Název:
Pohybové aktivity v edukačním procesu základních škol
Překlad názvu:
Physical activities in the educational process at grammar schools
Autoři:
Bláhová, Adéla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (česky): Bakalářská práce se zabývá zapojováním pohybových aktivit do edukačního procesu na základních školách. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k pohybovým aktivitám na základních školách. Teoretická část vyloží, co jsou pohybové aktivity, jejich druhy, a pokusí se odpovědět na otázku, proč je důležité pohybové aktivity zapojovat do výuky nejen Tělesné výchovy. V práci jsou také uvedeny možnosti k pohybovému vyžití mimo rámec školní edukace, v souvislostech s volnočasovými a zájmovými aktivitami. Cílem této práce je popsat možnosti k realizaci pohybových aktivit, které mohou školy využívat pro své žáky v rámci edukačního procesu. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Praktická část využívá výsledků získaných na základě empirického šetření rozesílané základním školám, kde zjišťuje, jaké pohybové aktivity v rámci edukačního procesu základní školy využívají. Z empirického šetření je vytvořeno grafické znázornění získaných odpovědí od respondentů ze základních škol.(in English): This bachelor thesis deals with the involvement of physical activities in the educational process in primary schools. The first part of this thesis clarifies the theoretical basis that relates to physical activities in primary schools. The theoretical part explains what physical activities are, their types, and tries to answer the question why it is important to involve physical activities in the teaching of not only physical education. The thesis also presents opportunities for physical activities outside of school education, in connection with leisure activities and hobbies. The aim of this thesis is to describe the possibilities for the implementation of physical activities that schools can use for their students in the educational process. These theoretical findings are further applied in the practical part. The practical part uses the results obtained on the basis of an empirical survey sent to primary schools, where it finds out what physical activities they use in primary schools. An empirical survey is a base for creation of graphical representation of the answers obtained from respondents from primary schools.
Klíčová slova:
Pohybové aktivity|školní pohybové aktivity|základní škola|edukační proces|tělesná výchova; Physical activity|school physical activity|primary school|educational process|physical education