Název:
Řízení robotického šachového manipulátoru
Překlad názvu:
Controlling a Robotic Chess Manipulator
Autoři:
Kapustík, Boris ; Kruliš, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] In this thesis, we will use Kinect v2 (from Microsoft Corporation), Stockfish (one of the highest-ranking chess engines), and a custom-made robotic crane capable of accepting simple commands to move across a 3-dimensional plane. The objective is to integrate software for boardgame (Chess) tracking using an easily accessible camera and depth sensor developed by Roman Staněk with an open-source chess engine to create a simple chess robot. Thanks to the tracing, the robot will have the ability to interact with users. The output will be a desktop application for controlling and configuring the robot, switching between game modes, and tracking the game. It will also require creating a virtual mock of the robotic crane to simplify testing and further development.V této práci použijeme Kinect v2 (od Microsoft Corporation), Stockfish (jeden z nej- lépe hodnocených šachových programů), a na zakázku vyrobený robotický manipulátor schopný přijímat jednoduché příkazy k pohybu po 3-rozměrné rovině. Cílem je integrovat software pro sledování deskových her (šachy) pomocí snadno dostupné kamery a hloub- kového senzoru vyvinutýho Romanemem Stankem s open-source šachovým enginem k vytvoření jednoduchého šachového robota. Díky sledování, robot bude mít schopnost ko- munikovat s uživateli. Výstupem bude desktopová aplikace pro ovládání a konfiguraci robota, přepínání mezi herními režimy a sledování hry. Bude to také vyžadovat vytvoření virtuální napodobeniny robotického jeřábu pro zjednodušení testování a dalšího vývoje.
Klíčová slova:
Kinect|integrace|počítačové vidění|Soubory mapované paměti|robotický šachy hrající manipulátor|Meziprocesová komunikace; Kinect|integration|computer vision|memory-mapped files|robotic chess-playing manipulator|inter-process communication