Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motorová jednotka lesního těžebního stroje
Petr, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku bakalářské práce je popis harvestoru a jeho základních částí. Poté je vypracována rešerše čtyř šestikolových lesních těžebních strojů, které mají podobné parametry jako zadání bakalářské práce. Dále je popsána teorie s rovnicemi potřebnými k výpočtu valivých a setrvačných odporů. Na základě této teorie byl proveden výpočet výkonů pro jednotlivé jízdní režimy stroje. Poté byly vypočítány výkony pro pracovní zařízení harvestoru. Z jednotlivých hodnot byly určeny celkové výkony stroje, které byly přehledně uspořádány do tabulky a grafu. Na základě maximálního vypočítaného výkonu byly vybrány tři vhodné motory a z nich jeden nejlepší.
Studie pohonu elektromobilu
Matela, Petr ; Marušinec, Jaromír (oponent) ; Solař, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování odborné rešerše a výpočet dynamiky vozu s různými motory. První část bakalářské práce obsahuje úvod do elektromobilů a krátkou historii elektromobilismu. Navazuje popsání výhod a nevýhod elektromobilů, jejich současná podoba a zdroje energie. Hlavním výsledkem práce jsou výpočty dynamických vlastností vozu se třemi typy motorů a jejich porovnání.
Internal combustion engines of Volkswagen group
Kalnaši, Radoslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Radoslav Kalnaši Internal combustion engines of Volkswagen Group This bachelor thesis evaluates development of the Volkswagen combustion engines, the present state and the future perspective. It provides description of the historical evolution of the Volkswagen combustion engines. The thesis concentrates on the present Volkswagen drive unit and possibilities of the future Volkswagen engines development.
Vliv reologie maziv na tloušťku mazacího filmu.
Prášilová, Alena ; Šperka, Petr (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Mazání je důležitá součást strojírenství, která zajišťuje zvýšení životnosti strojních součástí, zmenšení tření a opotřebení materiálů a vede i ke snižování spotřeby energie. V této bakalářské práci jsou popsány základní reologické vlastnosti newtonských a nenewtonských maziv a jejich vliv na centrální tloušťku mazacího filmu. Součástí této práce je srovnávací experiment a porovnání teoretických hodnot s naměřenými.
Lokální větrání
Bilík, Martin ; Otáhal, Jan (oponent) ; Krejčí, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lokálního větrání, především variantou lokálního odsávání. Na začátku práce jsou uvedeny důvody, proč je větrání důležité. Jsou zde vyjmenovány i některé požadavky na větrání a to z hlediska technického i legislativního. Dále je proveden rozbor větracích systémů podle několika kritérií. Systémům a způsobům místního větrání je věnována další část této práce. V další části je proveden popis a rozdělení součástí větracích systému. Poslední kapitola se věnuje odsávacím nástavcům a postupům při jejich navrhování. Je zde také provedeno porovnání jejich parametrů, ze kterých vyplývají provozní náklady spojené s užívání těchto nástavců.
Dopravní gravitační dráha
Fatka, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout dopravní gravitační dráhu pro přepravu ocelového odlitku v rámci mezioperační vnitropodnikové přepravy. Dopravník je řešen podle platných norem s přihlédnutím k jednoduchosti konstrukce, výroby a montáže (demontáže) s širokým využitím normalizovaných částí. Taktéž bylo hleděno na to, aby se dalo využít návrhu při řešení obdobných zadání.
Návrh elektrického kladkostroje
Bádr, Miroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit technickou dokumentaci k elektricky poháněnému kladkostroji s ručně poháněným pojezdem. Zadány byly základní parametry jako nosnost, zdvih a rychlost zdvihu. Nejprve byl proveden výpočet zatížení čepů, pojezdových kol a volné kladky. Následně byl proveden výpočet pro správnou volbu lana, volné kladky, lanového bubnu a ložisek pro lanový buben. Po tomto výpočtu následoval výpočet pro správnou volbu elektromotoru a spojky. Dokumentace byla doplněna obrázky a tabulkami, které jsou umístěny u jednotlivých rozhodujících uzlu kladkostroje. K dokumentaci byl vytvořen jak výkres navrhovaného zařízení tak výkresy jednotlivých podsestav.
Analýza dějů při spojování dopravních proudů
Mikolášek, Igor ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza chování dopravního proudu v místě spojování dvou jízdních pruhů, kde se předpokládá aplikace pravidla zipu dle zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Pro pozorování a sběr dat byla zvolena ulice Žabovřeská na VMO Brno ve směru od Královopolských tunelů k MÚK Hlinky. Pro sběr dat bylo použito pozorování, ruční měření, radary a další dostupné prostředky. Na základě analýzy změřených dat jsou uvedeny návrhy na zvýšení kapacity dopravního hrdla v době, kdy je vytvořena kolona. Jedno z navržených řešení je otestováno v simulačním programu Aimsun.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
Vzájemná interakce vozidel a silničních záchytných systémů
Rozbroj, Lukáš ; Němec, Ivan (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se naučilo pracovat s programem LS-DYNA. Výsledkem byl výpočet deformací pro betonovou bariéru, do které bylo naráženo vozidlem v rychlostech 80 km/h, 100km/h a 120 km/h pod úhly 15° a 30°. Byly provedeny výpočty a vyhodnocení důležitých veličin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.