Název:
České parlamentní volby v zahraničních médiích
Překlad názvu:
Czech parliamentary elections in foreign media
Autoři:
Svobodová, Natálie ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021 v kontextu vybraných zahraničních médií. Hlavním cílem práce je samotné zmapování zahraničního mediálního prostoru v souvislosti se zmíněnými podzimními volbami. Cíl práce je doplněn čtyřmi výzkumnými otázkami a hypotézami, které se zabývají zejména rozsahem, který byl ve vybraných článcích věnován jednotlivým politickým lídrům, politickým subjektům, ale také personalizaci. Úvod práce čtenáře uvádí do zkoumané problematiky a dále blíže představuje vybrané teoretické koncepty související s tématem. V teoretické části je popsána personalizace vycházející z politické komunikace a zahraniční zpravodajství. Práce se dále dotýká také představení mediálních systémů, účinku médií a nastolování agendy. Další kapitola se zabývá metodologií výzkumu, kde jsou blíže popsány využité výzkumné metody a analýza dat. V praktické části je jejím stěžejním bodem provedená kvantitativní obsahová analýza vybraných slovenských médiích, jimiž jsou Denník N, Hospodárske noviny a deník SME. V rámci výzkumu byl také proveden základní kvalitativní přehled vybraných mediálních obsahů z Velké Británie a Spojených států amerických. V samém závěru práce jsou představeny stěžejní výsledky provedených analýz a zodpovězené výzkumné otázky.This diploma thesis deals with the Czech parliamentary elections 2021 in the context of selected foreign media. The main goal of the work is to map the foreign media space in connection with the Czech autumn elections. Four research questions and hypotheses are linked to the aim of the thesis. Research questions and hypotheses deal with the range that has been devoted in selected articles to political leaders, political entities, but also personalization. The beginning of the work introduces the reader to the area of research and further introduces selected theoretical concepts related to the topic. The theoretical part describes personalization based on political communication and foreign news. The work also touches on the introduction of media systems, media effects, and the theory of agenda-setting. The next chapter deals with the research methodology, which contains used research methods and data analysis. In the practical part of the work, the key point is a quantitative content analysis of selected Slovak media, which are Denník N, Hospodárske noviny, and SME. The research also included a basic qualitative overview of selected media content from the United Kingdom and the United States of America. At the very end of the thesis are presented the main results of the analyses and answers to the...
Klíčová slova:
Mediální analýza; personalizace; Slovenská republika; volby; volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky; zahraniční zpravodajství; elections; foreign news; Media analysis; parliamentary elections in Czech republic; personalization; Slovak republic