Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.
Marketingová strategie letecké údržbové organizace
Závorka, Jakub ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sestavením marketingového plánu a strategie ve společnosti Job Air Technic a.s.. Teoretická část nastiňuje základní informace týkající se marketingu samotného, dále pak marketingové plánování a postupy. V další fázi této práce následuje charakteristika dané společnosti a vypracování marketingového plánu a strategie pro její reálné využití.
Development in pure jet engine and production survey
Štefanovič, Peter ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The main object of this bachelor thesis is a comprehensive review of jet engines. The thesis briefly explains the broad issue of gas turbines in terms of their operation and various advantages and disadvantages. Then it presents particular application areas. At the beginning it notes the history and introduction of jet engines to the significant field of aviation. The main part focuses also on the current manufacturing of individual types of engines with technical data. In the last section there are classified provisional steps which could affect or improve some parameters. In the end of the bachelor thesis trends and developments are suggested.
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Vytvoření CAMO (Continuing Airworthiness Management Organization) v prostředí malé organizace
Medeová, Veronika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zachování letové způsobilosti letadel, která je z velké části limitována časem, počtem nalétaných hodin nebo počtem přistání. Na základě údajů o náletu letadla jsou vykonávány plánované servisy nebo výměny jednotlivých dílů. Veškeré organizace oprávněné provádět tyto servisní činnosti, musí být držiteli osvědčení vydaného dle předpisu Part M, resp. podle její Podčásti G. Organizace, které jsou oprávněny poskytovat sledování letové způsobilosti se označují jako CAMO (Continuing Airworthiness Management Organization). Cílem mé práce je vytvořit CAMO pro malou společnost provozující jeden až tři letouny kategorie CS-23 a popis předpisů a požadavků, které musí tato organizace splňovat pro úspěšné řízení zachování letové způsobilosti.
Systémy brzdění letadel
Bulko, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Záverečná bakalárska práca sa zaoberá problematikou brzdenia letúnov. Popisuje jednotlivé systémy brzdenia a na schémach vysvetľuje ich funkciu a použitie. Ďalej uvádza hlavné výhody a nevýhody týchto systémov s ich následným ich porovnaním. Súčasťou práce je prehľad brzdiacich systémov, ktoré používajú dopravné letúny s prepravnou kapacitou nad sto pasažierov. Ďalej je analyzovaný vývoj veľkosti brzdnej sily týchto letúnov.
Údržba leteckých turbínových motorů
Drápal, Stanislav ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou údržby leteckých turbínových motorů. V první části je čtenář seznámen s historickými souvislostmi, principem funkce a s jednotlivými typy turbínových motorů. Druhá část se zabývá cíli údržby, popisuje a porovnává jednotlivé koncepty a poukazuje na moderní trendy v této oblasti. Poslední část popisuje praktický postup provádění generálních oprav proudových leteckých motorů v podniku Letecké opravny Malešice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.