|
Rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku
Prchlá, Lucie ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat význam pravidelného cvičení dětí předškolního věku se zaměřením na flexibilitu. Teoretická část se věnuje celkovému vývoji dítěte v předškolním období, popisuje biologický a psychický vývoj, cíl tělesné výchovy a cvičení v mateřské škole, možnosti pohybu v předškolních zařízeních, pohybové činnosti v různém prostředí v průběhu celého dne. Je zde zdokumentováno, kde všude lze zařadit pohybové aktivity do každodenního života v mateřské škole. V praktické části jsou srovnávány dvě skupiny dětí na počátku a na konci pohybového kurzu a jsou zaznamenány hodnoty ovlivněné cvičením. Zaměřila jsem se na zjištění, zda se již v předškolním věku může pravidelným a dlouhodobým cvičením dosáhnout zlepšení kloubní pohyblivosti, prodloužení délky zkrácených svalů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Tělesný růst a výkonnost předškolních dětí ve vztahu k pohybovému režimu dětí
Kohoutová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním úrovně tělesného růstu a základních motorických schopností předškolních dětí, jejich pohybového režimu i podmínek pro pohybové činnosti ve dvou mateřských školách se sídlem v různých lokalitách (ve velkoměstě a v malém městě). Cílem práce bylo zjistit úroveň růstu a motorické výkonnosti ve vztahu k pohybovému režimu předškolních dětí v místě bydliště. Studie se zúčastnilo 116 dětí ve věku 4 - 6 let. Úroveň fyzického růstu byla zjišťována měřením somatických charakteristik dětí (výška, hmotnost, BMI). Zjištěné údaje byly porovnány s percentilovými grafy. Pro určení úrovně motorické výkonnosti byly použity motorické testy. Běh na 20 m s pevným startem pro testování běžecké rychlosti, pro zjištění úrovně dynamické síly dolních končetin skok do dálky z místa sounož a pro zjištění úrovně dynamické síly horních končetin hod míčkem pravou i levou rukou. Tyto testy zároveň vypovídají o úrovni pohybových dovedností dětí. Pro zmapování podmínek pro pohybový rozvoj dětí byla provedena analýza podmínek v obou obcích i zúčastněných mateřských škol a také analýza školních vzdělávacích plánů mateřských škol. Pro zjištění rozložení pravidelného pohybového režimu dětí bylo provedeno dotazníkové šetření s rodiči dětí, byl prozkoumán režim obou mateřských škol. Výsledky ukazují...
|
| |
| |
| |
|
Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1.stupni základní školy
Šašková, Veronika ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Na základě analýzy školních vzdělávacích programů a získaných výpovědí učitelů ve své práci zjišťuji a ověřuji zastoupení atletiky na 1. stupni základních škol. Název diplomové práce: Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1. stupni základní školy Zpracovala: Veronika Šašková Vedoucí diplomové práce: Mgr. Zdeňka Engelthalerová Cíle práce: Zjistit postavení atletiky na 1. stupni ZŠ Klíčová slova: atletika, mladší školní věk, rámcový vzdělávací program, osnovy Základní škola, školní vzdělávací program
|
|
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Mirovská, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu zjišťování úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, tedy dětí ve věku 6 - 11 let. Testování probíhalo na dvou školách, škole v Praze - ZŠ Kladská 1 a škole ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem. Dále jsem se věnovala rozdílnosti výsledků mezi pražskou a mimopražskou školou a rozdílnosti mezi výsledky sportujících a nesportujících žáků Pro účely testování jsem použila testovou baterii UNIFITTEST. V rámci testování jsem použila těchto testů: skok do dálky s odrazem z místa, leh-sedy/60 vteřin a vytrvalostní člunkový běh. Získané výsledky jsem zasadila do norem, určených v roce 1993 Měkotou a Kovářem. KLÍČOVÁ SLOVA: pohybové schopnosti, žák mladšího školního věku, UNIFITTEST (6-60), motorické testy
|
| |
|
Úspěchy našich sportovců na paralympijských hrách
Brůžková, Anna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Úspěchy našich sportovců na paralympijských hrách AUTOR: Bc. Anna Brůžková KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na úspěchy našich sportovců na paralympijských hrách. Práce je členěná do několika kapitol, které jsou věnovány problematice týkající se vymezení základních pojmů, historii sportovních aktivit tělesně postižených a historickému pohledu na paralympijské hry. Dále jsem se zaměřila na popis jednotlivých sportů, které jsou na letních i zimních paralympijských hrách. Jednou z důležitých kapitol je klasifikace postižení a jeho aplikace do daných sportů. V kapitole s názvem úspěchy našich sportovců zjišťujeme, jaké hry jsou pro ČR nejúspěšnější, ve kterém sportovním odvětví jsme nejlepší, jaké postižení a pohlaví dominuje v zisku medailí a nakonec, kdo je náš neúspěšnější paralympionik. KLÍČOVÁ SLOVA: postižení, paralympijské hry, historie, úspěchy, sportovci
|
|
Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku
Slípková, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy
|