Název:
Typologie účastníků seznamovacích reality show
Překlad názvu:
Typology of participants in dating reality shows
Autoři:
Hořtová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá typy postav vyskytující se v seznamovacích reality TV pořadech. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží prozkoumat, zda se v tomto žánru pořadů objevují určité typy účastníků, které se opakují a je tedy možné je zařadit do určitého typu. Teoretická část práce se zabývá emocionalitou v RTV, komodifikací emocí a také přibližuje tento žánr skrze jeho historii a okolnosti jeho vzniku. V metodologické části práce je představena typologie postmoderních osobností Zygmunta Baumana, jež je později využita při interpretaci vzniklých typů. Dále je popsána použitá výzkumná metoda zakotvené teorie. V praktické částí diplomové práce je pak popsán samotný výzkum, jež je následně usouvztažněn s Baumanovou typologií, jsou popsány jednotlivé vzniklé typy a při interpretaci dat je zohledněn také pojem emocionální komodity.This thesis examines the types of characters appearing on dating reality TV shows. Based on qualitative research, it tries to examine whether certain types of participants appear in this genre, if they are repeated and therefore it is possible to classify them into a certain type. The theoretical part of the work deals with emotionality in RTV, the commodification of emotions and also approaches this genre through its history and the circumstances of its creation. In the methodological part of the thesis, Zygmunt Bauman's typology of postmodern personalities is presented and is later used in the interpretation of the types that have arisen. Further, the applied research method of grounded theory is described. In the practical part of the thesis, the research itself is described, which is then related to Bauman's typology, the individual types that have arisen are described, and the concept of emodity is also taken into account when interpreting the data.
Klíčová slova:
emocionalita; emodity; komodifikace emocí; metoda zakotvené teorie; Reality TV; seznamovací pořady; typologie osobností; účastníci reality TV; commodification of emotions; dating shows; emodity; emotionality; grounded theory method; Reality TV; reality TV participants; typology of personalities