Název:
Jazyk pro zadávání příběhových her
Překlad názvu:
A Language for Programming the Adventure Games
Autoři:
Koudelka, Petr ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce pojednává o návrhu a realizaci programovacího jazyku, určeného pro tvorbu příběhových her. Tento jazyk měl být vhodný pro uživatele bez znalosti programování. Čtenář je nejdříve uveden do problematiky příběhových her a seznámen s jejich historií. Poté se dozvídá, že vzniklý jazyk je interpretovaný imperativní jazyk nesoucí prvky strukturovaných a nestrukturovaných jazyků. Jazyk je pojmenován AGScript. Součástí výsledné práce je i interpret tohoto jazyka. V další fázi práce byla vytvořena demonstrační aplikace za pomocí prostředků jazyka AGScript. Tato aplikace byla inspirována knižní předlohou Čaroděj z ohňové hory. Tímto byla ověřena použitelnost jazyka. V poslední fázi byly provedeny dva experimenty. První experiment měl za úkol ověřit pochopitelnost srozumitelnost jazyka. Výsledek byl kladný. Druhý zkoumal demonstrační aplikaci.
This thesis deals with design and realization of programming language for adventure games programming. This language was supposed to been suitable for users without knowledge of programming. Reader is introduced to problematic of adventure games and there history. Then a reader is informed that the created language is interpreted imperative programming language, with elements of structured and unstructured languages. The name of designed language is AGScript. Interpret was also created as a part of this thesis. Next phase was creation of demonstration application with use of AGScript. This application was inspired by a book called The Warlock of The Firetop Mountain. With this, usability of AGScript was verified. Last phase of the thesis consists of two experiments. The aim of first experiment was confirmation of comprehensibility of AGScript. The result was positive. The second experiment was inquiring demonstration application. Keywords
Klíčová slova:
Programovací jazyk; příběhové hry; tvorba her.; adventure games; games creation.; Programming language
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55734