Název:
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Překlad názvu:
Media images of political leaders - 2010 Elections
Autoři:
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.This thesis titled The Media Images of Political Leaders - 2010 Elections focuses on descriptions and depictions of Czech political leaders, Vojtěch Filip, Jiří Paroubek, Petr Nečas, Radek John and Karel Schwarzenberg in printed press. The thesis contains an introduction of the leaders and the parties which they led during the 2010 parliamentary elections. The thesis shows the differing images of the leaders in various media. It contains a quantitative content analysis of MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo and Blesk daily newspapers in the pre-election period between 1 April and 27 May 2010, examining the frequency of informing about the leaders, differences in their presentation and attention given to each of them. The content and tone of individual articles has been examined as well. The thesis also analyses the ratios between informing about the individual leaders and other topics in each newspaper. The theoretical concept of the thesis is media communication in relation to politics. Political communication is examined from the view of the theory of political parallelism and the influence of media on politics.
Klíčová slova:
amerikanizace; kvantitativní obsahová analýza; mediální obraz; personalizace politiky; politický lídr; politický paralelismus; tištěná média; volby; americanization; elections; media image; personalization of politics; political leader; political parallelism; printed media; quantitative content analysis