Název:
"Ale negerská krev se v něm přeci jen nezapřela": Mechanismus lynčování v Srpnovém světle Williama Faulknera
Překlad názvu:
"It must have been the nigger blood in him": The Mechanism of Lynching in William Faulkner's Light in August
Autoři:
Matoušková, Magdalena ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Race and the American South are inseparable from both the literary work of William Faulkner and the practice of lynching. The aim of this thesis is to analyze the mechanism of lynching in Faulkner's novel Light in August. Lynching served as a racial and social control tool to scare Black Americans into submission and acceptance of a lower social rank. Black people were cruelly treated - shot, beaten, burned alive, tortured, or hung from trees. The thesis argues that the character Joe Christmas from Light in August is a victim of such practice when he is hunted and shot on the pretense of being a Black criminal. The thesis explores how his identity has been created by the communities - first as a Black man and then as a Black criminal. From his early childhood, Joe Christmas has passed through different communities that created assumptions about his racial origin. Since his race is never revealed in the book and Joe is unsure of it himself, his racial identity is socially constructed as a Black man. His Blackness is further stereotyped by two myths - the myth of the tragic mulatto and the myth of the Black rapist. The myth of the tragic mulatto is based on the notion that a person of mixed Black and white origin does not belong anywhere and is doomed to end tragically. The idea of the Black rapist...Téma rasy a amerického Jihu je neoddělitelné jak od díla Williama Faulknera, tak od praktiky lynčování. Cílem této práce je analýza mechanismu lynčování ve Faulknerově románu Srpnové světlo. Lynčování sloužilo jako nástroj rasové a společenské kontroly, který měl zastrašit černošské obyvatelstvo Ameriky, aby se podřídilo a dostalo se na nižší společenskou úroveň. S černochy bylo krutě zacházeno - byli stříleni, biti, páleni zaživa, mučeni nebo věšeni na stromy. Argument práce je takový, že postava Joe Christmase z románu Srpnové světlo je obětí těchto praktik - je pronásledován a zastřelen pod záminkou, že je "černošský zločinec". Práce zkoumá, jak byla jeho identita vytvořena komunitami - nejprve jako černocha a poté jako černošského zločince. Joe Christmas byl od raného dětství součástí různých komunit, které vytvářely domněnky o jeho rasovém původu. Vzhledem k tomu, že jeho rasový původ není v knize nikdy odhalen a Joe sám si jím není jistý, je jeho rasová identita sociálně konstruována jako černošská. Jeho černošství je dále stereotypizováno dvěma mýty - mýtem tragického mulata a mýtem černého násilníka. Mýtus tragického mulata vychází z představy, že člověk smíšeného černošského a bělošského původu nepatří nikam a je odsouzen k tragickému konci. Představa černého násilníka je obzvláště...
Klíčová slova:
William Faulkner|lynčování|bílá nadřazenost|rasa|Jižní Spojené státy americké|Srpnové světlo; William Faulkner|lynching|white supremacy|race|Southern United States|Light in August