Název:
Rozvoj kreativity manažerů
Překlad názvu:
Development of creative skills of managers
Autoři:
Corvinová, Klára ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rozvoj kreativity manažerů Tato diplomová práce je věnována problematice kreativity manažerů jako základní podmínky zvýšení produktivity podniku. V první polovině je uvedena charakteristika pojetí kreativity, včetně vymezení kreativity jako procesu a komplexu schopností. Kromě uvedeného obsahuje popis biologicko-psychosociálního modelu kreativity. Z první části práce vyplývá, že je rozvoj kreativity možný. Druhá polovina se soustřeďuje na vymezení problematiky kreativity manažerů a na její význam. Pozornost je věnována vnitřním a vnějším bariérám tvořivosti, které lze použitím vzdělávacích metod ze strany lektora a individuálních technik ze strany manažera do určité míry překonat. V závěru jsou uvedeny základní podmínky rozvoje kreativity v organizaci. Tyto znalosti slouží například pro lektora vzdělávání dospělých, manažera nebo pracovníka oddělení řízení lidských zdrojů.Development of creative skills of managers This graduation thesis deals with the creativity of managers as an essential condition to increase the productivity of a business. The first part of my thesis looks at the concept of creativity, including the concept of creativity as a process and complex of abilities. Apart from the above-stated, it contains a description of a biological-psychosocial model of creativity. The first part concludes that creativity development is possible. The second part of my thesis focuses on the issues of manager creativity and its importance. Attention is paid to internal and external barriers of creativity which can be removed to some degree by using the training methods of a lecturer and individual techniques of a manager. The end of my thesis shows a list of basic conditions of creativity development in an organisation. This knowledge can be used by lecturers training adults, managers or HR staff members.
Klíčová slova:
andragogika; inovace; kreativita manažerů; kreatvita; manažer; metody vzdělávání; rozvoj kreativity; vzdělávání manažerů; andragogy; creativity; creativity of managers; development of creativitz; education of managers; inovation; learning methods; manager; manager's education