Název:
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Překlad názvu:
Implementation of Health Education into the school educational program of the church school
Autoři:
Zárubová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá implementací Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální význam vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jeho důležitost a provázanost ve formálním a neformálním kurikulu Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, o vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a didaktické transformaci školního kurikula do edukační reality. Další část je věnována představení augustiniánské školy, augustiniánské pedagogiky a významných dokumentů školy. V závěru je zpracována implementace Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Cílem praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a rodiči dětí a žáků augustiniánské školy zjistit jaké mají povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jak vnímají jeho význam a jak hodnotí implementaci témat vzdělávacího oboru ve škole. Součástí šetření je polostrukturovaný rozhovor s ředitelem školy, který je současně pedagogem a třídním učitelem, ale také zakladatelem školy a významným představitelem České provincie řádu sv. Augustina. Závěr práce obsahuje vyhodnocení...This thesis deals with the implementation of Health Education in the school curriculum of a church school. The aim of the thesis is to map the current relevance of Health Education, its importance and interdependence in the formal and informal curriculum of St. Augustine's schools - kindergarten, primary school and high school. The theoretical part contains basic information about the educational field of Man and Health, the educational field of Health Education and the didactic transformation of the school curriculum into educational reality. Another part is dedicated to the introduction of Augustinian schools, Augustinian pedagogy and important documents of the school. The final part explains the implementation of Education for Health in the school curricula of the kindergarten, primary school, and St. Augustine's Gymnasium. The aim of the practical part is to find out, through a questionnaire survey among pedagogical and non-teaching staff and parents of children, pupils and students of Augustinian schools, what their awareness of the content of Health Education is, how they perceive its importance and evaluate the implementation of Health Education in schools. The survey includes a semi-structured interview with the headmaster of the school, who is also a teacher and a class teacher, as well as...
Klíčová slova:
církevní škola; didaktika výchovy ke zdraví; Duchovní program školy; klíčové kompetence; náboženství; průřezová témata; sociální gramotnost; Výchova ke zdraví; zdravotní a bezpečnostní gramotnost; ŠVP; church school; cross - sectional topics; didactics of health education; health and safety literacy; Health education; key competencies; religion; SEP; social literacy; spiritual school program