Název:
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Překlad názvu:
Implamentation of graduation examination in mathematic from the viewpoint of education policy actors.
Autoři:
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.The bachelor thesis is focused on the implementation of a compulsory math exam in mathematics at secondary schools in the Czech republic. The thesis describes the implementation of compulsory math examinations in mathematics as a educational policy instrument. The creators and recipients of this decision are revealed through the analysis of actors. The research is focused on the perspective of the head masters and mathematics teachers. This work describes the anchoring of head masters and teachers in the educational policy in the Czech Republic. Using semi-structured interviews the thesis discovers the beliefs and analyzes the perceptions and disagreements between actors. The research is based on the questioning of actors from different types of secondary schools.
Klíčová slova:
aktéři; matematika; perspektivy; státní maturita; teorie advokačních koalic; Vzdělávací politika; Česká republika; actors; advocacy coalition framework; Czech Republic; Education policy; mathematics; perspectives; secondary school-leaving examination