Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nanoscale AFM and TEM observations of elementary dislocation mechanisms
Veselý, Jozef ; Cieslar, Miroslav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Antonín (oponent) ; Novák, Pavel (oponent)
Monokrystaly železa s 20, 28 a 40 at. % hliníku byly deformovány v tlaku při pokojové teplotě. Dvě posledně zmíněné slitiny byly také deformovány při teplotách v oblasti anomálie meze kluzu. Deformace za pokojové teploty probíhaly v mikroskopu atomárních sil (AFM) a vývoj povrchu byl průběžně zaznamenáván. Povrch vzorků deformovaných při zvýšené teplotě byl v AFM prozkoumán po deformaci. Dislokace v deformovaných vzorcích byly dále pozorovány v transmisním elektronovém mikroskopu (TEM). Pozorování povrchu (AFM) a vnitřku (TEM) materiálů byla porovnána. Výsledky získané oběma technikami vzájemně souhlasí a podporují interpretaci pozorovaných jevů. Bylo vyvinuto několik originálních analytických metod. Zajímavá je stereografická rekonstrukce. Byla použita na popis dislokačních struktur a orientací částic karbidu. Byl také vytvořen model popisující distribuci orientací těchto částic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.
Problematika komplexních potenciálů v izotropní rovinné pružnosti
Padělek, Petr ; Druckmüller, Miloslav (oponent) ; Profant, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou komplexních potenciálů v izotropní rovinné pružnosti. Hlavním cílem práce je získat složky tenzoru napětí a vektoru posuvu, které popisují pružné chování tělesa. Tento problém je primárně řešen v matematické rovinně pomocí Airyho funkce napětí a Muschelišviliho komplexních potenciálů. Práce je doplněna o potřebnou teorii pružnosti a na závěr je ukázáno konkretní řešení úlohy hranové dislokace v nekonečném prostředí a porovnání jejich výsledků s výsledky získanými pomocí MKP (metody konečných prvků).
Příznakový slovosled v italštině a jeho překlady do češtiny.
BUZKOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá příznakovým slovosledem v italštině a jeho překlady do češtiny. Práce je rozdělena na dvě části. V úvodu první, teoretické, části se autorka zabývá vývojem lingvistických přístupů ke slovosledu. Dále se věnuje základním parametrům českého a italského slovosledu se zřetelem k příznakovým konstrukcím. Druhá, analytická, část pracuje s vybranými příklady italských příznakových konstrukcí a jejich překlady do češtiny. Příklady pro výzkumnou část jsou čerpány z mluveného korpusu, beletristického textu a z paralelního korpusu InterCorp. Cílem práce je podrobit italský příznakový slovosled srovnání se slovosledem v českém jazyce a zmapovat obecné principy jejich překladu do českého jazyka. Z výsledků jsou následně vyvozeny závěry a doporučení pro překlad do češtiny.
Letecké služby v ČR, možnosti a efektivita jejich nasazení při mimořádných událostech
SEDLÁK, Milan
Práce se zabývá současným stavem použití letecké techniky ve struktuře Integrovaného záchranného systému, analýzou vybavenosti, možnostmi používání a nasazení této techniky při mimořádných událostech a zhodnocením technické, kvalitativní i kvantitativní úrovně všech používaných leteckých prostředků, které se využívají k záchranným pracím. V práci je také kladen důraz na analýzu rozmístění těchto prostředků a jeho výhodnost a vhodnost v závislosti na kvalitě, rychlosti a účinnosti jejich nasazení v případě mimořádné bezpečnostní situace, záchranné akce nebo nasazení v případě živelních katastrof. Výstupem práce jsou návrhy na komplexní úpravu změn platných norem a předložení závěrů, které by mohly napomoci k rozšíření diskuse o zjištěných nedostatcích, zvýšení efektivity, úspornosti a logické skladbě vedoucí k včasnému zásahu při mimořádných událostech. Empirická část práce je zpracována formou kvantitativního a kvalitativního výzkumu, kterými byly zkoumány dva výzkumné soubory. V prvním výzkumném souboru byl stanoven technický sběr dat formou dotazníku, který byl cílen na příslušníky základních útvarů složek IZS. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány do grafů. Druhý výzkumný soubor je tvořen polostrukurovaným rozhovorem s odbornými zástupci subjektů, které provozují leteckou techniku v rámci IZS. Pro zhodnocení výstupů a přehlednost byl stanoven přepis rozhovorů s jeho záznamem do tabulek., ve kterých jsou sumarizovány nejdůležitější výsledky výzkumu. Na základě těchto výsledků byly stanoveny nejdůležitější teze odpovědí respondentů na položené výzkumné otázky. Součástí výzkumu je také analýza dostupných právních norem a dokumentů týkajících se využití letecké techniky k efektivním zásahům, jejich posouzení a stanovení některých kriterií pro návrhy de lege ferenda komplexní úpravy a novelizace vybraných norem. Důležitým faktem je zjištění, že existuje slabá informovanost příslušníků základních útvarů jednotlivých složek IZS o možnostech nasazení letecké techniky, jehož důsledkem je nedostatečné využívání Letecké techniky k provádění zásahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.