host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Rigorózní práce
> Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Informace
Soubory
Název:
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Překlad názvu:
Tactile perception children with severe visual impairment through application of STIP test
Autoři:
Kramosilová, Zuzana
;
Květoňová, Lea
(vedoucí práce) ;
Šumníková, Pavlína
(oponent)
Typ dokumentu:
Rigorózní práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration.
Klíčová slova:
Braillovo bodové písmo
;
dítě (žák) se zrakovým postižením
;
hmat
;
hmatové vnímání
;
integrace
;
mladší školní věk
;
možnosti vzdělávání dítěte v ČR (školský systém)
;
poznávací procesy
;
předškolní věk
;
socializace
;
sociální učení a osobnost zrakově postiženého jedince
;
starší školní věk
;
těžké zrakové postižení
;
Zrakové postižení
;
zrakové vady
;
školní úspěšnost dítěte se zrakovým postižením
;
Braille
;
child
;
cognitive process
;
Czech education system (educational system)
;
early school age
;
integration
;
old school age
;
personality visually impairment individuals
;
preschool age
;
school success children with visual impairment
;
sense of touch
;
serious visual impairment
;
socialization
;
touch perception
;
visual handicap
;
Visually impaired
;
visually impaired student
Instituce:
Fakulty UK (VŠKP) (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45361
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-537422
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Univerzita Karlova
>
Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Rigorózní práce
Záznam vytvořen dne 2023-12-17, naposledy upraven 2023-12-17.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet