Název:
Láska v srdci Prahy: zkoumání vnímání romantické lásky mezi pražskou mládeží
Překlad názvu:
Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth
Autoři:
Kosová, Julie ; Kovtiak, Elisabeth (vedoucí práce) ; Němcová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Abstrakt: Romantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově teorii milostného trojúhelníku ve smyslu intimity, vášně a závazku a jak se liší mezi místními Čechy a cizinci žijícími v Česku. K získání dat, která jsou dále analyzována prostřednictvím tematické analýzy, je v ohniskových skupinách použita metoda elicitace fotografií pomocí reklam. Zohledňuje také témata genderových stereotypů, diverzity a komercializace. Zjištění ukazují, že účastníci uváděli tři výše zmíněné pilíře lásky, přičemž nejdůležitější byl závazek a nejméně vášeň. Dále bylo zřejmé, že genderové stereotypy přispívají k tomu, jak účastníci vnímají genderové role v rámci romantického vztahu.
Klíčová slova:
komercializace a komodifikace; reklamní kampaně; čistá láska; advertising campaigns; commercialisation and commodification; pure love