Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umění smiřovat
Trojovská, Zuzana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
V diplomové práci Umění smiřovat se autorka zaobírá situacemi, ve kterých umělecká aktivita sdružuje jedince v participanty. S těmito situacemi se setkáváme prostřednictvím popisů v části teoretické, výzkumné i praktické. V teoretické části jsou představeny dvě autorky sociálně angažovaných uměleckých projektů a ukázky z jejich díla, demonstrující různé umělecké přístupy a cesty k zúčastněnému diváctvu. Teoretická část je soustředěna na české prostředí v diskursu kulturním i edukačním. Prostřednictvím výtvarné výchovy vstupuje umění na půdu (nejen) základních škol, kde se setkává s překážkami a propastmi mezi účastníky vzdělávacího procesu. Teorie pokračuje představením předmětu výtvarná výchova na české veřejné základní škole a popisem některých způsobů spolupráce, které ve školním prostředí probíhají. Autorka do problematiky vstupuje jako obdivovatelka sociálně kolaborativního umění a přináší i osobní zkušenost s nalezením porozumění na základě vizuálního sdělení. Cílem práce je představit tento rys uměleckých aktivit a přinést výzkumný projekt, ve kterém žáci během výtvarné výchovy podniknou obraznou cestu, která je může nenápadnou formou dovést k větší empatii a během které se budou učit spolupracovat v rámci třídního kolektivu. Text zahrnuje popis a zhodnocení několika metod kooperativního...
Galerijní a muzejní edukace Neslyšících
Marešová, Veronika ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
V této práci se zabývám galerijní a muzejní edukací neslyšících osob. Navštívila jsem inovativní a interaktivní expozici Głusza ve Slezském muzeum v Katowicích, věnovanou kultuře Neslyšících, která mi byla následně inspirací pro návrh edukačního programu zaměřený pro neslyšící i slyšící publikum. Následně jsem své poznatky porovnala s programy a možnostmi v Praze. Pokusila jsem se vytvořit návrh edukačního programu pro slyšící i neslyšící publikum. Cílem bakalářské práce je upozornit na problematiku, která je v rámci vzdělávání dosud okrajová, a dále zkoumat možnosti galerijní edukace pro neslyšící žáky a navrhnout vlastní projekt pro žáky 2. stupně základní školy. Z těchto poznatků a odborné reflexe jsem vytvořila doporučení, jak tvořit edukační programy pro neslyšící i slyšící publikum a jak zlepšit spolupráci galerií a muzeí s neslyšícími.
Spolupráce a poznávání v inkluzivní výtvarné výchově
Mladá, Helena ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....
Výtvarné portfolio jako forma hodnocení žáků ve výtvarné výchově
Šindelová, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výtvarné portfolio jako didaktický nástroj, formu, určenou k reflektivnímu hodnocení žáků ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce obecně pojednává o hodnocení žáků ve školní výuce. Dále se blíže zaměřuje na výklad pojmu portfolio, na jeho různé podoby, typy, a jeho využití ve školní výuce. Popisuje pojetí předmětu Výtvarná výchova a způsoby, jak žáky v tomto předmětu hodnotit. Praktická část diplomové práce vychází z tvorby žákovského portfolia ve výtvarné výchově určeného k reflexi. Praktická část cílila na vytvoření výtvarného portfolia žáky v prvním ročníku základní školy. Na jehož základě byla s žáky vedena reflexe týkající se výtvarné tvorby a výsledných výkresů. Žáci byli vedeni k samostatnosti, kreativitě a rozvíjení metakognitivních schopností - např. schopnosti sebereflexe. Portfolia byla vytvářena a reflektována v průběhu prvního pololetí školního roku. Výtvarná sonda a práce s reflektivními výtvarnými portfolii byla završena ohodnocením žáků pro účely pololetního hodnocení na vysvědčení. Výtvarná portfolia nepřispěla kladně pouze k rozvoji sebereflexe žáků, ale rozvíjí i jiné schopnosti a kompetence žáků potřebné pro jejich vlastní učení. Portfolio mimo jiné dokládá posun žáků ve výtvarné činnosti, rozvoj...
Pojď, já ti to ukážu - co nás spojuje, abychom se dobře chápali?
Šmídová, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce zkoumá možnosti, které nabízí výtvarná výchova v podpoře sociálních vztahů žáků s odlišným mateřským jazykem. Zjišťuje, jaký potenciál mají umělecké postupy výtvarné výchovy v podpoře porozumění mezi žáky a konkrétně v začleňování ukrajinských žáků, kteří přicházejí do třídy bez znalosti českého jazyka. Ukazuje možnosti a meze jejich vizuální komunikace s okolím. Žáci s odlišným mateřským jazykem jsou v prostředí české školy stále marginalizovanou skupinou. Práce hledá cesty, jak tuto situaci měnit, a to v souladu se zvolenou výzkumnou metodologií případové studie s prvky akčního výzkumu. V teoretické části práce se autorka zaměřuje na legislativní rámec, který poskytuje kontext pro sociální začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem. Klade důraz na kulturní kompetence, identitu a nově se formující koncept wellbeingu, zkoumá problematiku sociálního začleňování v prostředí škol a širší kontext inkluzivního vzdělávání. Praktická část práce odpovídá na konkrétní výzkumné otázky, týkající se role výtvarných aktivit při začleňování ukrajinských žákyň. Autorka charakterizuje dívky, se kterými prováděla výzkum, popisuje výběr témat pro výukové situace, vytváří pedagogický deník a vedla s žáky reflektivní dialogy. Deset výzkumných situací bylo navrženo k usnadnění interaktivního dialogu a pomoci...
Prostředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žáků
Derflová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...
Všechna moje začínající já
Staňková, Barbora ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
V jakých situacích ocitala? Jak je svojí í k této profesi dnes s ? Jaké zásadní pedagoga formují? transitivním a transformativním obdobím, které je é pro i z í z minulosti, které samotnému práce se pohybuje mezi Opírá se o , které Margit Titlové, Rineke Dijkstry, Marlen Dumas, Cindy Sherman, Christiana Boltanski aj. moje stíny, kterými zobrazuji gesta a í .
Vizuální deník - Jeho tvorba a využití při výuce
Pešoutová, Monika ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vizuálním deníkem a jeho tvorbou. Úplně na začátku práce se nachází teoretická část obsahující úvodní seznámení s deníkem a následně potřebné informace, k jeho stručné historii, tvorbě, druhům, vazbě, pomůckám a dalším potřebným technickým parametrům vhodných pro tvorbu deníku. V této části práce vás také čeká seznámím s několika významnými českými ale i světovými umělci, kteří se tvorbou deníku další dobu zabývají či zabývaly a mají k ní bližší nebo také hlubší vztah. Jejich představení má sloužit jako inspirace, díky které můžeme pochopit rozdílná vnímání deníku. V práci je velmi stručně představen jejich život a následně jejich tvorba se zaměřením na deník. Jako další je uvedena praktická část, v které je možné nahlédnout do mé tvorby deníku, mých myšlenkových pochodů, které jsem při tvorbě měla, a nakonec obsahuje z deníku i pár fotografií jako ukázek. Závěrem práce se dostáváme k didaktická část pojednávající o zařazení a využití deníku ve školství. Na konci tak naleznete návrhy na vyučovací hodiny výtvarné výchovy ve spojitosti s deníkem. Snažím se tak přijít na možnost zmenšení časové náročnosti, která může být hlavním kamenem úrazu při využívání deníku. K tomuto návrhu vyučování se snažím nají alespoň částečné odpovědi na otázky, jako je například jestli žáky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.