Název:
Vodíkové technologie pro ekologické energetické hospodářství v dopravě
Překlad názvu:
Hydrogen technology as a clean energy solution
Autoři:
Pavliska, Vojtěch ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Postupný přechod k obnovitelným zdrojům energie je jednou z hlavních věcí, které musí lidstvo v současné době řešit. Nejedná se pouze o výrobu elektrické energie, ale také o dopravní prostředky. Znečištění ovzduší ve větších městech je z velké většiny způsobeno automobilovou dopravou, která je zároveň zodpovědná za nemalé procento produkce skleníkových plynů. Z těchto důvodů je zásadní hledat šetrnější a udržitelnější způsoby pohonu motorových vozidel. Průmyslově vyráběný vodík je jednou ze slibných variant náhrady fosilních paliv. Tato práce popisuje aplikaci vodíkových technologií pro autobusy městské hromadné dopravy. Přináší ukázky některých existujících vozidel a jejich srovnání s běžně používanými druhy hromadné dopravy.
Gradual transition towards renewable sources of energy should be one of the main concerns of today’s society. This does not only concern the production of electricity but also automotive industry. Transportation is the main cause of air pollution in bigger cities and is also responsible for a solid percentage of green-house gases production. For these reasons, it is key to seek more sustainable and eco-friendly ways of motorized vehicles propulsion. Artificially produced hydrogen is one of the more promising alternatives to fossil fuels. This thesis describes the application of fuel cell technology for city busses. It presents some existing examples of hydrogen busses and their comparison with common means of mass transportation.
Klíčová slova:
alternativní energie; ekologická doprava; palivový článek; Vodík; vodíkový autobus; alternative energy; eco-friendly transportation; fuel cell; Hydrogen; hydrogen bus
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/83407