Název:
Umělá inteligence pro strategické hry
Překlad názvu:
Artificial Intelligence for Strategy Games
Autoři:
Ščevik, Ľuboš ; Herout, Adam (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [slo][eng]
Táto bakalárska práca sa zaoberá umelou inteligenciou pre strategické hry. Aby som mohol demonštrovať danú umelá inteligenciu, tak som vytvoril aj 2D strategickú hru v reálnom čase. Pri tvorbe umelej inteligencie sa využila metóda Monte Carlo a to tak, že sa vygenerovalo množstvo plánov pre umelú inteligenciu a následne jej protivníka. Tieto plány sa otestovanili v simulovaných bitkách a najlepší plán sa uložil a implementoval v samotnej hre. Hra, spolu s umelou inteligenciou, bola vytvorená v hernom engine Unity.
This bachelor thesis deals with artificial intelligence for strategy games. To be able to demonstrate the AI, I also created a 2D real-time strategy game. The Monte Carlo method played a part in the creation of this AI. It started by generating plans for the AI, then plans for its opponent. It used these plans during the simulations of battles. In the end it chose the most effective plan, which was then implemented in the game. The game, along with artificial intelligence, was created in the Unity game engine.
Klíčová slova:
Artificial intelligence; Lanchester; Lanchester Square Law; Minmax; Monte Carlo; Real-Time strategic game; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/208253