Název:
Mediální konvergence v prostředí internetu - sociodemografie publika a jeho kvantitativní výzkumy
Překlad názvu:
Media Convergence on the Internet - Sociodemographics of the audience and audience research
Autoři:
Labantová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Anotace Mediální konvergence - průběžné slučování médií podmíněné rozvojem nových technologií - je jedním z nejvýznamnějších fenoménů současnosti. V teoretické části práce se pojednává o technologických, ekonomických a obsahových aspektech konvergence. Zvláštní důraz je kladen na výklad Henryho Jenkinse, podle nějž je konvergence charakterizována zejména změnou v chování publika, které k recepci mediálních obsahů přistupuje mnohem aktivněji než dříve. Tento kontrast pasivního publika tradičních médií a aktivního publika médií konvergovaných je premisou pro následnou empirickou část. Jejím cílem je přiřadit těmto protikladným vlastnostem sociodemografické charakteristiky. Za zástupce publik tradičních médií jsou vybráni recipienti MF DNES, Rádia Impuls a TV Nova, jejich profil je pak porovnáván s charakteristikou uživatelů iDnes.cz, impuls.cz a nova.cz. Je při tom použita kvantitativní analýza sekundárních dat získaných z velkých kontinuálních výzkumů médií realizovaných na našem území. Velký důraz je kladen také na tyto...Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Abstract Media convergence - continuous merging of media determined by new technologies development - is one of the most significant phenomenons nowadays. The theoretical portion of this thesis describes technological, economical and content aspects of convergence. It is emphasizing Henry Jenkins's definition, which characterizes convergence as change in audience behavior, their active media content consumption. This contrast between passive audience of old traditional media and active audience of convergence media is a premise of following empirical portion of the thesis. It aims to assign socio- demographic characteristics to these contradictory descriptions. Audience of MF DNES, Rádio Impuls and TV Nova are elected as representatives of traditional audience and their profile is compared with iDnes.cz, Impuls.cz and nova.cz users characteristics. Methodologically, the thesis uses a quantitative analyze of dates gained from continuous big media researches realized in the Czech Republic. The thesis focuses also on these...
Klíčová slova:
konvergence; nová média; publikum; audience; convergence; new media