Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha kraje při financování dopravy v České republice na příkladu kraje Vysočina
Nováčková, Radka ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování finančních toků v oblasti financování dopravy v České republice a následně charakterizování úlohy kraje, která z tohoto systému vyplývá. Doprava je jedním z odvětví ekonomiky České republiky, kdy se její financování provádí z velké části prostřednictvím státního rozpočtu. Financování dopravy pak patří ke komplikovaným oblastem financování, kde jsou finanční toky složité. Ve většině krajů je doprava jednou z nejnáročnějších oblastí na finanční prostředky. Práce vytyčuje hlavní úkoly kraje v tomto systému a charakterizuje propojení kraje s ostatními subjekty působícími při financování dopravy. Následně se práce věnuje mechanismu financování dopravy v kraji Vysočina a zkoumá jeho roli v oblasti financování dopravy.
Regionální diferenciace rozvoje dopravní infrastruktury v ČR
Tichá, Eva ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní infrastrukturu v České republice a její vliv na regionální rozvoj. Dopravní infrastruktura má vliv na ekonomiku skrze dopravní služby, které vstupují do nákladů téměř u každého druhu zboží a služeb. Hlavní cílem práce zjistit, jaké dopady na rozvoj regionů mají dopravní infrastruktura a investice do ní. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou rozebrány teoretické dopady infrastruktury na ekonomiku a regionální rozvoj. Druhá část popisuje dopravní infrastrukturu v ČR. V třetí části je pozornost věnována vztahům dopravní infrastruktury k různým ekonomickým veličinám, které ovlivňují regionální ekonomiku. Dále bude zhodnocena efektivnost investic do dopravní infrastruktury v posledních několika letech. V závěru práce budou shrnuty výsledky.
Komparace stavu dopravní infrastruktury v krajích ČR a možnosti jejího rozvoje
Kadala, Richard ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení kvality dopravní infrastruktury. Hlavním cílem je srovnání krajů České republiky z hlediska kvality dopravní infrastruktury. Pro zpracování práce bylo využito informací ze strategických dokumentů vytvořených na krajské úrovni, dat Českého statistického úřadu a Ministerstva dopravy. Práce se zaměřuje na všechny typy dopravy, tj. na dopravu silniční, železniční, leteckou, vodní, a jako doplňkový typ dopravy bere dopravu cyklistickou. Pro každý kraj je zpracována analýza všech fungujících složek dopravy na jeho území. Části týkající se dopravy silniční a železniční jsou doplněny o výsledky provedených výpočtů na základě dostupných statistických dat. V práci jsou charakterizovány krajské strategie a jejich cíle v dopravní infrastruktuře. Na základě provedených analýz lze provést následující kategorizaci krajů z hlediska kvality dopravní infrastruktury. V celkovém hodnocení dopravní infrastruktury krajů dopadly nejlépe kraje Královéhradecký a Pardubický. Následovány byly Středočeským krajem, krajem Vysočina, Karlovarským krajem, Ústeckým krajem a krajem Jihočeským. V druhé polovině pořadí se umístily kraje Jihočeský, Liberecký, Plzeňský a Olomoucký. Poslední místa patří Jihomoravskému kraji, Moravskoslezskému kraji a Zlínskému kraji.
Analýza železniční infrastruktury v krajích
Mitáček, Jan ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám vývojem železniční infrastruktury, vlivem železnic na rozvoj regionů a rovněž popisuji současný stav a blízkou budoucnost železniční infrastruktury v České republice. Rovněž obecně charakterizuji Plzeňský a Moravskoslezský kraj a popisuji jejich železniční infrastrukturu. V praktické části této práce se zabývám určením rozdílů v železniční infrastruktuře v Plzeňském a Moravskoslezském kraji. Porovnávám nejen počty kilometrů železnice obecně, ale provádím komparaci jednokolejných železnic, dvoukolejných železnic, elektrizovaných tratí a koridorových tratí. Pomocí metody podobnosti a odlišnosti regionů porovnávám železniční infrastrukturu s počtem obyvatel krajů a také s rozlohou krajů.
Demografický a sociální rozvoj Jihočeského kraje
Petříková, Pavla ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce na základě provedené komplexní demografické analýzy definuje oblasti v Jihočeském kraji, kde dochází ke specifickému vývoji demografických ukazatelů a snaží se nalézt hlavní příčiny a důsledky těchto odlišností. Z pohledu stavu demografických ukazatelů je porovnáváno postavení Jihočeského kraje s ostatními kraji České republiky. Na základě zjištěných výsledů z provedené demografické analýzy je vypracována SWOT analýza demografického vývoje populace Jihočeského kraje. V závěrečné části je zkoumán vliv demografického vývoje na poskytování sociálních služeb pro staré a dopady na školský a zdravotnický systém v návaznosti na změny v demografické struktuře obyvatelstva JIC kraje.
Finanční aspekty výstavby rychlostního okruhu R1 (Pražský okruh)
Šmídková, Michaela ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výstavbou dopravních komunikací a jejich vlivem na okolní prostředí. Úvod práce nastiňuje důvody, které vedly k nárůstu významu silniční dopravy, dále se věnuje otázkám územního plánováním a dopravní politice. Také popisuje dopravu jako statek z pohledu veřejných financí a zmiňuje zvláštnosti při hodnocení dopravních projektů. Praktická část se zabývá tématem výstavby vnějšího silničního okruhu kolem Prahy. Práce se především zaměřuje na výstavbu severozápadního úseku Pražského okruhu. Zde jsou porovnávány dvě odlišné varianty, na jedné straně stojí dlouho prosazovaná jižní varianta, na straně druhé varianta novější a dle provedených hodnocení z některých hledisek také výhodnější varianta.
Možnosti využití prostředků z Evropského fondu regionálního rozvoje a Fondu soudržnosti pro řešení dopravní infrastruktury ve vybraném kraji (Zlínský).
Hanuš, Jan ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
První část práce se zabývá globálním aspektem dotací a dopravy. Tyto dva prvky hrají důležitou roli v integračních procesech. Vysvětluji jejich význam v souvislostech, o kterých se příliš nemluví. Dále se zabývám dopravní politikou EU. Poté zkoumám význam dopravy na makroekonomické úrovni v EU-27 včetně vlivu na životní prostředí. Analyzuji možnosti čerpání dotací v období po vstupu ČR do EU až do současnosti. Také charakterizuji dopravní infrastrukturu Zlínského kraje, abych mohl stanovit vhodné použití dotací. V stěžejní části práce analyzuji využití dotací podle operačních programů se zaměřením na efektivitu využití v mezikrajském srovnání a vyvozuji závěry. V poslední části práce popisuji konkrétní projekty s regionálním i mezinárodním významem. Popisuji, jaké jsou důvody vzniku daných projektů, programovou náplň ve struktuře operačního programu, podobu stavby samotné, rozsah spádových území, vliv na lokální ekonomiku a životní prostředí. Dále se zabývám financováním projektu a dopravním využitím.
VZTAHY CENY BYDLENÍ A EKONOMICKÝCH UKAZATELŮ
Pova, Patrik ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou státních zásahů do ekonomiky a jejich souvislostí s cenou bydlení. Jak intenzivní jsou vztahy mezi ekonomickými ukazateli a ukazateli ceny bydlení. Jakým způsobem ovlivňuje stát ekonomické aspekty a aspekty bydlení. Na základě statistického porovnání vztahů mezi jednotlivými ukazateli a modelování vzájemného ovlivňování těchto ukazatelů pojednává tato práce o vhodnosti státních zásahů. Hlavním aspektem je cena bydlení, která charakterizuje ekonomickou úroveň regionu. Regionem se konkrétně rozumí jednotlivé okresy NUTS 4. Zkoumání vztahů a jejich vzájemného ovlivňování má odpovědět na vhodnost státu tyto ukazatele regulovat a do nich zasahovat.
Průmyslové zóny a jejich úloha v rozvoji regionu se zaměřením na průmyslovou zónu Ostrava - Hrabová
Mačková, Lenka ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
V diplomové práci je nejprve popsán historický průběh vzniku průmyslových zón v ČR. Je zde shrnuta legislativa týkající se průmyslových zón. Práce se dále zabývá státními i nestátními nástroji podporující jejich vznik. Přibližuje základní pojmy, které se jich týkají a provádí klasifikaci průmyslových zón. V druhé části je práce zaměřena na Moravskoslezský kraj a okres Ostrava - město. Pomocí časových řad ukazatelů: registrované míry nezaměstnanosti, průměrné hrubé měsíční mzdy a migrace analyzuje jejich vývoj a posuzuje změny vývoje ukazatelů v souvislosti s výstavbou Průmyslové zóny Ostrava - Hrabová.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.