Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Profesní podpora pedagoga při zajištění zážitkových kurzů
VELKOVÁ, Anna
Práce se zabývá tématem profesní podpory pedagoga, při zajištění zážitkového kurzu. Cílem práce je představit vybrané možnosti profesní podpory pro zážitkové pedagogy. Následuje porovnání s praxí, jak se s metodami pracuje v Prázdninové škole Lipnice. Mezi vybranými metodami se nachází například reflexe, mentoringový vztah, sebevzdělávání a evaluace po ukončení kurzu. V rámci práce jsou podrobněji popisovaný pojmy zážitková pedagogika, osobnost pedagoga, profesní podpora a Prázdninová škola Lipnice.
Motivace k dálkovým pochodům jako aktivní formě trávení volného času v České republice
ŠÍMOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá motivací k dálkovým pochodům jako k formě trávení volného času. Výzkum je proveden pomocí hloubkových nestrukturovaných rozhovorů, kterého se zúčastnilo šest participantů. Podmínkou výběru byla účast alespoň jednou na organizovaném dálkovém pochodu. Cílem bylo zjistit individuální, subjektivní motivy účastníků k dálkovým pochodům, kterých se účastní ve svém volném čase. Dalším výzkumným problémem byla příprava na dálkový pochod a následná rekonvalescence. Na základě jejich výpovědí bylo zjištěno, že důležitým motivem je výzva a zážitek.
Zážitkové aktivity jako edukativní nástroj v muzejních programech
SOKOLOVÁ LOSKOTOVÁ, Gabriela
Diplomová práce se zabývá využíváním zážitkových aktivit a výchovy a vzděláváním skrze zážitku, jako edukačního nástroje při plánování i realizaci edukačních programů Husitského muzea v Táboře. Zjišťuje, jaké faktory ovlivňují spokojenost návštěvníků, případně opakovanou účast. Popisuje používané metody a formy práce v edukaci v Muzeu.
Motivace k lektorování kurzů (nejen) zážitkové pedagogiky
WEBEROVÁ, Bára
Bakalářská práce s názvem Motivace k lektorování kurzů (nejen) zážitkové pedagogiky je zaměřena na mapování motivace lektorů zážitkové pedagogiky k vedení kurzu. Cílem práce je zkoumat, jaké motivy vedou jedince k lektorování kurzů zážitkové pedagogiky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy - zážitková pedagogika, lektor kurzu zážitkové pedagogiky, motivace. V praktické části jsou pomocí polostrukturovaných rozhovorů mapovány motivy vedoucí jedince k vedení lektora zážitkových kurzů.
Vliv forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky
ŠEDOVÁ, Sarah
Práce se zabývá vlivem jednotlivých forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. V teoretické části jsou popsány základní pojmy zážitkové pedagogiky, její vývoj, cíle, formy a principy. Empirická část se skládá z realizovaného kvalitativního výzkumu s využitím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo analyzovat, zda a popřípadě jakým způsobem působí zážitková pedagogika použitá v autorském projektu Saan na jeho účastníky. Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit, jak působí zážitková pedagogika na účastníky a poté tyto teoretické znalosti porovnat s vlastním výzkumem.
Zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy
BERAN, Jiří
Tématem diplomové práce je zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy zážitkové pedagogiky, výchovně-vzdělávací proces, výukové strategie zážitkové pedagogiky, druhy a prevence rizikového chování. Výzkumná část je zaměřena na vytvoření a následné realizaci zážitkového adaptačního kurzu. Výzkumu se účastnilo 139 respondentů ze skupiny 1 a 232 respondentů ve skupině 2. Data byla sesbíraná pomocí upravené verze dotazníku B-3. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda zážitkový adaptační kurz má vliv na vnímání vlastní pozice ve třídě, kvalitu kolektivu a vnímání pocitů bezpeční, přátelství, spolupráce, důvěry a tolerance. Hypotézy zaměřené na pozici ve třídě a kvalitu kolektivu nebyly potvrzeny, nebyl zde žádný signifikantní rozdíl mezi porovnávanými skupinami. Naopak hypotéza zaměřená na pocity ve třídě byla statisticky potvrzena. Výzkumná studie ukázala, že zážitkový adaptační kurz má vliv především na pocity ve třídě.
Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata
NOVOTNÁ, Denisa
Novotná D., 2018: Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 42 s. Tato bakalářská práce se zabývá prevencí v péči o opuštěná zvířata formou zážitku. Cílem bakalářské práce je sledovat a zhodnotit roční chod Městského útulku pro opuštěná a nalezená zvířata v Jihlavě. Dále pak navrhnout a uskutečnit zážitkový preventivní program pro žáky základních škol s využitím daného zařízení v Jihlavě. Zpočátku je popsán a charakterizován pes domácí, dále jsou zde vysvětleny kroky, které je nutné dodržovat při nalezení opuštěného zvířete, a jsou zde vypsány podmínky adopce psa z útulku. Práce zmiňuje, co všechno se pojí s pojmem zážitková pedagogika a také uvádí několik základních pravidel pro bezpečný kontakt dětí se psem.
Výhody a nevýhody animačního programu na škole v přírodě
Urválková, Kristýna ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku animačního programu na školách v přírodě, jeho výhody a nevýhody pro učitele. Teoretická část je věnována vymezení pojmu školy v přírodě a s ní související zážitková pedagogika a přírodní výchova. Dále se zabývá legislativní úpravou spojenou s povinnostmi školy a se zodpovědností pedagogů při výjezdu mimo školu. Práce se zabývá animačním programem, jeho organizací, směry a významem. V neposlední řadě analyzuje pedagogicko-psychologické aspekty animačního programu. Stručně popisuje dítě v cizím prostředí, jeho motivaci a osobnostní rozvoj v cizím prostředí. V empirické části jsou sledované výhody a nevýhody animačního programu, očekávání a přínosy pro učitele i pro žáky a jejich kolektiv. Rozhovor rozebírá i klima ve třídě a otevírá otázku včasných intervencí v oblasti šikany. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké výhody a nevýhody představuje animační program na škole v přírodě. Řeší, zda učitelé vidí přínos v práci animátora s dětmi, nebo sami zařadí zajímavější program. Mým cílem je podívat se na školu v přírodě ze všech úhlů pohledu a najít tak správnou cestu ke kvalitnímu animačnímu programu, který bude správně rozvíjet osobnost dítěte v cizím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA zážitková pedagogika, přírodní výchova, škola v přírodě, animační program,...
Analýza her s vybraným edukačním potenciálem zážitku pro školy
Petrová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím potenciálu zážitkové pedagogiky v rámci výuky na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce se věnuje popisu základních pilířů zážitkové pedagogiky a specifickým potřebám žáků v období pubescence z pohledu vývojové psychologie, jež jsou východiskem pro praktickou část. Cílem analýzy zpracované v praktické části práce je výběr her z 29 čísel časopisu Gymnasion, které splňují stanovená kritéria týkající se principů ZP, specifik práce s výchovnou kategorií starší školní věk a vybraných oblastí RVP. Výstupem analýzy je 33 vybraných her, přičemž 15 z nich je zpracováno ve formě didaktických karet využitelných pro učitele výchovy k občanství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.