Název:
Vzdělávací strategie médií
Překlad názvu:
Educational strategies of media
Autoři:
Valenta, Petr ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je nastínit vzdělávací strategie médií, konkrétně televize. Teoretická část je věnována funkcím a účinkům médií a možným problémům učení se z obrazů. Empirická část práce se zabývá konkrétními vzdělávacími strategiemi televize. Tyto strategie jsou rozděleny do tří kategorií: 1) obecných vlastností a chování médií, které mohou být považovány za vzdělávací strategie 2) vzdělávací koncepce tvůrců vzdělávacích pořadů v České televizi 3) vzdělávacích strategií použitých v konkrétním vzdělávacím pořadu. Na základě tohoto vymezení jsou vzdělávací strategie médií popsány nejprve obecně, poté úžeji zobrazené na konkrétní činnosti tvůrců vzdělávacích pořadů a nakonec specifikované v rámci konkrétního vzdělávacího pořadu.The main objective of the thesis is to sketch the educational strategies of media. The theoretical part is devoted to the functions and influences of media and the possible problems of learning by pictures. The empirical part of the thesis is engaged in the concrete educational strategies of the television media. This strategies are divided into the three categories: 1) the general characteristics and behavior of media, which could be regarded as the educational strategies 2) the Czech television educational conception 3) educational strategies of the concrete educational programme On the basis of the determination meant above, the educational strategies of television media are described generally at first. In the narrow meaninig are the educational strategies displayed on the cencrete work of the Educational programme work group. Finally are the educational strategies specified in term sof the concrete educational television programme.