Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Návrh zástavby vodíkové tlakové nádrže na křídlo letounu VUT 001 Marabu
Koštial, Rostislav ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce bylo navrhnout zástavbu vodíkové tlakové nádrže pro letoun VUT 051 RAY. Byl proveden průzkum dostupných palivových článků na trhu. Umístění nádrže bylo zvoleno nad křídlem s použitím komponent pro uchycení proudového motoru TJ100 M pro letoun VUT 001 MARABU. Pro palivové nádrže byly navrženy aerodynamické kryty. Dále byl spočítán hmotností a centrážní rozbor letounu, základní letové výkony a změna odporu letounu při umístění nádrží nad křídlem.Dále byla provedena pevnostní kontrola v závěsů.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Parrot
Hemmel, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Výpočet zatížení křídla, křidélek, vztlakových klapek, vodorovných a svislých ocasních ploch letounu Parrot dle předpisu ASTM F 2245-04. Pevnostní kontrola potahu, stojiny, pásnice, nýtových řad a závěsů.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Návrh koncepce systému vztlakové klapky pro novou generaci sportovního letounu
Rensa, Pavel ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celkové koncepce sportovního letounu pro základní výcvik, leteckou turistiku a aerovleky s využitím v aeroklubech a privátním sektoru. Cílem práce bylo navržení vnějších tvarů letounu, výpočet základních aerodynamických charakteristik a výkonů, řešení konstrukčního a aerodynamického návrhu křídla, vztlakové mechanizace a jejího ovládání.
Zakončení křídla soutěžního modelu letadla
Zima, Martin ; Koutník, Tomáš (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zakončení křídla soutěžního modelu letadla FabricK I, který je navržen pro soutěž Air Cargo Challenge. První část bakalářské práce se věnuje specifikaci soutěže a letovým režimům letadla. Dále se práce zaměřuje na porovnání vybraných typů zakončení křídla. Nejvhodnější zakončení křídla je dále aplikováno pro letoun FabricK I.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Optimalizace aerodynamických vlastností profilu
Müller, Jan ; Rozehnal,, Dalibor (oponent) ; Popela, Robert (oponent) ; Zelinka, Ivan (oponent) ; Ošmera, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem předložené disertační práce je pokročilá optimalizace profilu nosné plochy obecného letounu. Pro optimalizaci je využito pokročilých metaheuristických optimalizačních technik, založených na evolučních výpočtech a rojových algoritmech. Pro tyto algoritmy je typická robustnost optimalizace a inženýrsky přijatelná míra konvergence a optimality řešení. V rámci řešení byly navrženy a implementovány podstatné modifikace původních optimalizací orientované na profil. Z původního evolučního algoritmu (EA) byla vytvořena nová varianta optimalizace profilu evolučními algoritmy (aEA), následně pak byla z původní optimalizace hejnem částic (PSO) vyvinuta nová varianta optimalizace profilu hejnem částic (aPSO). Dále pak byla vytvořena vlastní hybridizace uvedených metod v paralelní variantě. Pro proces optimalizace bylo využito modelu parametrizace Bezier-PARSEC 3434, generujícího tvar profilu. Pro optimalizace výchozího profilu byl použit parametrický model založeným na B-Spline. Simulace fluidní dynamiky pro výpočet základních aerodynamických vlastností (vztlak, odpor, moment), byl realizován programovým vybavením Xfoil. Výsledky byly následně verifikovány pomocí simulace dynamiky tekutin (CFD ANSYS Fluent). Z pohledu optimalizačních úloh, navržených optimalizací a implementací je zřejmé, že jde o komplexní mezioborovou úlohu, jejíž výsledky jsou prezentovány v této práci.
The growth and development of wings during ontogeny with emphasis on Palaeodictyoptera
Rosová, Kateřina ; Prokop, Jakub (vedoucí práce) ; Sroka, Pavel (oponent)
Tato práce se zaměřuje na série ontogenetických stádií fosilních zástupců hmyzu z řádu Palaeodictyoptera pocházejících z pozdního karbonu Kuznětské pánve v Ruské federativní republice. Důraz byl kladen na vývoj křídel u druhů Tchirkovaea guttata a Paimbia fenestrata náležících do čeledi Tchirkovaeidae a jeho srovnání s vývojem křídel u recentního hmyzu. Materiál těchto fosilních druhů byl předchozími autory považován za důkaz unikátního vývoje křídla u paleozoického hmyzu. Předpokládalo se, že larvy tohoto hmyzu měly křídla, která byla artikulována a plně pohyblivá již během ranějších fází postembryonálního vývoje, a že tato postupně rostoucí křídla měnila s postupem vývoje svou polohu z podélné na kolmou k ose těla. Navíc měl vývoj zahrnovat dva či více subimaginálních instarů, což předpokládá vícenásobné svlékání plně okřídlených instarů. Po důkladném prostudování a následném porovnání fosilních důkazů s vývojem křídel u recentní jepice Cloeon dipterum bylo zjištěno, že údajná řada juvenilních, subimaginálních a imaginálních křídel druhů T. guttata a P. fenestrata neposkytuje jasný důkaz, který by podpořil původní hypotézu o vývoji křídla u paleozoického hmyzu, jak jej uváděli předchozí autoři. Výsledky naopak naznačují, že tyto fosilie křídel ve skutečnosti představují křídelní pochvy, které...
Konstrukční prvky a části křídla dopravního letounu a jejich provedení
Malcová, Alica ; Vaněk, František (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Křídla jsou složitou konstrukcí letadel a musí splňovat různé požadavky, jako jsou aerodynamické, pevnostní či technologické. Při navrhování křídel se bere velký ohled na danou strukturu a použité materiály. Tato bakalářská práce se zaměřuje na konstrukci křídel velkých dopravních letadel a její provedení. Jednotlivé části konstrukce jsou systematicky seřazeny a vysvětleny. Práce se člení do určitých úseků začínajících všeobecnými poža- davky na křídlo, následně volbou použitých materiálů, vnitřní strukturou, jednotlivými prvky křídla a konstrukčními uzly křídla. Na konci práce poukazuji na rozdíly a shody v konstrukci a použitých materiálech u kovového a kompozitového křídla. Pro lepší pochopení dané problematiky je práce doplněna o obrázky a schémata. Přílohou práce je prezentace určena pro výukové účely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.