|
Analýza počtu vyprošťovacích zásahů na úseku -0,4 až 60,5 km dálnice D2 v závislosti na intenzitě provozu
Hrdličková, Petra ; Bilík, Martin (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním základních technických dat pro určený úsek dálnice za účelem zpracování technologie odstraňování překážek na dálnici. A to v závislosti na předpokládané intenzitě dopravy predikovat na daných úsecích výkony pro vyprošťovací a odtahové služby. Práce se zabývá technologickým postupem prací. Jelikož špatná technologie vyproštění a neznalost konstrukce vozidel má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup firmy vede k minimalizaci těchto škod. Vyprošťovací a odtahová firma musí mít náležitě vyškolené pracovníky a správně zvolenou technologii vyprošťování. To vede ke zkrácení doby omezení provozu a tím lze řešit i dobu pro zkrácení kolon. Dalším řešeným tématem bude intenzita provozu, která je důležitá při hodnocení v závislosti na počtu nehod i počtu zásahů a to v místech s nejvyšší intenzitou dopravy.
|
|
Analýza kritických míst křížení silniční a železniční dopravy v Jihomoravském kraji
Chlup, Daniel ; Ptáček, Petr (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provést analýzu třech autorem vybraných míst křížení silniční a železniční dopravy řízené institucemi Jihomoravského kraje. Jsou vybrány železniční přejezdy, na kterých došlo v posledních pěti letech ke střetu silničního a železničního vozidla s následkem úmrtí některého z účastníků. Dalším kritériem výběru přejezdu je typ použitého zabezpečovacího zařízení. Vybrané přejezdy zastupují základní, běžně používané typy. Je vybrán přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži, přejezd zabezpečený světelným zabezpečovacím zařízením a přejezd vybavený světelným zabezpečovacím zařízením doplněným o závorová břevna. Teoretická část se zabývá základními parametry železničních přejezdů, jejich dělením, číslováním, systémem funkce a značením pro účastníky provozu. V praktické části jsou použity matematické výpočty nezbytné pro posouzení bezpečnosti na vybraných přejezdech a stanovení možností odvrácení střetu oběma účastníky provozu. Nápravná opatření jsou navrhnuta pro všechny tři přejezdy s přihlédnutím k jejich finanční náročnosti. Pro vybrané přejezdy je vytvořen polygon s pomocí programu Virtual Crash 3.
|
|
Vyhodnocení legislativních předpisů pro speciální silniční přepravu mezi Českou republikou a Rakouskem, Německem, státy Beneluxu a Velkou Británií
Handová, Jitka ; Libertín, Josef (oponent) ; Kudláček, Jaroslav (vedoucí práce)
Predložená diplomová práce je zamerena na vyhodnocení legislativních predpisu pro speciální silnicní prepravu mezi Ceskou republikou a vybranými zememi Evropské unie. Pojem speciální preprava v této práci predstavuje preprava zvlášte težkých a nadrozmerných nákladu, které presahují limity povolené legislativou jednotlivých zemí a Evropské unie. Práce je zamerena predevším na normy, které upravují limitní rozmery, podmínky prepravy a prvky, které zajištují bezpecnou prepravu nákladu do cílových destinací – Nemecka, Rakouska, Belgie, Lucemburska, Nizozemska a Velké Británie. Výsledná práce se stane prehledem informací pro dopravce, které uplatní pri príprave a následné realizaci nadrozmerné a nadmerné prepravy nákladu do výše uvedených zemí. Výsledky práce mohou dále využít instituce vystupující na poli mezinárodní nákladní dopravy, policie nebo orgány verejné moci.
|
|
Vyproštění cisterny po nehodě na dálnici a rychlostní komunikaci; možné následné škody po nehodě
Moravcová, Pavlína ; Krajňák, Michal (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá správně zvolenou technologií a technikou při vyproštění a následném odtahu havarované cisterny. Neznalost konstrukce vozidla a špatně zvolená technologie má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup k této činnosti vede k minimalizaci škod po nehodě na samotném vozidle, vozovce a jejím okolí, ale i minimalizace kolon apod. Dalším řešeným tématem v práci bude konstrukce cisternových vozidel (návěsů, přívěsů), protože znalost konstrukce cisterny a přepravované látky, umožňuje rychlé a bezpečné vyproštění. Díky znalosti konstrukce havarované cisterny lze použít správnou vyprošťovací techniku, která bude v práci také probírána. Veškerá neznalost těchto věcí má za následek následné škody po nehodě. Tato práce se bude především, jak těmto následným škodám předcházet.
|
| |
|
Analýza a vyhodnocení nákladů autobusové linky regionální dopravy
Rypák, Tomáš ; Grund, David (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá analýzou a vyhodnotením prevádzkových nákladov autobusovej linky č. 107 s dôrazom na náklady na pohonné hmoty. V prvej časti sa venuje histórií a vzniku autobusovej dopravy, založeniu vybranej autobusovej spoločnosti a jej súčasným stavom. Druhá časť sa zaoberá vybranou autobusovou linkou č. 107. Tretia čast je venovaná analýze prevádzkových nákladov. Posledná časť navrhuje opatrenia eliminujúce náklady na spotrebu pohonných hmôt.
|
|
Znalecký standard č. x – stanovení výše nájmu náhradního vozidla
Kuře, Arnošt ; Zeman, Petr ; Libertín, Josef
Nový Znalecký standard č. X se doporučuje znalcům jako metodická pomůcka, sjednocující postup při výpočtu nájmu (půjčovného) náhradního vozidla. Standard využívá kalkulační a porovnávací metodu při stanovení obvyklé ceny nájemného při nájmu náhradního vozidla o celkové hmotnosti do 3,5 t, poskytnutého po dobu opravy za poškozené (opravované) vozidlo, nebo za vozidlo jehož oprava je neekonomická (totální škoda). Metodika standardu je využitelná i pro stanovení limitů náhrad při úhradě pojistných událostí pojišťovnami, čímž jsou limity náhrad škod po nehodě pro státní orgány přezkoumatelné a srovnatelné na bázi obvyklé ceny.
|
| |
|
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
|
| |