Název:
Informační gramotnost na středních školách: výzkum na obchodní akademii v Táboře a implementace výsledků do praxe
Překlad názvu:
Information education at secondary schools: research at Business Academy in Tábor and implementation of the results into practice
Autoři:
Pfeiferová, Martina ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: Cílem rigorózní práce je zmapování současného stavu informační gramotnosti na středních školách na základě konkrétního průzkumu na Obchodní akademii v Táboře. Úkolem je analyzovat proces efektivní práce s informacemi v souladu s osnovami obchodní akademie a podat výčet informačních dovedností žáků střední školy. Úvodní kapitola by měla podat přehled o základních pojmech týkajících se informační výchovy a vzdělávání. V dalších kapitolách jsou ilustrovány informační dovednosti žáků střední školy na základě dotazníkového šetření, možnosti zapojení informační výchovy do jednotlivých předmětů, spolupráce školy a knihovny, přínos informační výchovy pro žáky střední školy atd. Práce vychází z praktické zkušenosti s výukou informační výchovy na Obchodní akademii v Táboře. Věnuje se také teoretickým aspektům informační výchovy se zřetelem na prostředí středních škol. Rigorózní práce je určena zájemcům o problematiku informační výchovy a zároveň nepatrným pokusem o návrh úpravy vzdělávacího systému v České republice.