Název:
Influencer marketing: současná teorie a praxe na českém trhu
Překlad názvu:
Influencer marketing: contemporary theory and practice on the Czech market
Autoři:
Vedralová, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem influencerů a influencer marketingu v České republice. Jejím cílem je vymezit teoretický rámec influencer marketingu a následně ověřit, zda praxe odpovídá vymezenému teoretickému rámci. Nejdříve práce pojednává o public relations, propagandě, dvoustupňovém modelu komunikace a názorových vůdcích. Následně je definován influencer a influencer marketing, jsou představeny sociální sítě a vymezeno, kolik Čechů tráví čas na internetu, sociálních sítích a na kterých přesně. V poslední časti je práce zaměřená na analýzu akademických prací mladších čtyři roky pro zachování aktuálnosti tématu. Poznatky z analýzy akademických prací jsou poté porovnány s ukázkami influencer marketingu na sociální sítí Instagram.This bachelor thesis deals with the phenomenon of influencers and influencer marketing in the Czech Republic. Its goal is to define the theoretical framework of influencer marketing and then verify whether the practice corresponds to the defined theoretical framework. First, the work discusses public relations, propaganda, the two-level model of communication, and opinion leaders. Subsequently, influencer and influencer marketing are defined, social networks are introduced and statistics of Czech users on the internet and social networks is defined. In the last part, the work is focused on the analysis of academic works younger than four years in order to keep the topic up-to- date. Findings from the analysis of academic papers are then compared with examples of influencer marketing on the Instagram.
Klíčová slova:
Influencer; influencer marketing; Instagram; názoroví vůdci; sociální média; sociální sítě; spolupráce; Influencer; influencer marketing; Instagram; opinion leaders; social media; social networks; spolupráce