Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,585 záznamů.  začátekpředchozí1319 - 1328dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Determinanty vzniku alkoholismu a jeho vliv na kvalitu života jedince a jeho rodinných příslušníků.
KRUMANOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ?Determinanty vzniku alkoholismu a jeho vliv na kvalitu života jedince a jeho rodinných příslušníků? je rozdělena na dvě části. Teoretická část pojednává obecně o závislosti na alkoholu ? obsahuje popsání klasifikace, typologie, vývojových stádií a znaků alkoholismu, biologických, psychologických, rodinných a sociální faktorů vzniku závislosti, důsledků alkoholismu, prevence a závěr této části je věnován kvalitě života. V části praktické je vytyčen cíl práce a jsou stanoveny hypotézy, čímž je zahájen vlastní výzkum práce. Následuje kapitola ?metodika?, kde je popsán postup výzkumu a použité prostředky k potvrzení nebo vyvrácení uvedeného cíle a stanovených hypotéz. Navazující kapitola ?výsledky? obsahuje tabulky a grafy s výslednými hodnotami a jejich slovním popisem. Informace získané z výzkumu jsou konfrontovány v diskusi. Cíle práce jsou, ve výzkumu I. zjistit a popsat (u vzorku v počtu 156 klientů závislých na alkoholu), možné příčiny podílející se na vzniku alkoholismu a potvrdit tak H1: Příčiny vzniku alkoholismu jsou multifaktoriální a nelze jednoznačně určit faktor dominující, a dále ve výzkumu II. popsat (u souboru skládajícího se ze 48 jedinců, z nichž přesná polovina byla na alkoholu závislých, a druhá polovina byli příbuzní závislých) vliv alkoholismus na kvalitu života jedince a jeho rodinných příslušníků a potvrdit tak, či naopak vyvrátit H2: Alkoholismus snižuje kvalitu života jedinců samotných i jejich blízkých. Třetím, závěrečným cílem je shrnout fakta a zjištění a vzhledem k výsledkům výzkumu navrhnout možná preventivní řešení. Data od vybraných pacientů byla u obou výzkumů sebrána kvantitativní metodou dotazování, technikou dotazníků. Pro splnění 1. cíle práce byla použita technika dotazníku vlastního a k ověření druhého záměru práce, pak standardizovaného dotazníku SF-36 o kvalitě života podmíněné zdraví (Health Related Quality of Life), který se zabývá 8 doménami. Z výzkumu I. vyplývá, že determinanty vzniku alkoholismu jsou multifaktoriální a nelze jednoznačně stanovit faktor dominující. Klienti v nadpoloviční většině pocházeli z neúplných rodin, vyskytoval se u nich problém s alkoholem v rodině, cítili nedostatek lásky ze strany otce, v menším procentu i u matky, chyběla jim pevná pravidla ve výchově, měli nízké sebevědomí, v jejichž životě postrádali smysluplnou volnočasovou aktivitu ? zájmy, trpěli stresem v zaměstnání nebo byli nezaměstnaní s nedostatečným vzděláním, v nadpoloviční většině trpěli zdravotními obtížemi a měli neuspokojivý partnerský vztah, byli osamocení, atd. Příčiny se tedy jeví jako multifaktoriální, čím potvrzuji hypotézu H1. Z výsledků výzkumu II. je patrné, že vliv alkoholu je na jedince samotné i jejich blízké jednoznačně takový, že snižuje kvalitu jejich životů, nejvíce v oblasti emocí a sociálního omezení rolí, duševního zdraví a vitality. Pokles fyzické výkonnosti a celkového zdraví včetně vnímání bolesti také ukazuje nezanedbatelný pokles oproti standardu Oxford. Příbuzní závislých respondentů angažující se ve vztahu k blízkému závislému ve velké míře pociťovali emoční omezení rolí a pokles vitality, kde nedosahovali ani poloviny hodnot průměrného skóre evropského standardu. V rámci naplnění 3. cíle práce, vzhledem k uvedeným závěrům a výsledkům výzkumu navrhuji možná preventivní opatření, a to na úrovni: jedince, rodiny, školy a společnosti.
Vznik a vývoj automobilu
LACINA, Jan
Bakalářská práce se zabývá tématikou vzniku a vývoje automobilu. V teoretické části jsou zpracována nejdůležitější historická fakta v časovém úseku od druhé poloviny 17. století až do přelomu 20. století. V uvedeném časovém intervalu jsou přehledně zaznamenány nejdůležitější pokusy o vytvoření vhodného dopravního prostředku a vznik prvních vozů v průmyslově prosperujících zemích. V praktické části práce, je proveden formou orientačního dotazníkového šetření průzkum znalostí studentů z historie automobilismu. Dále byl v dotazníkové části zjišťován zájem studentů o historii automobilů. Praktická část obsahuje také materiály, kterými lze doplnit výuku a mohou sloužit vyučujícím jako vodítko při výuce daného tématu. Cílem práce je v souladu se školním vzdělávacím programem doplnit a rozšířit systém vědomostí a poznatků, z nichž vychází odborné vzdělávání žáků v učebním oboru Automechanik a maturitním oboru Autotronik.
Rozvoj zaměstnanců v malých a středních podnicích
BAUEROVÁ, Martina
Práce byla věnována vzdělávání a rozvoji zaměstnanců v malých a středních podnicích. Hlavním cílem práce bylo zhodnotit současný stav v této oblasti ve vybrané firmě. Práce měla najít a prakticky poukázat na nedostatky, ke kterým v běžném životě může dojít a zároveň měla navrhnout případné změny v rámci vzdělávání a rozvoje zaměstnanců.
Analýza typů chovů pštrosů v ČR
KULÍK, Pavel
Tato práce řeší otázku analýzy typů chovů pštrosů v České republice a zařazení jednotlivých typů podle intenzity chovu. Seznamuje případné zájemce o chov s tímto netradičním hospodářským zvířetem, s původem, historií, s podmínkami chovu a hospodářským užitkem. V práci jsou hodnoceny některé vybrané pštrosí chovy v České republice. Ty byly blíže popsány a zařazeny do jednotlivých typů chovů podle intenzity.
Adaptace dětí na ZŠ
MUDRUŇKOVÁ, Klára
Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí.
Rozvoj sebeprožívání a osobnostní zrání u studentů psychologie a jiných pomáhajících profesí
SOUČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá důležitostí zrání osobnosti a rozvojem sebepojetí při studiu psychologie a jiných pomáhajících profesí v souvislosti s budoucí zodpovědností a osobnostních nároků tohoto povolání. V teoretické části práce zachycuje nejdůležitější vývojové mezníky v utváření osobnosti, které podmiňují dosažení zralosti u osob vykonávajících pomáhající profese. V práci se objevuje téma utváření identity a sebepojetí jako další důležitý aspekt při tvorbě osobnosti. Dále je zde popsána motivace, její význam a některá její specifika v rámci pomáhajících profesí. Praktická část zkoumá, na základě kvalitativního výzkumu u studentů vybraných oborů, vývoj motivace ke studiu a představy o vykonávání budoucí pomáhající profese. Dále pak jak poznatky a zkušenosti získané při studiu dokáže student zužitkovat ve svém každodenním osobnostním či profesním životě a jak se tento vliv odráží v sebereflexi jeho fungování.
Vývoj mezd a jeho zobrazení v účetnictví účetní jednotky (2007 - 2010)
REMTOVÁ, Šárka
Bakalářská práce na téma "Vývoj mezd a jeho zobrazení v účetnictví účetní jednotky (2007-2010)" se zabývá především klíčovým rokem 2008, protože v tomto roce se udály podstatné změny co do výpočtu mezd, tak do zdanění. Cílem práce je zhodnotit tento vývoj z pohledu zaměstnance i zaměstnavatele.
Výběr výtvarných technik v předškolním věku
KŘÍŽOVÁ, Petra
Bakalářská práce ?Výběr výtvarných technik v předškolním věku? pojednává o praktickém užití vhodných výtvarných technik u věkově smíšené skupiny předškolních dětí. První kapitola se soustředí na charakteristiku předškolního období (předškolního dítěte) po stránce vývojové a dále na potřeby dítěte. Druhá kapitola se zaměřuje na Rámcový vzdělávací program pro předškolní výchovu z hlediska cílů předškolního vzdělávání a na vzdělávací oblasti ve vztahu k výtvarným činnostem. Třetí kapitola je věnována dětskému výtvarnému projevu a symbolice dětské kresby. Tato část zahrnuje názory několika osobností na dětský výtvarný projev a zaměřuje se na očekávané výtvarné dovednosti na konci předškolního období. Čtvrtá kapitola seznamuje s členěním výtvarných technik a jejich popisem. Uvedené přílohy doprovází praktická část, která zároveň slouží jako inspirace pro další výtvarné tvoření s dětmi.
Etické aspekty mezinárodní rozvojové a humanitární pomoci
MILNAŘÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá etickými aspekty mezinárodní rozvojové spolupráce a humanitární pomoci. Poskytování mezinárodní pomoci přineslo mnoho úspěchů, ale na druhé straně se také potýká s řadou selhání a je spojováno s mnoha omyly a předsudky. Práce reflektuje konkrétní etické principy mezinárodní pomoci jako například humanitu, solidaritu, subsidiaritu, spravedlnost či odpovědnost a jejich limity, a také některá dilemata pomáhajících pracovníků.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,585 záznamů.   začátekpředchozí1319 - 1328dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.