Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava pastorační péče v oblasti civilního letectví
Disman, Jakub Jan ; Szabo, Miloš (vedoucí práce) ; Hrdina, Antonín (oponent)
Práce se zabývá úpravou pastorační péče v oblasti civilního letectví právem římskokatolické církve latinského obřadu. V obecné části jsou nejprve popsány teologické důvody zvláštní pastorační péče, jakož i vznik a vývoj jejího institucionálního zajištění. Těžiště obecné části práce spočívá ve výkladu relevantních právních norem všeobecného kanonického práva římskokatolické církve latinského obřadu. Pozornost je věnována zejména možnostem organizačního uspořádání, problematice letištních kaplí, jejich kanonického statutu a užívání, osobám vykonávajícím pastorační péči, specifickým otázkám tzv. communicatio in sacris a možnostem úpravy partikulárním právem. Ve zvláštní části práce je popsáno, jak je pastorační péče v oblasti civilního letectví organizována ve vybraných státech Evropské unie a jak je případně modifikována partikulárním právem Klíčová slova Kanonické právo, partikulární právo, pastorační péče, civilní letectví, letiště, kaplan, letištní kaplanství.
Civilní letectví v EU a ČR z pohledu unijního práva
Čech, Martin ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
142 Abstrakt Tato diplomová práce je věnována civilnímu letectví v Evropě a specificky právní úpravě poskytování letových navigačních služeb a uspořádání letového provozu. Cílem práce je analyzovat vývoj legislativní reformy letových navigačních služeb a systému uspořádání letového provozu v Evropě se zaměřením na vliv unijního práva prostřednictvím iniciativy Jednotného evropského nebe, rozebrat hlavní prvky modernizačního úsilí a poukázat na proměny postavení a vztahů zúčastněných stran v důsledku nového právního a institucionálního rámce. První kapitola představuje princip státní suverenity nad vzdušným prostorem, jenž tvoří základ leteckého práva. Druhá kapitola se věnuje letovým navigačním službám a právní úpravě jejich poskytování podle Úmluvy o mezinárodním civilním letectví. Následující kapitola uvádí přehled hlavních organizací zúčastněných na civilním letectví se zaměřením na ICAO, EUROCONTROL a Evropskou unii, její postavení, systematiku práva Evropské unie a na Evropskou agenturu pro bezpečnost letectví. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na společnou dopravní politiku EU v oblasti letecké dopravy, postupnou liberalizaci letecké dopravy, včetně jejích důsledků, a aktuální směry politiky EU v oblasti letectví. Pátá kapitola tvoří stěžejní část práce, rozebírá do detailu jednotlivé balíčky opatření...
Možnosti rozšíření schopností ECCAIRS na národní úrovni
Durchan, Vladimír ; Hodaň, Viktor (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření návrhu modifikace podávání povinných i dobrovolných hlášení o události na národní úrovni. V první části práce je popsán databázový systém ECCAIRS a také legislativa, která se týká podávání hlášení o událostech, konkrétně Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.376/2014. Druhá část práce se zabývá popsáním navrhnutých řešení pro zlepšení podávání hlášení. Součástí druhé části je i vytvoření formuláře pro podávání hlášení.
Nodální regiony v Evropě vymezené na základě letecké dopravy
ROZKOŠNÝ, Filip
Tato diplomová práce se zabývá vymezováním nodálních regionů za pomoci dat z osobní letecké dopravy na území států střední Evropy. Tento druh dopravy se po své deregulaci a liberalizaci stal velice oblíbeným druhem prostorové mobility obyvatel, zejména díky rychlosti přepravy, snižování cen letenek a relativní bezpečnosti. Díky této prostorové mobilitě obyvatel lze v praxi vymezovat hranice regionů podle skutečných pohybů. Za předpokladu využití dat z osobní letecké dopravy k vymezování nodálních regionů, představují letiště jejich jádra. Cílem této diplomové práce bylo vymezit nodální regiony na základě osobní letecké dopravy v zajímavém středoevropském prostoru, jehož západní a východní část prošla v minulosti rozličným historickým a politickým vývojem, který se také odlišně projevil na úrovni rozvoje letecké dopravy. Vstupní data zahrnovala počet leteckých interakcí mezi středoevropskými letišti za 1 referenční den. Diplomová práce je strukturována do 5 kapitol. Prvními částmi jsou úvod a cíle práce, teoretická východiska a metodika práce. V analytické části práce je zhodnocen celý proces formování nodálních regionů a jejich výsledná hierarchická struktura. V každé dílčí části postupu výzkumu je výsledná podoba nodálních regionů zobrazena v mapovém výstupu a je vyjádřena populačně a plošně. V závěrečné části jsou zodpovězeny vstupní hypotézy této práce.
Návrh bezpečnostní studie jako prostředku ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví v ČR
Tejkl, Jakub ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hodaň, Viktor (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření bezpečnostní studie, která je prostředkem ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví. V teoretické části práce byly zmíněny důležité organizace, které se podílejí na tvorbě legislativy týkající se civilního letectví. Dále byly rozebrány organizace, které šetří letecké události a následně byly srovnány ÚZPLN a BEA. Druhá část této práce se skládá z analýzy událostí z roku 2014 pomocí databáze ECCAIRS, ze které byla získána vhodná témata pro návrh bezpečnostní studie. Nakonec byl vytvořen návrh osnovy bezpečnostní studie a zpracována konkrétní studie pro události spojené s letounem L13 SE/SW Vivat.
Moderní nízko-emisní spalovací komory pro lopatkové motory
Mašek, Jakub ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem moderních nízko-emisních spalovacích komor lopatkových motorů. Zaměřuje se především na popis konstrukčních parametrů nízko-emisních spalovacích komor, zhodnocení jejich vlastností a použití v civilní letecké dopravě. Popisuje také příčiny vývoje moderních komor a odhadovaný vývoj v této oblasti leteckého průmyslu. Dále se tato práce zabývá legislativou upravující emise leteckých lopatkových motorů, historií certifikačních standardů a studiem organizací, které tyto standardy vydávají a kontrolují jejich dodržování.
Sekuritizace hrozby zneužití civilní letecké dopravy
Prázdná, Eliška ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Mezinárodní bezpečnost se stala diskutovaným tématem v počátcích globalizace. Aktuálním tématem zůstává nadále. Jelikož přibližně 2,5 miliardy lidí ročně zvolí pro cestování leteckou dopravu, stává se i bezpečnost v letecké dopravě diskutovaným tématem. Cílem této práce je zkoumat proces sekuritizace, její aktéry a způsob institucionalizace, pomocí bezpečnostních opatření, které vešla v platnost po událostech z londýnského Heathrow, kde se ukázalo, jakou hrozbu může představovat zneužití civilní letecké dopravy. Práce nejdříve vymezuje teoretický koncept sekuritizace Kodaňské školy, který bude dále aplikován na konkrétní případ neuskutečněného teroristického útoku z londýnského letiště Heathrow roku 2006.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.