Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Způsoby informování rodičů o kurikulární reformě při vstupu dětí do 1. ročníků
Checcacci, Pavlína ; Valenta, Josef (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má teoretický charakter, nezahrnuje žádná vlastní empirická šetření. Text shrnuje poznatky o kurikulární reformě školství v České republice a zaobírá se způsoby, jakými jsou rodiče o této události informováni na úrovní státní a školní. V textu jsou objasněny základní pojmy, které jsou v souvislosti s reformou užívány. Je věnována pozornost rolím, které ve vztahu ke škole zaujímají děti a rodiče. Tyto role se odráží na způsobech, jakým mezi sebou rodiče a škola komunikují a předávají si informace. Jelikož je informovanost rodičů považována za klíčový moment pro zdárnou implementaci reformy do škol, text se dále zaobírá způsoby poskytování a kvalitou informací v současné situaci. Dále je jeho snahou nahlédnout na způsoby předávání informací, které byly aplikovány při uskutečňování reforem v zahraničí, konkrétně ve Velké Británii a najít možnou inspiraci pro české prostředí.
Zážitková pedagogika a její místo ve škole
Slaninová, Gabriela ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Diplomovou práci lze zařadit svým zaměřením mezi teoreticko-empirické práce. Zabývá se zážitkovou pedagogikou v prostředí základní školy, střední školy a gymnázia. Je pokusem o empirickou sondu do těchto druhů škol, za účelem zjistit nejdříve zda tyto školy mají učitele, kteří aplikují zážitkovou pedagogiku do výchovně vzdělávacího procesu. Poté si kladu za cíl zjistit co učitelé konkrétně ze zážitkové pedagogiky ve škole využívají, co se jim osvědčilo, v čem vidí problém a zda se v zážitkové pedagogice dále vzdělávají. Toto zjištění by mohlo být přínosem pro ty pedagogy, kteří o aplikaci zážitkové pedagogiky ve své praxi uvažují. Pro šetření cílů výzkumu byla použita metoda dotazníku s parametrickými otázkami v kvantitativní části a metoda dotazníku s možností volných odpovědí v části kvalitativní. Průzkumem se prokázalo, že zážitkovou pedagogiku využívá ve své praxi méně než polovina dotazovaných učitelů, ačkoliv někteří z těch, kteří doposud zážitkovou pedagogiku nevyužívají, by do vyučovacího procesu zařazovali zážitkové aktivity rádi. Ponejvíce využívají učitelé aktivity na podporu skupinové práce a zlepšení mezilidských vztahů a potom tyto aktivity zarámují závěrečným rozborem, v přírodě zařazuje většina pedagogů fyzicky náročné výzvové aktivity a zkouší se svými žáky nácvik krizových situací s...
Výchova k občanství a průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Michalicová, Jitka ; Vališová, Alena (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Začlenění tematických oborů průřezových témat je nedílnou součástí tvorby školního vzdělávacího programu. Jednou z možností začlenění je integrace průřezového tématu do vzdělávacího oboru. Způsob, jak smysluplně začlenit průřezové téma Multikulturní výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova k občanství, předkládá tato práce. Uvedeny jsou též vhodné metody, učivo k realizaci tohoto průřezového tématu, včetně příkladu začlenění konkrétního tématu multikulturní výchovy do výuky.
Sociálně-pedagogické aspekty práce s klientem v Camphillském hnutí
Braunsteinová, Lucie ; Valenta, Josef (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tématem práce je Camphillské hnutí. Jeho postoj k člověku se speciálními potřebami, celostní přístup k pojetí péče jako léčebného a výchovně - vzdělávacího procesu a každodenního života v prostředí komunity. V první části pohlíží zpět ke kořenům a okolnostem vzniku první camphillské komunity sloužící v podstatě dodnes jako model pro další camphillské vesnice, které byly v průběhu následujících let až do současnosti vybudovány. Věnuje se vymezení hlavních principů, filosofickému zázemí a konsensuálním pravidlům tvořícím étos camphillského prostředí. Dále se zabývá postavením klienta a pečovatele, vnitřním uspořádáním života camphillského zařízení, včetně funkce rituálu v životě camphillského společenství. Předkládá výčet a charakteristiku poskytovaných terapií. Stručně popisuje některé aspekty ekonomiky, správy a řízení v praxi camphillských center jako součástí nadnárodní organizace. Poslední část je úvahou o vztahu klient - terapeut a rolemi, které účastníci této základní interakce v rámci camphillské komunity představují. Práci uzavírají náměty k hodnocení, které jsou uvedeny v podobě nestrukturovaného výčtu témat vnímaných aktuálně jako kontroverzní.
Osobnostní a sociální rozvoj klienta v terapeutické komunitě
Koderová, Kateřina ; Valenta, Josef (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část textu se zabývá drogovou závislostí a popisuje možnosti léčby závislosti se zvláštním zřetelem k psychoterapeutickým přístupům, které se běžně při práci s uživateli drog uplatňují. Další kapitoly shrnují dosavadní poznatky o terapeutické komunitě jako jedné z nejúčinnějších metod léčby a resocializace závislých. Terapeutická komunita je specifická forma skupinové terapie využívající sociální učení, demokratické rozhodování či terapeutický potenciál samotných klientů. Léčebný proces se zaměřuje na osobnostní a sociální rozvoj jedince vedoucí ke komplexní změně životního stylu. Těchto cílů je dosahováno pomocí různých prostředků a nástrojů zahrnujících strukturovaný program, režim či jednotlivé aktivity komunity. Praktická část této práce popisuje provedené empirické šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak klienti vnímají svůj osobnostní a sociální rozvoj v terapeutické komunitě a jak se na stejný jev dívají jejich terapeuti.
Průřezové téma Mediální výchova pro základní vzdělávání
Havelková, Blanka ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Soucástí našeho života jsou média, která nám zprostredkovávají informace, nabízejí nám ruzné produkty, ovlivnují náš život a výrazne nám do nej zasahují. Ve stále vetší míre se tak ukazuje, že jedinec v dnešní spolecnosti by mel být vybaven mediální gramotností, která se prosazuje jako jedna ze základních kompetencí. Její zarazení bylo institucionalizováno do podoby mediální výchovy, která se realizuje jako samostatný vyucovací predmet nebo jako soucást predmetu jiných. V rámci reformních snah byla mediální výchova zarazena jako prurezové téma do Rámcového vzdelávacího programu pro základní vzdelávání, na jehož základe musely mít školy zpracovány školní vzdelávací programy do zárí 2007. Cílem mediální výchovy je priblížit, jak fungují mediální texty, vysvetlit, jak se podílejí na vytvárení významu, vyložit, jak fungují mediální organizace a popsat, jak se publikum zmocnuje mediálních produktu, technologií a institucí a dodává jim význam. Cílem empirického šetrení, provedeného v ríjnu a v listopadu 2007, bylo zjistit, jaké mají ucitelé postoje k zaclenení mediální výchovy a jak si školy poradily s jejím zaclenením.
Globální a rozvojová výchova v rámci školního kurikula
Kabelková, Magdalena ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tématech globální a rozvojové výchovy a o jejím místě v Rámcovém vzdělávacím programu. Ukazuje, jakým způsobem lze zavést nebo podpoři t tuto výchovu ve vyučování a popisuje organizační formy a metody, které jsou pro ni vhodné. V závěru srovnává globální a rozvojovou výchovu v Čechách a v Norsku.
Mediální výchovou k mediální gramotnosti
Benešová, Pavla ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce Mediální výchovou k mediální gramotnosti se zabývá novým tématem ve vzdělávání - mediální výchovou. První část práce se věnuje stručné historii mediální výchovy ve světě a zaváděním mediální výchovy v českém prostředí. Práce přibližuje problematiku mediální gramotnosti a představuje mediální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu. Z ryze didaktického hlediska je mediální výchova představena v kapitole Principiální elementy výstavby metodiky a v kapitole Metody mediální výchovy. Druhá část práce pojednává o vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy a s tím spojených projektech nestátních organizací. Tato část práce dále nabízí přehled metodických příruček, které byly publikovány pro výuku mediální výchovy v českém školství. V závěrečné kapitole jsou tři stěžejní metodické příručky porovnány.
Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice
Trantová, Kamila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Tato práce "Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice" se na základě prostudované literatury a zkušeností autorky pokouší popsat systém zážitkové pedagogiky, její historii a základní principy. Dále se zabývá hrou v roli, jako stěžejní metodou výchovné dramatiky. Z dostupné literatury vybírá klíčové pojmy a snaží se poukázat na možné typy hraní rolí ve výchově a jejich možný přínos i rizika. Ve čtvrté kapitole je naznačeno, jak se hra v roli objevuje v zážitkové pedagogice. Autorka se pokouší i o vlastní systemizaci.
Průřezové téma Environmentální výchova ve školních vzdělávacích programech a praxi základních škol
Veverková, Magdalena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Průřezové téma Environmentální výchova ve školních vzdělávacích programech a praxi základních škol se danou problematikou zabývá globálně. Řeší otázku životního prostředí a vztahu člověka k němu, kurikulární reformu jako celek, podrobněji se pak zabývá průřezovým tématem Environmentální výchova v rámcovém a školním vzdělávacím programu. Následně provedená empirická sonda přináší informace o zařazení tohoto průřezového tématu do školních vzdělávacích programů a o jeho praktickém využití na vybraných základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.