Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení chybovosti optovláknového spoje
Joch, Antonín ; Kapoun, Vladimír (oponent) ; Kyselák, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá fyzikálními příčinami polarizace světla a problémy spojenými se vznikem polarizační vidové disperze (PMD). Tyto problémy se vyskytují zejména u vysokorychlostních systémů na optických kabelových trasách. Práce pojednává o působení této disperze na přenášený signál vlivem mezisymbolových interferencí a také o metodách měření a kompenzace tohoto jevu. Jako výsledky měření jsou v textu uvedená data, která byla poskytnuta společností EXFO Electro-Optical Engineering Inc. Podstatnou část práce tvoří bitová chybovost optovláknového spoje (BER), se kterou souvisí poměr výkonu signálu k výkonu šumu (SNR) a kvalita signálu (Q-faktor). Dále je možné se dočíst o tzv. diagramu oka, což je zobrazení, které umožňuje získat základní informace o vlivu komunikačního kanálu na tvar přenášeného signálu. S tímto diagramem souvisí další diagram, nazývaný konstelační diagram, který popisuje druh modulace a umožňuje zakreslit rozptýlení signálových bodů kolem jejich nominálních hodnot. Ve spojení s tzv. trajektoriemi tvoří vektorový diagram. Praktická část zahrnuje vykreslení těchto diagramů ve vývojovém prostředí MATLAB.
Dynamický stav modelu OMNeT++ pomocí SNMP
Smejkal, Jakub ; Grégr, Matěj (oponent) ; Veselý, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá přípravou a získáváním dynamických dat o sledované síti pro simulační nástroj OMNeT a jeho přídavek INET Framework, který je rozšiřován v rámci projektu ANSA na Fakultě Informatiky VUT. Jako prostředek k dosažení požadované funkcionality byla zvolena prioritně technologie SNMP. Na detekci topologie spolupracují protokoly CDP, LLDP a v teoretické rovině upravený algoritmus prohledávání do šířky. Výstupem je soubor popisující počítačovou sít syntakticky vymezený jazykem NED.
Vliv kvality optických konektorů na přenos
Bernkopf, Miroslav ; Křepelka, Václav (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optickými konektory a jejich vlivy na útlum při přenosu realizovaném po optickém vlákně. Optická vlákna a přenosy po světlovodech hrají v poslední době významnou roli z důvodu neustálého tlaku na zvyšování přenosové kapacity a přenosových rychlostí. Klasická metalická vedení již nemohou stačit, proto je třeba stále více nasazovat moderní optická vlákna. Vláken jsou různé druhy a dají se spojovat mnoha způsoby. Práce pojednává zejména o rozebíratelném způsobu spojení přes optický konektor, který největší mírou ovlivňuje celkový útlum a délku trasy. Na konektor jsou kladeny velké požadavky z hlediska čistoty, jakosti, mechanického provedení a způsobu zabroušení.
Modely systému LTE
Navrátil, Petr ; Masopust, Jiří (oponent) ; Hanus, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na část nastávající mobilní sítě LTE. Konktrétně rozebírá fyzickou vrstvu LTE, která je zde rozdělena na 4 základní části: Fyzické kanály a modulace, Multiplexování a kanálová modulace, Procedury ve fyzické vrstvě a Měření na fyzické vrstvě. Každou část popisuje příslušná norma vydaná společností 3GPP [1], u které jsou uvedeny i aktuální specifikace, ze kterých je tvořena tato práce. Pro pochopení problematiky se předpokládá základní znalost systémů OFDM, který systém LTE využívá. V další části se práce věnuje tvorbě matematického modelu fyzické vrstvy vytvořené v programu Matlab. Tento model je zaměřen na stanovení chybovosti vzniklé přenosem dat přes konkrétní rádiové prostředí.
Demonstrace metod snižování pravděpodobnosti chybného příjmu
Musil, Petr ; Šilhavý, Pavel (oponent) ; Číž, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá demonstrací metod snižujících pravděpodobnost chybného příjmu. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány metody snižující pravděpodobnost chybného příjmu, problematika přenosového kanálu a parametry přenosových systémů. Jednotlivé metody jsou simulovány v prostředí Matlab Simulink, model je realizován pomocí přenosového kanálu rušeného aditivním bílým Gaussovým šumem. Výstupem jsou simulační oscilogramy zachycující napěťové průběhy v jednotlivých fázích zpracování signálu. Praktickým výstupem této práce je funkční laboratorní přípravek demonstrující přenos: přímou signálovou cestou, signálovou cestou s korelačním přijímačem a signálovou cestou s přizpůsobeným filtrem. Jednotlivá obvodová zapojení jsou podrobně popsána, pro názornost jsou přiloženy i oscilogramy napěťových průběhů bloků zpracujících signál. Součástí praktické části je návrh desky plošných spojů, kompletní dokumentace pro výrobu, výsledky měření a vzorově vypracovaná laboratorní úloha.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (oponent) ; Wieser, Vladimír (oponent) ; Prokeš, Aleš (vedoucí práce)
The dissertation is focused on channel measurements and modeling for vehicle-to-X communication and on localization. In order to realize an integrated intelligent transportation system (ITS), it is important to estimate channel features for intra-vehicle and out-of-vehicle scenarios. For this propose the following activities are carried out: simulation of the 802.11p PHY; comparison with 802.11a; channel measurements for different scenarios based on the 802.11p and ultra-wideband (UWB); creating channel models for 802.11p and UWB; UWB measurements to assess performance of localization. The vehicle-to-X communication is supposed on the IEEE 802.11p standard. The dissertation presents the differences between IEEE 802.11a and IEEE 802.11p physical layer standards through the simulation results of the transmission over a HIPERPLAN/2 channel. Further, the simulation of the 802.11p signal transmission over ITU-R M.1225 channel, which includes pedestrian and vehicle models with different relative delays and average power, is presented. The influence of the channel on the signal is analyzed using MATLAB simulation in terms of bit error rate (BER). The dissertation reports vehicular channel measurements in the frequency band of 5.8 GHz for IEEE 802.11p standard and for UWB (3-11 GHz). Experiments for both intra-vehicle and out-of-vehicle environments are carried out. It was observed that the large-scale variations (LSVs) of the power delay profiles (PDPs) can be best approximated through a two-term exponential decay model for the 802.11p protocol, in contrast to the Saleh-Valenzuela (S-V) model which is suitable for UWB systems. For each measurement, the LSV trend was used to construct the respective channel impulse response (CIR). Next, the CIR is used in 802.11p simulation to evaluate the BER performance, following a Rician model. The results of the BER simulation shows the suitability of the protocol for in-car as well as out-of-car wireless applications. The simulation for out-of-car parameters indicate that the error performances do not vary much and it is possible to determine an average BER curve for the whole set of data. The randomness in UWB channel for small positional variations around a car, parked in an underground garage, is reported. The path loss (PL) is found to be monotonically increasing with distance but varies randomly with angle and height and thereby renders signal strength based ranging inaccurate for such scenarios. On the other hand, arrival time of the first ray can be used for reliable estimation of distance, independent on transmitter angle or height. The number of clusters in the PDP is reduced with distance but the nature of the profile remains fairly consistent with angle. The S-V model parameters also vary with distance and height but their average values are close to the IEEE 802.15.3 recommended channel model. For localization applications the distance between the antennas is calculated exploiting the linear dependence of distance on delay from PDP. The coordinates of a transmitting antenna are found with the help of two receiving antennas following a two-dimensional (2-D) time-of-arrival (TOA) based localization technique. A comparison of the calculated coordinates with the original ones exhibits an error of less than 6% which supports the suitability of the proposed approach for localization of the cars.
Transmission of Digital Information over Audio
Bujnovský, Michael ; Malenovský, Vladimír (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The aim of this work is to transfer binary information between two devices just by usage of sound. The work starts with the analysis of existing solutions. Following by descriptions of different modulation techniques, synchronization and own protocol used in application. Significant part of the work is a test of transmission success rate in different setting of frequencies and environments. Based on results, I programmed user-friendly application showing system.
Porovnání simulačních programů určených pro návrh optických datových sítí
Dufek, Michal ; Horváth, Tomáš (oponent) ; Münster, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním pěti simulačních programů určených pro optickou síť. V každém simulačním programu bude simulován optický přenos kódování NRZ na rychlostech 1\,Gbit/s a 10\,Gbit/s. Následně se provede porovnání výsledků simulací a na jejich základě se porovnají simulační programy.
Kvalita služeb v optických přístupových sítích
Šifta, Radim ; Křepelka, Václav (oponent) ; Vlček, Čestmír (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na optické přístupové sítě. Zabývá se problematikou přenosových para metrů fyzické vrstvy, jejich negativním dopadem na parametry kvality služeb a možnostmi redukce jejich vlivu pomocí polarizačního multiplexování. První a druhá kapitola obsahují teoretické podklady nezbytné pro pochopení navazující části práce. Třetí kapitola zahrnuje praktickou část, ve které jsou nejprve zhodnoceny optické trasy v České republice z hlediska polarizační vidové disperze, která spolu s vložným útlumem představuje hlavní limitující parametr vysokorychlostních optických sítí. V následující části práce je vyhodnoceno měření vlivu teploty na změny polarizační vidové disperze pasivních prvků optických přístupových sítí a také vliv teplotních změn na polarizačně multiplexovaný signál. Za účelem zdvojnásobení šířky přenosového pásma a redukce vlivu polarizační vidové disperze na kvalitu služeb byly vytvořeny dva simulační modely optických přístupových sítí využívající polarizačního multiplexování. Tyto teoretické výstupy byly ověřeny praktickým měřením v laboratoři a následně i na reálné trase. V závěrečné části práce byl na základě získaných poznatků vytvořen návrh širokopásmové optické přístupové sítě založené na vlnovém a polarizačním multiplexování.
Návrh efektivního využití výukového systému
Liška, Jiří ; Endrle, Pavel (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou navrženy tři nové laboratorní úlohy s využitím systému TIMS. Laboratorní úlohy jsou zaměřeny na problematiku digitálních modulací, multiplexování a měření chyb při přenášení signálů pomocí linkových kódů. Laboratorní úlohy byly navrhovány s ohledem na procvičení probírané látky v předmětu Přístupové a transportní sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.