Název:
Profesní začátky učitelky mateřské školy
Překlad názvu:
Professional beginnings of a kindergarten teacher
Autoři:
Pavlovová, Ivona ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na připravenost začínajících učitelek na samostatnou práci v mateřské škole z hlediska požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část zpracovaná za pomoci odborné literatury koresponduje s tématy v praktické části práce. Definuje důležité odborné pojmy, přibližuje učitelskou profesi z několika úhlů pohledu - učitel obecně, začínající učitel, učitelka mateřské školy. Praktická část práce se zaměřuje na začátečnické obtíže začínajících učitelek v souvislosti s odbornou přípravou na pedagogických školách a pedagogických fakultách, sleduje studijní program a jeho obsah, objasňuje průběh a organizaci praktických činností. Začátečnické obtíže byly zkoumány prostřednictvím vybraných pedagogických metod - pozorování, rozhovory, písemné dotazování u náhodného vzorku začínajících učitelek a studentek.The Thesis is focused on preparedness of young teachers who begin with their independent practice in kindergartens from the point of view of requirements from General Educational Program for Pre-School Education. Teoretical part worked out with professional literature corresponds with topics in Practical Part. It defines crucial terminology, introduces a profession of a teacher from various points of view - a teacher in general, a young teacher , a teacher in a kindergarten. Practical Part targets the novice troubles of young teachers in context of professional studies at Pedagogy College and at Faculty of Pedagogy, it shows a program of studies and its contents, it clears up a procedure and organisation of practical activities. Novice troubeles were inspected by means of selected pedagogical methods - process observation, interview, written questioning with a sample random of young teachers and students.