Název:
Marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR
Překlad názvu:
Marketing management of sports brand Nike in the Czech Republic
Autoři:
Ondrášková, Adéla ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR Cíle: Cílem práce je na základě provedené kvalitativní analýzy popsat a zhodnotit současné marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR. Dalším bodem je pak odhalit slabé a silné stránky. Poté na základě získaných poznatků navrhnout nové postupy a marketingové nástroje, které by bylo možné využít k vylepšení marketingového řízení značky. Metody: V této práci byla použita kvalitativní analýza (deskriptivní případová studie), která byla zpracována pomocí analýzy dokumentů a rozhovoru se zaměstnankyní marketingového úseku společnosti. Výsledky: Výsledky ukázaly, že marketingové řízení sportovní značky Nike v České republice je na velmi dobré úrovni, což je převážně následkem globálního a stabilního postavení značky na trhu celosvětovém. Jelikož lokálně na českém trhu působí dceřiná společnost Nike CZECH, s. r. o. teprve od roku 2011, existuje zde mnoho možností ve vylepšení řízení značky s ohledem na místní specifika. Především se jedná o rozšíření obchodní sítě v České republice, rozšíření značkových řad, vylepšení komunikační strategie, sponzoring, úpravy v organizační struktuře a hodnocení úspěšnosti značky. Klíčová slova: značka, marketing, marketingové řízení značky, kvalitativní analýza, NikeTitle: Marketing management of sports brand Nike in the Czech Republic Objectives: The aim of thesis is to describe and evaluate the current marketing management of sports brand Nike in the Czech Republic based on made qualitative analysis. The next point is to detect strengths and weaknesses. Then in the consequence of obtainable knowledge suggest new procedures and implements in marketing which can be used to improve marketing management of the brand. Methods: In this theses there was used a qualitative analysis (descriptive case study), witch was based on document analysis and interview with an employee of marketing department of company. Results: The results showed that marketing management of sports brand Nike in the Czech Republic is on a high level. This fact is mainly a consequence of its global and stable position on a worldwide market. For the reason, that its daughter company Nike CZECH, s. r. o. has been presented on Czech market since 2011, there are many possibilities to improve its marketing management with respect to local specifics. It contains mainly expansion of official shops in the Czech Republic, extensions of brand series, improvements of a communication strategy, sponsorship, changes in an organisation structure and reviews of a brand success. Keywords: brand, marketing,...
Klíčová slova:
kvalitativní analýza; marketing; marketingové řízení značky; Nike; značka; brand; brand management; marketing; Nike; qualitative analysis