|
Zhodnocení procesu účetní uzávěrky a účetní závěrky u zvoleného subjektu
Žočková, Jana ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Seidl, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat a ověřit správnost procesu účetní závěrky u zvoleného subjektu, a zda dochází k věrnému a poctivému zobrazení skutečnosti. V teoretické části práce jsou popsány přípravné operace k sestavení účetní závěrky podle právního rámce České republiky. Jedná se například o proces inventarizace, o rezervy, opravné položky, kurzové rozdíly, časové rozlišení nebo dohadné položky. Dále je v práci uvedena problematika uzavření účetních knih, sestavení výkazů účetní závěrky, kterými jsou rozvaha, výkaz zisku a ztráty a příloha, nebo také problematika ověřování správnosti účetní závěrky (auditu) nebo její zveřejňování. V praktické části jsou popsány vybrané kroky účetní uzávěrky na podnikajícím subjektu Elitex OK s.r.o., které se zároveň porovnávají s kritérii stanovenými platnými právními předpisy. Z práce také vyplývá, jakým způsobem účetní jednotka sestavuje účetní závěrku (konkrétně za rok 2014). Za tento rok je v práci uveden i výsledek auditu. Na základě porovnání postupů realizovaných v účetní jednotce s teoretickými východisky jsou navržena doporučení na zlepšení či odstranění nedostatků.
|
|
Vytvoření návrhu optimalizace benefitů u konkrétního podnikatelského subjektu
Farkaš, Martin ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou zaměstnaneckých benefitů, především z jejich daňového hlediska. Odměňování je dnes aktuálním tématem a týká se každého zaměstnavatele i zaměstnance. Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh na optimalizaci benefitů na základě možností zaměstnavatele a z pohledu zaměstnanců jsou uvedeny jejich preference.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na deskripci jednotlivých benefitů. Zaměstnavatelé se především rozhodují o poskytování konkrétních benefitů dle daňové povinnosti. Většina daňově uznatelných benefitů je sjednána v kolektivní smlouvě, vnitřním předpisu či jiné individuální smlouvě.
Praktická část bakalářské práce hodnotí aktuální situaci v oblasti poskytování benefitů ve stavební a obchodní společnosti RRK s.r.o. Dále je vyhodnocena anketa na zjištění spokojenosti zaměstnanců se zaměstnaneckými benefity. Na závěr této části jsou uveden návrh řešení na optimalizaci benefitů.
|
|
Vytvoření převodového můstku při přechodu z daňové evidence na účetnictví u konkrétního podnikatelského subjektu
Mášová, Monika ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Legislativa České Republiky poskytuje fyzickým osobám, nezapsaným v obchodním rejstříku možnost výběru, zda pro evidenci svého podnikání zvolí způsob vedení daňové evidence nebo účetnictví. Účelem této diplomové práce je sestavení převodového můstku v případě, kdy podnikatel přechází z vedení daňové evidence na vedení účetnictví, a popis jednotlivých dílčích kroků tohoto převodu.
Základními prameny, kterými se daňová evidence a účetnictví řídí a ze kterých byly také čerpány poznatky pro zpracování této práce, jsou zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů.
V literární rešerši je samostatně charakterizována daňová evidence, účetnictví a přechod z daňové evidence na účetnictví. V další části práce je potom čerpáno z teoretických poznatků uvedených v literární rešerši a jejich aplikace při zpracování převodového můstku u konkrétního podnikatelského subjektu. V praktické části práce je vytvořen převodový můstek a je navrženo řešení s ohledem na daňovou povinnost podnikatelského subjektu.
|
|
Ověření správnosti provedení účetní uzávěrky a závěrky u vybraného podnikatelského subjektu
Černíková, Petra ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Téma bakalářské práce se zabývá účetní uzávěrkou a závěrkou podle českých norem. Povinnost zpracovávat účetní závěrku má každá účetní jednotka, která vede účetnictví. Z tohoto důvodu bude dané téma vždy aktuálně probíranou problematikou. V literární rešerši je popsána většina účetních postupů, které jsou nedílnou součástí účetní uzávěrky a nesmějí být před provedením účetní závěrky opomenuty. Patří mezi ně v prvé řadě inventarizace, na jejímž základě je účetnictví porovnáváno se skutečnými stavy. Dále také závěrečné operace u zásob, časové rozlišení, opravné položky a jiné operace důležité pro věrné a poctivé zobrazení hospodaření podniku. Literární rešerše je zakončena kapitolou o účetní závěrce. V analytické části jsou získané poznatky aplikovány na konkrétní podnikatelský subjekt. Postupně jsou uvedeny operace spojené s účetní uzávěrkou za rok 2015. Dále je sestavena účetní závěrka. Všechny kroky jsou porovnány s právními předpisy České republiky. Posléze jsou navržena opatření, díky nimž je účetní závěrka vybraného podnikatelského subjektu uvedena do souladu se zákonem. Konkrétně je navržena změna způsobu ocenění majetku.
|
| |
| |
|
Volba nejvhodnějšího provozního úvěru pro podnikatelské subjekty
Pospíšilová, Marie ; Vitula, Pavel (oponent) ; Rejnuš, Oldřich (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou provozního úvěrování podnikatelů. V práci je provedena analýza soudobých možností provozního úvěrování u subjektivně stanovených bank, a také výběr nejvhodnějšího produktu v konkrétních podmínkách fiktivního podnikatele. Na základě výsledků provedené analýzy a komparace je sestaveno pořadí bank a jimi poskytovaných produktů, které jsou vhodné pro fiktivního podnikatele.
|
|
Strategické řízení likvidace podniku
Oslizlo, Petr ; Ungerman, Jan (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Nerespektování ekonomických zákonů a zákonitostí, případně porušování právních norem v činnosti firmy, může vést ve svém důsledku ke zrušení a zániku firem. Zániku firmy předchází její zrušení s likvidací nebo bez likvidace za předpokladu, že její jmění přechází na právního nástupce. Likvidace v podstatě znamená vypořádání majetkových poměrů zrušeného subjektu. Tato diplomová práce je zaměřena zejména na jednotlivé fáze likvidačního procesu obchodních společností a jejich vazbu na zákonné normy.
|
| |
| |