|
Finanční analýza n. p. Budějovický Budvar
Fedyk, Pavlo ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Práce je zaměřená na finanční analýzu Budějovického Budvaru, n. p. a jeho hospodaření v letech 2005 až 2009. První část práce začíná popisem metodologie. V druhé praktické části je nejprve představena společnost, její historie a současnost. Poté následuje samotná analýza. Vypočtené hodnoty ukazatelů jsou porovnávány jak shodnotami zaodvětvím tak i shodnotami dvou největších konkurenčních podniků Plzeňským Prazdrojem, a. s. a Pivovary Staropramen, a. s. Praktickou část zakončuje SWOT analýza, po které následuje závěr se shrnutím výsledků a hodnocením.
|
|
Srovnávací finanční analýza čtyř měšťanských pivovarů
Krečmerová, Jaroslava ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením finanční situace tří společností, kterými jsou Měšťanský pivovar Strakonice a.s., Měšťanský pivovar v Poličce a.s. a Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod a.s.. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí -- metodické, kde je popsán postup finanční analýzy, a praktické, která obsahuje finanční analýzy jednotlivých podniků a jejich srovnání s dalšími podniky ze stejného oboru.
|
|
Využití logistiky ve výrobním podniku
BODLÁKOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Městský pivovar PLATAN s. r. o. Podává pohled na současný stav spotřeby alkoholických i nealkoholických nápojů v České republice, kde je patrný trend rostoucí spotřeby nealkoholických nápojů a nealkoholických piv. Pivo má na spotřebě alkoholu v Čechách největší podíl. Dále je zde prezentována strategie pivovaru Platan, která by měla být taková, aby vedla alespoň k udržení pozice na trhu, které podnik dosáhl. Pro zjištění pozice pivovaru na trhu byla provedena analýza konkurenčního prostředí.Tato práce také popisuje materiálový a informační tok v podniku. Materiálový tok je popsán z hlediska vstupů, vlastní výroby, výstupů a zpětné logistiky. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Na závěr bylo zkoumáno zajištění distribuce a byla posouzena možnost využití vlastní dopravy ve srovnání s dopravou externí.
|
|
Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení
MORŤANIKOVÁ, Iveta
Cílem diplomové práce "Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení" bylo na základě využití postupů a metod strategického řízení zhodnotit konkurenceschopnost Rodinného pivovaru Bernard na trhu a navrhnout vhodnou strategii vedoucí k jejímu zvýšení. Vnější prostředí podniku bylo analyzováno prostřednictvím metod STEP analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil, vnitřní prostředí podniku bylo zhodnoceno analýzou jednotlivých funkcionálních oblastí podniku. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jak je pivo a pivovar zákazníky vnímán a jak hodnotí propagaci či jeho postavení mezi ostatními značkami. Na základě provedených analýz vnějšího a vnitřního prostředí a dotazníkového šetření byla provedena SWOT analýza, zhodnocena tržní pozice a navržena vhodná strategie.
|
| |
| |
|
Strategická analýza
Nemasta, Lukáš ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Práce Strategická analýza pivovaru Primátor popisuje teoretická východiska strategické analýzy jako způsobu hledání strategické a finanční pozice podniku v rámci odvětví a sebe samotného a následně je převádí do praxe pivovarského odvětví. Postup strategické analýzy v praktické části obsahuje popis struktury odvětví, analýzu konkurenčních sil v odvětví, analýzu vnitřních zdrojů a schopností podniku a závěrečnou SWOT analýzu, která by měla pomoci Primátoru definovat svoji tržní stragickou pozici.
|
|
Exportní strategie společnosti Plzeňský Prazdroj
Křížová, Šárka ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vik, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá exportní strategií pivovaru Plzeňský Prazdroj. V teoretické části jsou rozebrány některé úkony, které jsou obecně důležitou součástí přípravy podniků před vstupem na mezinárodní trhy. V praktické části je představena společnost Plzeňský Prazdroj a její zahraniční aktivity. Na příkladu Španělska a Švédska jsou analyzovány místní trhy piva a ukázána exportní strategie značky Pilsner Urquell.
|
| |
|
Odhad hodnoty podniku
Slabý, Ondřej ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Smyslem tohoto textu je zpracovat odhad hodnoty průmyslového podniku Plzeňský Prazdroj, a.s. za účelem prodeje dosud neznámému kupci. V rámci diplomové práce jsou použity standardní postupy pro odhad hodnoty podniků jako strategická analýza, finanční analýza, sestavení finančního plánu a aplikace výnosových metod ocenění. Výsledkem práce je částka představující odhad hodnoty vlastního kapitálu oceňovaného podniku k datu ocenění.
|