Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.
The Use of Games in Teaching English at Upper Primary Level
Forestová, Mahulena ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím her ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka pokouší o typologii her v obecné rovině, i rovině pedagogické a o charakteristiku metodologie využívání her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni. V praktické části se autorka, skrze metody kvantitativního výzkumu, zaměřuje na reálné použití her učiteli anglického jazyka na druhém stupni a pomocí dotazníků zjišťuje, zda se hry ve výuce anglického jazyka na druhém stupni využívají, do jaké míry a za jakým účelem. Dotazníkové šetření adresované žákům zjišťuje, zda je o hraní her při výuce anglického jazyka zájem a zda se na hru pohlíží jako na smysluplný didaktický nástroj. Kvalitativní výzkum pomocí pohovoru a pozorování má za cíl zjistit, jak je příprava a realizace her ve výuce anglického jazyka náročná a do jaké míry vnímají její smysluplnost účastníci, jak žáci tak i učitelé. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, výuka anglického jazyka na druhém stupni základní školy, adolescence
Developing Critical Literacy: Postcolonial Literature in English Lessons at Upper Secondary Schools
Helebrant, Šárka ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit využití postkoloniální literatury v rámci rozvoje kritické gramotnosti v hodinách anglického jazyka na středních školách, a zároveň zvýšení povědomí o problematice bývalých kolonií, především Jižní Afriky. Teoretická část práce se zaměřuje na současnou podobu metodologie výuky literatury, strategie čtení a kritické gramotnosti, včetně jejího vývoje a hodnocení. Teoretická část práce zároveň ustanovuje základy pro praktickou část, která se skládá z kvalitativního výzkumu, a zahrnuje vstupní test, vlastní výzkum, průběžnou reflexi a sebereflexi učitele a žáků, a závěrečný test. Výzkum naznačuje, že je na kritickou gramotnost pohlíženo rozdílně, s ohledem na různé odborníky a další související obory. Výzkum dále ukazuje, že hodnocení kritické gramotnosti je postaveno především na domněnkách specialistů, kteří se o téma kritické gramotnosti zajímají, a proto v současné době nejsou k dispozici žádné standardizované testy, které by kritickou gramotnost měřily. V neposlední řadě výzkum ukázal, že se využití postkoloniální literatury zdá být optimálním zdrojem pro zvyšování kritické gramotnosti studentů, protože obě oblasti zahrnují stejná témata. Tato práce prokazuje, že využití postkoloniální literatury a vhodných učebních strategií vede ke zvýšení kritické...
The Use of Documentary Films in English Language Lessons with High School Students
Kautská, Jana ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím dokumentárního filmu v hodinách anglického jazyka na střední škole. Práce se skládá z teoretické a praktické části, která je dále rozdělena na didaktickou a výzkumnou část. Teoretická část sestává ze čtyř hlavních témat: předmět a cíle současného vzdělávání a výuky angličtiny, použití multimédií ve výuce, autentické materiály ve výuce angličtiny a dokumentární film jako didaktická pomůcka. Na základě eklektické kombinace získaných teoretických poznatků, výukových přístupů a metod byly ve druhé - didaktické části práce, navrženy tři výukové materiály založené na dokumentárních filmech. Tyto materiály obsahují pracovní listy pro studenty, instrukce pro učitele, interaktivní prezentace pro online verzi výuky a další přídavné materiály do hodin angličtiny. Praktická část přinese testováním a hodnocením navržených materiálů odpovědi na výzkumné otázky a cíle výzkumu. Na základě testování navržených výukových materiálů v hodinách anglického jazyka je hlavním cílem práce zjistit, zda je dokumentární film a hodiny na něm založené efektivní pro výuku angličtiny (kde je pro nás hlavním kritériem to, zda vedou k naplnění obecných cílů jazykového vzdělávání a vzdělávání obecně) a jaké jsou hlavní výhody těchto hodin. Data získaná pro praktickou část této práce jsou založena...
Incorporating gender issues into EFL lessons
Štěpánová, Jitka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Cílem této práce je tvorba, realizace a evaluace vyučovacích hodin zabývajících se genderovou problematikou. Teoretická část diplomové práce přestavuje téma gender a zasazuje ho do kontextu školy. Věnuje se genderově citlivému vzdělávání i postupům, kterým lze genderová témata začlenit do výuky. Dále se tato část práce zabývá metodikou výuky založené na obsahově orientovaném přístupu. Na závěr popisuje plánování výuky pomocí metody Six-Ts a její následné reflexe s využitím modelu ALACT. Praktický část spočívá v plánování příprav na jednotlivé vyučovací hodiny a tvorbě pracovních listů pro žáky, jejichž obsah se odvíjí od genderových témat. Jednotlivé přípravy byly následně pilotovány na Obchodní Akademii Heroldovy sady. Popis průběhu a zhodnocení těchto hodin jsou rovněž obsahem této části, a to společně s praktickým doporučením pro obdobné hodiny, jenž vychází z pilotáže navržených příprav. Nakonec práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka i jiných cizích jazyků mají možnost poukázat na genderovou problematiku a současně rozvíjet jazykové dovednosti a kompetence svých studentů. Tato práce je přínosná, neboť nalézá řešení, jakým lze genderová témata začlenit do výuky anglického jazyka a nabízí ukázky této praxe. KLÍČOVÁ SLOVA angličtina jako cizí jazyk, EFL, výuka anglického jazyka, obsahově...
How teachers lead effective classroom discussions in English lessons at upper-secondary schools
Michálková, Lucie ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vedením diskuzí v hodinách anglického jazyka na středních školách. V teoretické části práce jsou na základě předchozího šetření popsány postupy zajišťující úspěšnou diskuzi. Praktická část práce zjišťuje, jak se učitelé v praxi vypořádávají s uvedením, průběhem a ukončením diskuze, a jak žáci hodnotí snahu svých učitelů. Výzkum je proveden metodou pozorování učitelů a jejich tříd, rozhovorů s učiteli a zpětnou vazbou od žáků provedenou dotazníky. Výsledky srovnávající teorii s reálnou praxí jsou uvedeny. Závěr práce shrnuje společné tendence i odlišnosti jednotlivých hodin, a efektivitu pozorovaných postupů. Klíčová slova: diskuze, vyučovací hodina, efektivnost, střední škola, vedení
Analytical assessment of grammar school pupil's ESL writings
Šiprová, Hedvika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Teoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...
Age-related variables in ELT training
Koutská, Iva ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...
Současné trendy ve vzdělávání a jejich aplikace v kvalifikačním studiu učitelů angličtiny
Dvořák, Bohuslav ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Straková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá celoživotním vzděláváním, jmenovitě programem poskytovaným Katedrou anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické jsou analyzována teoretická východiska dané problematiky a rovněž pohledy na trendy ve vybraných aspektech dané problematiky. Ve výzkumné části jsou shromážděna data o adekvátních programech z některých evropských zemí, stejně tak jako o adekvátních kurikulích z jiných vysokých škol v České republice a zahraničí. Jsou prezentovány a srovnávány výsledky pilotáže a dotazníkového šetření mezi úspěšnými účastníky programu celoživotního vzdělávání, které jsou následovány polostrukturovanými rozhovory. Byly taktéž vedeny polostrukturované rozhovory s vyučujícími v tomto programu. Získaná data jsou zpracována metodou obsahové analýzy a komparace, dále interpretována ve vztahu ke sledovanému programu a cíli práce. Cílem práce je zjistit, jak jsou strukturovány podobné programy v zahraničí, jaká byla očekávání našich účastníků, nakolik byla naplněna a zda považují program za kvalitní. Úkolem je také zjistit, jaký vliv má učitel na kvalitu programu. Na základě získaných dat pak je cílem navrhnout nové kurikulum programu celoživotního vzdělávání. Bylo zjištěno, že absolventi...
Czech-English cross-language mediation in EFL teaching and learning
Bartáková, Stanislava ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Cílem této práce je z různých úhlů pohledů představit pojem mediace, což je concept dobře zavedený v některých zemích, avšak jeho využití v českém prostředí není tak časté. Tato práce se snaží ukázat mediaci jako poutavou, efektivní a zajímavou výukovou aktivitu, která připravuje žáky na reálné mediační situace, ve kterých se využívá jak mateřský, tak cizí jazyk - v tomto případě angličtina. Tato práce je přínosná pro soubor mediačních aktivit, které navrhuje pro český context, kritéria hodnocení těchto aktivit a dotazníkové šetření v rámci českých a zahraničních učitelů, jenž shrnuje jejich postoj vůči mediaci a její roli ve výce anglického jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: jazyková mediace, překlad, mateřský jazyk ve výuce AJ

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.