Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metoda pro výběr portfolia nástrojů pro online marketingové aktivity a podporu jejich řízení
Smutný, Zdeněk ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent) ; Novotný, Ota (oponent) ; Hynek, Josef (oponent)
Online marketingové aktivity hrají pro organizace stále důležitější roli v souvislosti s rozvojem na internetu založených technologií a jejich pozitivním přijímáním ve společnosti. Cílem této práce je návrh artefaktu, který by podpořil rozhodování marketingového specialisty a tím i řízení online marketingových aktivit. Výchozím bodem je explorativní výzkum mezi českými organizacemi, kde jsou identifikovány pociťované problémy a potřeby výběrového souboru organizací. Zároveň je představen stav využívání vybraných nástrojů k online marketingovým účelům těmito organizacemi a tento stav porovnán s vývojem v zahraničí. Na základě výstupů z tohoto explorativního výzkumu, rešerše odborné literatury a kritické analýzy je navržena vlastní metoda Genoma, jejímž účelem je podpořit rozhodování marketingového specialisty a tím i řízení marketingových aktivit v prostředí služeb na internetu. Tato metoda je představena jako Demingův (PDCA) cyklus, díky čemuž ji lze použít nejen samostatně, ale lze ji také zasadit do dalších rámců pro řízení marketingových aktivit (např. v práci představené rámce PMF, MCPF a RACE). Metoda Genoma využívá zejména genetický algoritmus pro výběr vhodného portfolia online marketingových nástrojů pro danou kampaň. Výběr je proveden na základě předpokládané zpětné vazby na úrovni sociotechnické interakce, plnění zadaných marketingových cílů a finanční náročnosti jednotlivých nástrojů. Prerekvizitou užití této metody je znalostní rámec zahrnující oblast sociotechnické interakce, který vychází z interpretace fenoménů spojených s prostředím služeb na internetu a vlastností komplexních sítí. Metodicky tato práce staví na komplementárním vztahu behaviorálního (sociální informatika) a návrhového typu výzkumu (design science research). Závěrečné posouzení účelnosti navržené metody je provedeno vícenásobnou případovou studií, ve které je využit i vlastní program vytvořený v C# implementující genetický algoritmus užitý v metodě Genoma.
Implementace nástroje pro analýzu dat o pohybu osob
Matějka, Martin ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty analytického nástroje vyvíjeného Ondřejem Funiokem, Vilémem Kalusem, Tomášem Rosenbergerem a Martinem Matějkou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem bylo vyvinout nástroj, který by umožnil analýzu pohybu osob v rámci daného prostoru (např. plochy maloobchodní prodejny) a který by dokázal využít tradiční zákaznické údaje jako je věk, pohlaví nebo profese za účelem obohacení výstupů prováděné analýzy. Nástroj má zároveň za účel poskytnout novou segmentaci těchto zákazníků na základě jejich pohybu. Díky poskytovaným informacím by např. mohli marketéři přesněji cílit své kampaně a využívat dostupný prostor efektivněji. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky Location Intelligence, do které vyvíjený nástroj spadá. Na tento úvod navazuje rešerše existujících akademických prací, článků apod., stejně jako i obdobných produktů existujících na trhu. Jelikož se dokumentace aplikačního rozhraní (webových služeb) v průběhu vývoje ukázala být důležitým nástrojem, obsahuje práce rešerši a srovnání podpůrných řešení. Čtvrtá a pátá kapitola jsou již orientovány praktickým směrem -- první z nich se zabývá celkovým návrhem a architekturou vytvářeného nástroje, zatímco pátá kapitola detailně popisuje využívané aplikační rozhraní a jeho dokumentaci spolu s nejdůležitějšími aspekty backendové komponenty -- takzvaného ,,GA-Serveru``.
Vývoj a význam Business Intelligence v období ekonomické krize
Prchlík, Tomáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit komplexní přehled toho, jak ekonomická ovlivnila vývoj trhu Business Intelligence. Úvodní část je věnována obecným principům Business Inteligence technologií. Následuje analýza a identifikace problémů komerčního sektoru spojených s nedávným hospodářkým úpadkem, ale i nedostatků, kterých se vedení podniků dopouští v dobách ekonomického růstu, a návrh řešení těchto problémů pomocí aplikací Business Intelligence. Další část práce se zaměřuje na globální anlýzu přínosů těchto řešení a jejich budoucího vývoje. Jako argumentace pro podtržení významu BI slouží závěrečná část práce, která má za úkol rozebrat jednotlivé uspěšné implementace BI v různých podnicích operujících v nejrůznějších odvětvích. Práce si klade za cíl nejen zanalyzovat a zdokumentovat vývoj a změnu chápání Business Inteligence v průběhu ekonomické krize, ale také motivovat případné čtenáře z řad managemtu ke zvážení, zda by neměli apelovat na pořízení BI ve svých podnicích. Práce by jim měla dokázat, že pokud v krizi investují do Business Intelligence, nebudou muset následněsahat k nepopulárním řešením problémůve svých podnicích. To, že je téma práce aktuální, podtrhuje vývoj situace světové ekonomiky. Pokud světová ekonomika nenabere v nejbližší době správný směr, stojíme na počátku další, možná ještě významnější krize. V příloze jsou shrnuty vstupy BI aplikací, různé postupy zpracování a analýz těchto informací a možnosti použití jejich výstupů pro zlepšení fungování podniku.
Controlling
Zadinová, Olga ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Horváthová, Vladimíra (oponent)
Úspěch společností bezesporu stojí na kvalitním rozhodování jeho managementu. Tomuto faktu čelí všechny podniky, bez rozdílu ve velikosti, oboru činnosti, územní působnosti atd. Aby byl manažer schopen se zorientovat v informacích proudícími útrobami podniku, ven i dovnitř, potřebují pomocníka. Řešením může být zakomponování controllingových principů. Hlavním cílem této práce je srovnat aplikované přístupy controllingu v reálných společnostech s těmi, které jsou popsány v teoretických publikacích. Práce přihlíží k rozdílnostem daných typem podniku. Celou práce lze rozdělit na dva hlavní celky, které nakonec vedou k naplnění hlavního cíle. První blok připravuje půdu pro vlastní analytickou činnost. Zabývá se historickým vývojem controllingu, jeho nástroji a úlohami. V druhé části nejdříve seznamuje s metodami výzkumu a poté následuje stěžejní část práce, ve které dochází k odhalení skutečně aplikovaného rozsahu controllingu.
Podpora rozhodování pomocí podnikových informačních systémů společnosti Exact Software
Pitka, Lukáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šváb, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi podnikových informačních systémů společnosti Exact Software z hlediska informační podpory rozhodovacích procesů v organizacích. Hlavním cílem práce je ukázat užitečnost různých nástrojů Exact Software na praktických příkladech z reálného prostředí českých společností. Dalším cílem je přesvědčit čtenáře o výhodách použití integrovaného řešení architektury podnikového IS. Posledním cílem je poukázání na možné přínosy implementace podnikových IS Exact Software a také na nutné předpoklady k jejich dosažení. Kromě přínosů jsou vždy uvedena také rizika, kterým je zapotřebí při implementaci předejít. Aby bylo možné těchto cílů dosáhnout, obsahuje práce řadu reálných ukázek s nutným teoretickým vysvětlením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část představuje úvod do problematiky rozhodování v organizacích a popisuje produktové portfolio Exact Software s ohledem na rozhodovací procesy. V první části jsou také uvedeny přínosy popisovaných řešení z hlediska jednotlivých úrovní řízení v organizaci. Druhá část je věnována nástroji Exact Synergy Enterprise. V úvodu části jsou nastíněny postupy, přínosy a předpoklady nutné pro úspěšnou implementaci produktu. V dalším textu je uvedena řada praktických ukázek z hlediska rozhodovacích rolí ve společnosti. Třetí část se zabývá Business Intelligence řešením Exact Business Analytics -- opět z hlediska implementačních postupů, předpokladů a přínosů. V dalších podkapitolách jsou ukázány praktické příklady z reálných projektů. Poslední část ukazuje nasazení podnikových IS Exact Software ve dvou středně velkých společnostech z oboru finančního poradenství a z oboru IS/ICT. Práce jako celek představuje jedinečný materiál pro společnosti, které hledají řešení na problémy spojené s rozhodovacími a analytickými procedurami. Na základě předloženého textu si čtenář udělá představu o tom, jaké oblasti a jakým způsobem je možné v současné době podpořit podnikovými IS. Většina řešených oblastí je obecná a využití nástrojů Exact Software představuje pouze jedno z mnoha možných řešení. Přínosem jsou také uvedené případové studie zobrazující komplexní architekturu podnikových IS v reálných společnostech.
Systémy pro podporu rozhodování
Novák, Karel ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Práce se zaměřuje na psychologii rozhodování, omezené možnosti člověka, racionální složku rozhodování a vliv emocionálních aspektů na tvorbu rozhodnutí. Především pak na rozhodovací proces v hospodářských subjektech a v celospolečenském procesu řízení. Na pozadí vývoje systémů pro podporu rozhodování, je popsán proces, kdy dochází ke sblížení a zapracování poznatků o psychologii rozhodování do nových přístupů ke konceptu podpory rozhodování a řešení problémů. Poukazuje na nedostatky původních teorií zaměřených především na podporu racionální složky rozhodování a na způsoby, jakým způsobem moderní trendy řešení problémů a podpory rozhodování stále více akceptují nejenom racionální složky lidské osobnosti, ale i skryté nevědomé faktory, znalosti a zkušenosti i emocionální aspekty lidského jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.