Název:
Budoucnost očima předškolních dětí vyrůstajících v dětských domovech
Překlad názvu:
Future through the eyes of preschool children that are bringing up in orphanages
Autoři:
Motlová, Kateřina ; High, Radka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jak již prozrazuje název bakalářské práce, tak jejím cílem je zjištění, jak nahlíží dětí předškolního věku vyrůstajících v dětských domovech na svoji budoucnost. Do jaké míry ovlivňuje vyrůstání v ústavní péči jejich budoucí život. Teoretická část se několika kapitol, které úzce souvisejí s vývoj dětí od početí po předškolní věk. - novorozenec, kojenec, batole a dítě předškolního věku. každé podkapitole jsou uvedené důležité mezníky vývojových období, které souvisí tématem bakalářské práce. Další kapitola, která se v dětských domovů v České republice z hlediska legislativy. Navazující kapitola pak pojednává dopadu umístění dětí do ústavní péče (v této práci konkrétně do dětského domova). Jednou důležitých částí se zaobírá pojmy čas, časová perspektiva a vnímání času dětí předškolního věku. Poslední kapitola teoretické části se týká vývoje a specifik dětské kresby, protože kresba empirické části. Empirická část se konala v dětském domově s dětmi předškolního věku. Cílem empirické části je zjištění pojetí budoucnosti dětí předškolního věku vyrůstajících dětských domovech. Hlavní výzkumnou metodou jsou kresba a doplňující metodou rozhovor. Analýza kresby je zaměřená na její obsah a vývojovou úroveň. Témata kreseb se týkají představ dětí o jejich budoucnosti. Metodou rozhovoru byl zjišťován záměr dětí, které...As the title of the bachelor's thesis reveals, it aims to find out how preschool children growing up in foster homes view their own future. To what extent does growing up in institutional care affect their future lives. The theoretical part consists of several chapters that are closely related to the topic of the work. One of the chapters describes children's mental and physical development starting with conception and ending with preschool age. The chapter divides development into developmental periods - newborn, infant, toddler and preschool age child. Each subchapter contains important milestones of development periods related to the topic of the bachelor's thesis. The next chapter, which is included in the work, describes the functioning of foster homes in the Czech Republic in terms of legislation. The following chapter then discusses the impact of placing children in institutional care (in this work, specifically in foster homes). One of the important parts deals with the concepts of time, time perspective and time perception of preschool age children. The last chapter of the theoretical part deals with the development and specifics of children's drawings, because drawing is the main method for research in the empirical part. The empirical part took place in April 2022 in a foster home,...
Klíčová slova:
budoucnost; dítě předškolního věku; dětský domov; čas; foster home; future; preschool age child; time