Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deskové hry na interaktivním stole
Svoboda, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na využití principů hmatatelného uživatelského rozhraní (tangible user interface) a prostorové rozšířené reality (spatial augmented reality) ke hraní deskových her. Za tímto účelem vznikl systém nazvaný interaktivní stůl. Jedná se zároveň o hardwarové i softwarové řešení. Hardwarová část řeší uchycení hloubkové kamery a projektoru nad stolem. Softwarové řešení se na jedné straně zabývá kalibrací systému hloubkové kamery a projektoru použitím známých postupů pro kalibraci kamery a na straně druhé řeší úlohy z oboru počítačového vidění. Tato percepční část je jádrem celé práce a pro účely hraní deskových her poskytuje informace o poloze fyzického herního předmětu, fyzické herní desky a výpočtu masky pro maskování rušivých objektů. Pro účely demonstrace možností systému vznikla výuková demonstrační aplikace. Interaktivní stůl nabízí nové možnosti hraní deskových her v reálném prostředí kombinací prvků rozšířené reality a reálných objektů a s tím spojené nové uživatelské zkušenosti.
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Kendra, Matej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou popsána různá rozhraní určená člověku k hraní her a postupně jsou vyobrazeny modernější i běžně dostupná rozhraní. Blíže práce popisuje, jakým způsobem lze hrát hry na běžném dataprojektoru a senzorech pro detekci gest - Kinect a Leap Motion. Projekt je zaměřen na vyhodnocení aspektů návrhu deskové hry s těmito prvky a také na potřebnou kalibraci obrazu projektoru a Leap Motionu. Část projektu je věnována popisu deskové hry Osadníci z Katanu, z jejichž pravidel je vytvořena specifikace a možnosti hráče. Podle těchto znalostí je pak popsán návrh hrací sestavy a návrh několika typů rozhraní hry. Práce jednoduchým způsobem popisuje implementaci hry a v závěrečných kapitolách popisuje způsob testování vytvořeného rozhraní. Posledním obsaženým tématem je vyhodnocení z pohledu testovaných uživatelů.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Jílek, Radim ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou studií využívajících promítané uživatelské rozhraní, návrhem aplikace, která využívá toto rozhraní. Cílem práce bylo vytvořit fungující rozhraní, které by umožňovalo simulaci deskové hry "Člověče nezlob se!" s využitím ovládání pomocí gest ruky. Výsledkem práce je fungující univerzální rozhraní, které umožňuje vzájemnou kalibraci kamery a projektoru za využití kalibračního tělesa. Dále toto rozhraní poskytuje detektor, který je využit pro detekci ruky v obraze kamery.
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Tomeček, Adam ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou herního rozhraní pro dataprojektor a snímač pohybu dlaní Leap Motion. Popisuje princip mapování obrazu na objekty a různé druhy mapování a jejichy využití. Praktická část se zabývá návrhem herního rozhraní pro Leap Motion a dataprojektor a návrhem demonstračních her. Rovněž je zde popsán postup testování implementovaného rozhraní a her s uživateli a výsledky testování.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Vizina, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studií možností a použití promítaných uživatelských rozhraní, jež jsou založeny na systému kamera-projektor. Cílem je vytvoření funkční aplikace, využívající pro zobrazení uživatelského rozhraní projektor a interakce s uživatelem je zaznamenána na základě obrazu z kamery. Vytvořená aplikace má být simulací deskové hry "Mlýn". Výsledkem je fungující aplikace deskové hry, která využívá vytvořené nástroje pro kalibraci systému kamera-projektor s využitím fyzického kalibračního vzoru a detekci rukou v obraze.
Zubní 3D skener
Kotek, Lukáš ; Sekora, Jiří (oponent) ; Balogh, Jaroslav (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je prostudování aktuálních principu 3D skenování, anatomie lidského chrupu a využití 3D skenování v oblasti stomatologie a jiných oblastní ve zdravotnictví. Další část této práce je věnována softwarevému a hardwarovému návrhu 3D skenovacího systému umožňující skenování sádrových zubních odlitků. Tento návrh využívá webkameru, projektor a točnu. Princip skenování je založen na aktivní triangulaci. Výstupem 3D skeneru jsou mračna bodů, které se dále využívají pro rekonstrukci povrchu. Rekonstruovaný povrch je následně uložen do formátu .stl.
Zpracování dat z termokamery
Malík, Dalibor ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením termokamerou s minimalizací chyb během měření. Vysvětluje základní pojmy v oblasti termografie a je popsána realizace zpracování dat z termokamery se zpětnou projekcí graficky upraveného termogramu do měřené scény. S daným souvisí návrh scény, kalibrace termokamery s projekčním zařízením, rektifikace obrazu, možnosti zpracování termogramu pro vyzdvižení zajímavých informací a realizace ovládání v podobě uživatelského rozhraní. Dosažené výsledky jsou analyzovány a zpětně vyhodnocovány.
Design přenosného dataprojektoru
Semrád, David ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je uplatnění myšlenek a nápadů k dosažení inovace a modernizace v oblasti designu přenosných dataprojektorů. Dálším cílem je ukázat na tomto zadání vlastní tvůrčí aktivitu a schopnost posunout objekt z oblasti funkčnosti do oblasti estetiky, ergonomie a praktičnosti při zachování dostupných ověřených technik, současných výrobních technologií a materiálů.
Konstrukční řešení mechanismu přepínání turistické clony projektoru světlometu automobilu
Škývara, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout mechanismus turistické clony, který by mohl nahradit současný mechanismus na projektoru společnosti Visteon-Autopal. Práce byla zaměřena na rešerši současně používaných řešení a především na návrh mechanismu. Návrh byl zpracován především po mechanické stránce a vytvořené varianty byly určeny pro získání konstrukčních doporučení pro konstrukci turistické clony v projektoru.
3D Dental Scanner
Kotek, L.
This paper is about 3D scan of plaster dental casts. The main aim of the work is a hardware and software proposition of 3D scan system for scanning of dental casts. There were used camera, projector and rotate table for this scanning system. Surface triangulation was used, taking benefits of projections of structured light on object, which is being scanned. The rotate table is controlled by PC. The camera, projector and rotate table are synchronized by PC. Controlling of stepper motor is provided by microcontroller ATmega128.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.