pro žáky zajímavější a méně náročnější, než byla doposud a že si tak žáci lépe a rychleji osvojí potřebné znalosti. Teoretická část provede nezbytnými základy vývojové psychologie, nastíní problematiku paměti, učení a motivace k učení. Poté následuje úvod do výtvarné výchovy, který je však zaměřen na téma této práce. Seznamuje s materiály, zabývá se nácvikem činností u žáků, které jsou nutné pro výrobu pomůcek. Následuje úvod do základů teorie jezdectví tak, jak se s nimi autorka seznámila v různých organizacích. Praktická část popisuje vlastní projekt, nabízí cíle, motivaci, postupy při výrobě pomůcek a jejich aplikaci.
Volnočasový výtvarný projekt s mezioborovým přesahem do prosociální výchovy
MATLACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje historii ústavní výchovy a charakteristiku Dětského domova Senožaty dle vnitřního řádu této organizace. Dále se zabývá popsáním projektu a výtvarného projektu. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části se věnujeme samotnému výtvarnému projektu. Projekt směřuje do prosociální sféry. Byl zaměřen na stmelení dětí a jejich výtvarný projev

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 326 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.